Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp med vilken bräda man ska köpa

  • Hjälp med vilken bräda man ska köpa

    Publicerad av fregus på 7 augusti, 2012 vid 16:20

    Hej, jag har bestämt mig för att inhandla ett komplett vindsurfing paket.
    Jag är dock en nybörjare på att vindsurfa men lär mig snabbt. Jag vill inte köpa en nybörjarbräda pga att jag är rädd att det kommer inte vara tillräckligt utmanande, och jag kommer inte kunna utvecklas. Så jag hade varit tacksam om jag kunde få tips på vilken bräda man kan köpa om man vill kunna utvecklas lite längre än man kan med en nybörjarbräda.

    rickard_nr1 svarade 11 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • erolwi

    Medlem
    7 augusti, 2012 vid 16:29

    Finns massor av dessa trådar, sök och kolla. Mitt tips, köp en nybörjarbräda, vindsurfing är svårt!

    Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

  • rickard_nr1

    Medlem
    7 augusti, 2012 vid 18:09

    är ju väldigt individuellt men har du kört lite och har balansen någorlunda tycker ja 140-160l de köpte jag efter att åkte lite tungbräda och den är kanon att gå vidare på men som sagt de är olika för alla

  • vindsokaren

    Medlem
    7 augusti, 2012 vid 19:17

    Utmaningen tycker jag kan vänta till steg2.
    Köp ett bra 6.0 segel till att börja med som funkar till nybörjar brädan och steg 2 brädan. Sen kan du ju komplettera med ett 8.0 segel.
    Nybörjar brädor går ju bra att plana med också och dom första stegen som stagvändning,kryss,Beach start mm går lite lättare.
    Sen tror jag att det är inga problem att sälja nybörjarbrädan efter ett par månader.

  • pedersen

    Medlem
    7 augusti, 2012 vid 19:47

    Det är intressant att veta var du bor. Skall du surfa mest i havet, sjö eller skärgård? Din vikt är också relevant info när du vill ha tips om bräda och segel. Även ålder kan ge tipsarna lite mer att gå på.

  • fregus

    Medlem
    8 augusti, 2012 vid 21:29