Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hiberna iceboard bilder

  • Hiberna iceboard bilder

    Publicerad av douglas-l på 1 december, 2010 vid 21:23

    Fick hem Hiberna Speedstern idag. Efter att ha kört hemmabygge några år nu ska det bli intressant att testa den här. Känns välbyggd, smarta lösningar med bra justeringsmöjligheter. Väger en hel del men spelar nog mindre roll på isen. Skenorna är slipade i 90 grader men var inte så vassa från fabrik. Truckarna har en annan lösning än dom bilderna som ligger uppe på Hiberna, förmodligen produktutveckling och förhoppningsvis åt rätt håll.
    Allt som allt andas den kvalité och hållfasthet. Premiär på lördag!

    surfen svarade 13 år, 2 månader sedan 15 Medlemmar · 41 Svar
  • 41 Svar
  • sioman

    Medlem
    1 december, 2010 vid 21:27

    Snyggt! Jämför gärna hur den tar svängarna! Hur mycket fick du ge för den?

  • kinetic

    Medlem
    1 december, 2010 vid 21:44

    Ojoj….ser ut att vara vass, “The Race is on” antar jag 😀

    Sioman: Jag tror att “Speedstern” är deras “Top of the line” o ligger kring 900 Euro + frakt, sen finns det en enklare variant för ca 650 Euro + frakt.

  • douglas-l

    Medlem
    2 december, 2010 vid 08:03
    SiomaN;641115 wrote:
    Snyggt! Jämför gärna hur den tar svängarna! Hur mycket fick du ge för den?

    Ska bli kul att jämnföra, den känns stabil hemma på köksgolvet 😉 Jag betalade 12.000 kr och köpte den genom Kona som är återförsäljare i Sverige.

  • kinetic

    Medlem
    2 december, 2010 vid 08:50

    12000…? Scheissedyrt :blush:

  • sioman

    Medlem
    2 december, 2010 vid 09:06

    Aha, jo känns lite mycket för mig som bara vill ha något att göra på vintern. Men bor man på något issäkert ställe så motiverar det ju köpet.

  • douglas-l

    Medlem
    2 december, 2010 vid 09:10
    kinetic;641140 wrote:
    12000…? Scheissedyrt :blush:

    Visst är det mycket pengar men det känns som en riktigt bra produkt och jag tror den kommer hålla i många år framöver.

  • kris

    Medlem
    2 december, 2010 vid 09:17

    Redigt snygg! Men det är din gamla bräda också 🙂 Är det en fjäder i den svarta gummijointen?

  • svenne

    Medlem
    2 december, 2010 vid 09:19

    Ser ut som att truckarna har justerbar rake (“haken” på trucken), stämmer det?

  • kinetic

    Medlem
    2 december, 2010 vid 09:26

    SiomaN: Finns ju billigare alternativ om man nu inte vill bygga själv: http://www.surfspot.se/isbrada-icecarveboard-windsurfing-pa-is-sno-1.html . Finns både för & nackdelar med båda bräd-typerna, men en sak har de gemensamt, det är kul o det kan gå jäkligt fort om det är rätt förhållanden. Förra vintern hade vi en liiiten “batalj” mellan 4-medes brädorna o brädtypen i länken, o det var 4-medes brädorna som gick segrande ur striden om än knappt. Förhållanden var bra med hyffsad is utan nån nämnvärd snö, lite mer/djupare snö kunde ha gett ett omvänt resultat, who knows:grin:

  • douglas-l

    Medlem
    2 december, 2010 vid 09:42
    Kris;641143 wrote:
    Redigt snygg! Men det är din gamla bräda också 🙂 Är det en fjäder i den svarta gummijointen?

    Visst är den, med JP klibba o allt 😉 Nej det är ingen fjäder i, vanligt skategummi, du kan lätta lite på muttern då jag dragit den i botten (väger 95 kg). Kör hårt!

  • douglas-l

    Medlem
    2 december, 2010 vid 09:43
    Svenne;641144 wrote:
    Ser ut som att truckarna har justerbar rake (“haken” på trucken), stämmer det?

    Javisst, har inte finjusterat än, ska ge den en testrunda först, men smidigt system!

  • kris

    Medlem
    2 december, 2010 vid 09:57
    Douglas L;641147 wrote:
    Nej det är ingen fjäder i, vanligt skategummi, du kan lätta lite på muttern då jag dragit den i botten

    Jag tänkte på din nya Hiberna alltså! Ser ut som en oversized joint, eller boll nästan.. Bara nyfiken på hur de löst mekanismen, om det är bara gummi eller en ingjuten fjäder typ.. Du får väl dissekera din 12000-kronors leksak lite.. 🙂

  • douglas-l

    Medlem
    2 december, 2010 vid 10:06
    Kris;641150 wrote:
    Jag tänkte på din nya Hiberna alltså! Ser ut som en oversized joint, eller boll nästan.. Bara nyfiken på hur de löst mekanismen, om det är bara gummi eller en ingjuten fjäder typ.. Du får väl dissekera din 12000-kronors leksak lite.. 🙂

    Ha ha okej…får väl börja med att skruva isär hela skiten då..

  • marden

    Medlem
    2 december, 2010 vid 12:53

    Den trucken funkar ju på ett helt annat sätt än en skateboard truck .
    Vrider sig runt en lodrätt axel med hjälp av styrpiggen
    Och inte runt en lutande lutande axel som jag förövrigt tycker är en genial lösning…

  • svenne

    Medlem
    2 december, 2010 vid 13:24
    Mården;641159 wrote:
    Den trucken funkar ju på ett helt annat sätt än en skateboard truck .
    Vrider sig runt en lodrätt axel med hjälp av styrpiggen
    Och inte runt en lutande lutande axel som jag förövrigt tycker är en genial lösning…

    Där tror jag att du har fel, den fungerar nog efter exakt samma princip som en skateboard-truck.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hiberna iceboard bilder

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.