Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hmmm…kan det stämma…vind?

  • dr-masse

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 08:16

    Oj, oj, oj. Nu tog du verkligen en risk. Att bara publicera en sådan där bild på konfen, jösses. Du är en sådan där adrenalinkille som inte kan undvika sådana här crazy kickar, va? Prognos för en dag då jag skulle kunna segla, dessutom.

    Nej, nej. Det enda som kan rädda detta är om tillräcklig många surfers har bröllop, dop, städdag i bostadsrättsföreningen och AMS-utbildning stenhårt inplanerat i helgen…

    Blir det vind så räknar jag iskallt med att bli bredbildsfilmad i HD, oah!

  • tabletop

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 08:16

    Hoppas, Hoppas!:cool2: :crazy: 😀 :tongue:
    Har varit en riktigt fattig vår och sommar för mig.
    Jag hoppas på hösten; konstant över 10m/s sep, okt,nov, dec kanske?
    jaaaaaaa!

  • tabletop

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 08:19
    dr Masse wrote:
    Nej, nej. Det enda som kan rädda detta är om tillräcklig många surfers har bröllop, dop, städdag i bostadsrättsföreningen och AMS-utbildning stenhårt inplanerat i helgen…

    Går det att finta vinden genom att boka in skuggmöten i filofaxen?
    nårra erfarenheter av detta masse?

  • kelso

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 08:24

    Kolla in måndagen på Windfinder!! Brutalt med vind….. Hoppas!!

  • dr-masse

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 08:27

    Det har ju gjorts försök. Kan funka. Bästa är nog dock att boka in en riktigt jävla viktigt utvecklingssamtal med chefen, på riktigt. Då blir det vind. Lite lägre lön, lite sämre karriär kan bli en direkt konsekvens, men shit happens. Kanske börja packa väldigt mycket flyttlådor och bära möbler i syfta att fejka en flytt? Tror hårt på det, faktiskt.

  • koa

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 08:30

    …tror nog att denna drömprognos försvinner snart…men det var vackert sålänge det varade…

  • adde

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 08:35

    Vem fan har trimmat WG’s varbergprognos?

  • dr-masse

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 08:42

    Jag har gjort en skärmdump och njuter av de fina färgerna runt våra stackars vindosmekta kuster som vi inte fått se på oerhört länge.

    Tänker på 4.2. Höga hopp. Kraschade bakåtförsök. Nej, förlåt. Landande bakåtförsök. Sidvind på Torö. En bottensväng. En toppsväng. En bottensväng till, minsann! Härligt. Minsta vågfenan i lilla freewaven. Mmmm.

    Japp, jag släpper loss ordenligt här nu. Helt enligt filosofin “det är lika bra att ta ut all glädje i förskott annars kanske man missar hela kalaset!”

    Nämen oj! En bottensväng till. Nice! Och en sånt där hopp när man liksom lyfts av lite rejälare vind så att det blir klart högre än vad man hade tänkt, oah!

    Surfa På! För det är precis vad jag gör just nu. I teorin. I kontorslanskapet.

  • manno

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 09:52

    En sak är säker, dmi säger att prognosen är osäker men det blir säkert ostadigt! Och till alla som gnäller, flytta till västkusten och skaffa flextid/slacka 😉 Suger fortfarande på 2m-arna från i måndags morse =)

  • calle_b

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 10:06

    Chao, Manno, Gotland funkar med, inte bara “Bäst-Kusten”. Glöm inte det.
    MUMMA, HOPPAS DET STÄMMER!

  • ozman

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 10:06

    Torsdag, Väddö?

  • surfjohan

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 10:54

    Va lägligt att man är ledig torsd – sönd då och enda bekymret är att åka dit det blåser.. 😛

  • manno

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 11:47
    Calle_B wrote:
    Chao, Manno, Gotland funkar med, inte bara “Bäst-Kusten”. Glöm inte det.
    MUMMA, HOPPAS DET STÄMMER!

    men för böveln, man får ju aldrig se eller höra nåt om gotland!

  • Oregistrerad

    Gäst
    29 augusti, 2006 vid 14:08

    hej på er!

    Vad kul det är att få läsa lite positiva nyheter ang vindprognoser ,man blir på gott humör med alla trevliga/roliga inlägg!

    Hoppas att ni får en trevlig eftermiddag alla trevliga/ roliga surfmänniskor i vårt avlånga land som kallas Sverige!

  • calle_b

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 15:38

    Det kommer, ni är juh så stressade på fastlandet 😮

    Andas ut och in, och spana in http://www.surfsafarigotland.com, där ligger det lite.
    Om det verkligen blir fint nu, då kan jag nästan garantera att det bjuds på lite bilder.

    Frid

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hmmm…kan det stämma…vind?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.