Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hör du till dom 100 bästa surfarna i landet?

  • fnassel

    Medlem
    21 oktober, 2011 vid 10:24

    Jodå, Det skall nog gå,
    Tror ett av de bökigaste tricken blir att sitta och segla med dagens brädor!
    😉

  • andreas-t

    Medlem
    21 oktober, 2011 vid 10:35

    Provet ska förstås utföras med tidsenlig utrustning. Ingen kompakt snabbkopplingsbom utan en smal vinglig ganska lång sak, och inte en massa lattor och nedhal som stabiliserar seglet. På det en tung och trög bräda.
    Lycka till! 🙂

  • ola-h

    Medlem
    21 oktober, 2011 vid 11:41

    Jag har aldrig varit någon hejare på dykslag. Men med lite konceptration skall det nog funka.

    En skojig följdfråga är vilka moderna trick som gör anspråk på att separera fram de 100 bästa vindsurfarna idag? Kanske är det svårt med så många discipliner: våg (ridning + hopp), freestyle, slalom, speed, formula. Speed är väl enklast kanske. Bara kolla rankingen på gpss (och här visar det sig att jag personligen slinker in på plats 98… det var ett tag sedan speedprylarna åkte fram). Det visar sig at 100-gränsen går nästan exakt på 30 knop. Men de andra “grenarna”?

  • oscar

    Medlem
    21 oktober, 2011 vid 11:51

    Fanns ju nåt test man kunde göra i Boards för ett par år sen där man kunde se hur duktig man var.

  • jesper-b

    Medlem
    21 oktober, 2011 vid 12:35

    Fel, fel, fel, fel…. det handlar om vilka 100 VINDsurfare som har roligast. De ÄR bäst! /JB

  • ola-h

    Medlem
    21 oktober, 2011 vid 13:08
    Jesper B;673681 wrote:
    Fel, fel, fel, fel…. det handlar om vilka 100 VINDsurfare som har roligast. De ÄR bäst! /JB

    Kan du komma upp med ett antal kriterier så vi verkligen exakt kan bestämma vilka som har roligast. Det här är viktiga saker. Man måste ha mätbara mål, har jag hört.

    Men en annan norm här är att de vindsurfare som är bäst är de som beter sig så att andra seglare blir så seglingssugna som möjligt.

  • calle

    Medlem
    21 oktober, 2011 vid 13:35

    “Men en annan norm här är att de vindsurfare som är bäst är de som beter sig så att andra seglare blir så seglingssugna som möjligt. “

    För mig är http://www.kulingvarning.nu givna vinnare i den tävlingen!
    Kanske i tävlan med Larry, men det är ju liksom bara för att han brukar hetsa just mig, det är ju inte direkt allmängiltigt 😀
    Jesper har så klart en poäng i att den som har roligast vinner, och då kan det ju finnas många vinnare!
    Det är ju så fint att man börjar gråta 😉
    / Calle S

  • rrd

    Medlem
    21 oktober, 2011 vid 18:01

    Jag hade förträngt/glömt termen “dyk”gipp, som så ofta en dålig översättning.

    Frågan är om man inte har den bästa surfingen och extremt roligt helt ensam utan att det finns bilder, filmer eller ses av andra. Men har det överhuvudtaget hänt om ingen har sett det? Denna eviga filosofiska fråga.

    Nyss blev det lite fin ensamsegling med 5.3 i Lejet tills solen gick ner, surf i vardagen…
    Förresten varför skriver jag det?

  • sailortrash

    Medlem
    21 oktober, 2011 vid 18:49

    fan allt de där låter ju skitsvårt…jag skulle aldrig klara det…=/

    och brädjäveln på bilden har ju inga stroppar heller…ändå påstår de att manövern skall göras under planing

  • marangen

    Medlem
    21 oktober, 2011 vid 19:34

    Om den som har roligast vinner så måste ju KULingvarning ha en bra chans…(för mycket GBG på jobbet)

  • ola-h

    Medlem
    22 oktober, 2011 vid 08:07
    RRD;673714 wrote:
    Jag hade förträngt/glömt termen “dyk”gipp, som så ofta en dålig översättning.

    Tänker du att den borde heta ank-gipp, eller?

  • j-s

    Medlem
    22 oktober, 2011 vid 10:11

    “Men en annan norm här är att de vindsurfare som är bäst är de som beter sig så att andra seglare blir så seglingssugna som möjligt.”

    Om detta är kriterierna så ligger nog:

    Herr S-66, Ola H. själv, Mr Ohana, JB och Kulingvarning på topp 5!

    (Hedersplats för Meeru Robban för att han alltid är på plats och är en stoke spridare av rang)!

    BTW. Jag klarar nog inte att segla baklänges 15m (om man inte räknar icke planing i strömt vatten;-) )
    så jag passerar inte betyg 1.

    Som sagt: Alla som har kul på vattnet är ju vinnare!

  • rrd

    Medlem
    22 oktober, 2011 vid 10:59
    Ola H.;673746 wrote:
    Tänker du att den borde heta ank-gipp, eller?

    Precis, så står det ju i SAOL-

  • spike

    Medlem
    22 oktober, 2011 vid 18:25

    Hur många aktiva vindsurfare finns det i landet?
    Hur många är semestersurfare?

  • eastenhill

    Medlem
    23 oktober, 2011 vid 09:17

    För mig var det kul att jag kom ut 2 gånger i år 🙁 OBS Gift med Iréne

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hör du till dom 100 bästa surfarna i landet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.