Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing "Hooded" vest eller tröja + huva?

  • nesq

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 07:11

    jag körde först en Prolimit Chill vest sen en shorty sen min 5/3 hela förra årets cold water sessions;) funkar prima!. tänk på att dem e rätt små i storlekarna 😉 good luck=)

  • above_the_law

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 07:21

    Klart att en tröja/väst men inbyggd huva är effektivare mot kyla och vatten i nacken;-)…
    … Men rent allmänt är det ju kanon att dra på sig lager på lager neoprene istället för 4 st dräkter! Dessutom får du ju en halvvarm rash att ta med på resan eller som kan anv som skydd mot skavande midjeselar i varmare länder än Svedala.

  • blizzy

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 21:46

    Kändes ganska kallt idag, speciellt om hakan, halsen och magen så blir nog skönt med en hooded vest.
    Hur funkar det egentligen med att ha shorty under våtdräkten? Blir det tjockt o bulligt? Töjer man ut våtdräkten (den yttersta) så att den tappar formen när man endast den på sig?
    Vill inte paja min vinterdräkt för o klämma in en shorty under.. kanske funkar att ha shortyn över? =)

  • jaca

    Medlem
    19 oktober, 2010 vid 06:59

    Jag använder en Mystic Cure 5/3 nästan hela året runt! När det är som kallast på vintern så förstärker jag den med ett NP neoprenunderställ med titanium beläggning under som reflekterar kroppsvärmen in igen. Sedan drar jag på mig en väst med huva ovanpå dräkten! Då slipper jag kallvattnet som annars spolar in i halsmudden. På fötterna har jag ett Atan 6mm skor och på händerna kör jag Mystic 3mm trefingervante. Fungerar alltid! Man kunde i och för sig skaffa en 6/4/3 dräkt med inbyggd huva men det är en ren vinterdräkt som man kokar på våren och hösten. På sommaren drar jag oftast på mig en shorty.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing "Hooded" vest eller tröja + huva?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.