• Hovs Hallar

    Publicerad av gurra1978 på 15 december, 2006 vid 17:30

    Såg en film därifrån på http://www.surfersparadise.nu/
    Det såg riktigt bra ut (kanske beror på att det var storm :laugh:). Hur som helst, är det ett bra ställe annars? Var går man i, bästa riktningar? Berätta mer ni som vet. Om det är secret, pm:a :tongue:

    diil svarade 17 år, 4 månader sedan 10 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • militaren

    Medlem
    15 december, 2006 vid 18:18

    skön klippning, vill se mer 😛

  • ola-h

    Medlem
    15 december, 2006 vid 18:55

    Fasiken vilka skön bakåtar Living gör. Världsklass.

  • ozman

    Medlem
    15 december, 2006 vid 21:51

    Jag seglade där (vid Segeltorp tror jag att det heter) en gång för några år sedan. Det blåste NV (vill jag minnas iaf) och lagom för 6,3, och då var det fina hoppramper, dock ganska onshore. Jag kan tänka mig att det blir bra (dvs. brytande vågor lite längre ut) om det blåser lite till. Ända problemet var att få upp prylarna från vattnet. Segeltorp är nämligen en liten fiskehamn, och vi hoppade i från bassängkanten utan att det fanns något vettigt ställe att gå upp igen. Det är dock ett mindre problem i sammanhanget. Jag skulle säkert testa igen omgående om jag inte bodde i Uppland!

    Jag bör tillägga att vi åkte just där eftersom alla ställen upp från Helsingborg inte funkade, och det blåste åtminstone vid Segeltorp! Localsarna kanske känner till ett bättre ställe att gå i.

  • sebbe

    Medlem
    18 december, 2006 vid 10:58

    Man kan gå in antingen från hamnen, men jobbigt eller köra till nästa avfart och hamnar till en parkering vid naturreservatet. Blir som i gisslöv, man får gå 500m bland kossorna och hoppa i där man har lust, förutom stenar in i bukten är det hyfsat lugnt att hoppa i.
    Dock är det är revvåg så det är bra power och bryter nära land i grunt vatten, inget jag rekommenderar för nybörjarare som är rädda om sina prylar. Lite torö stenstrand syndrom över det hela, men klart värt det!.

  • ola_p

    Medlem
    18 december, 2006 vid 13:45

    Vilka riktningar gäller?

  • smurff

    Medlem
    18 december, 2006 vid 14:23

    @Ola_P 355057 wrote:

    Vilka riktningar gäller?

    Har inte kört hovshallar själv har endast badat där och det är mycket sten där. just vid hovs hallar det är nog inte särskilt sköj att hoppa i och ur när det blåser på.

    Har kört i dalen som ligger en bit ifrån och det fungerar bra på syd till sydväst Håvs hallar är däremot lite mer norrut på halvön och min instinkt säger mig att:

    VSV-V-VNV är riktningarna som gäller vid hallarna om man hittar ett bra ställe att hoppa i och ur på. Rak väst ser ut att ge en fin sideshore riktning om man kollar på kartan. Hur vågorna blir då vet jag dock ej.
    Kanske nåt att satsa på vid vnv vridande till väst(som vanligt) när det är onshore på större delen av västkusten ringenäs undantaget.(tydligen)

  • djevulen

    Medlem
    19 december, 2006 vid 17:28

    ska ni ha lite bra å feta vågor,så ta er till mölle vänster om hamnen,inte höger för då jagar våg-nissarna er,kolla på en sida som heter fria windsurfares hemsida eller nåt sådant

  • djevulen

    Medlem
    19 december, 2006 vid 17:54

    här e litet kort därifrån

  • poppo

    Medlem
    19 december, 2006 vid 18:09

    @djevulen 355186 wrote:

    ska ni ha lite bra å feta vågor,så ta er till mölle vänster om hamnen,inte höger för då jagar våg-nissarna er,kolla på en sida som heter fria windsurfares hemsida eller nåt sådant

    http://www.netzec.se/friavindsurfare/Hotspot/molle.html

    Rätt sida eller?

  • djevulen

    Medlem
    19 december, 2006 vid 19:29

    jepp det va rätt

  • djevulen

    Medlem
    19 december, 2006 vid 19:30

    klicka på om oss och mölle har levererat igen

  • diil

    Medlem
    20 december, 2006 vid 08:59

    Klockren Tricks-sida ju!! Där fanns verkligen flera godingar att sätta tänderna i till sommaren, tror att det bara är Allt-i-ett och kanske Vattenstarten jag varit i närheten av hittills. Nacksving på säl kan inte va lätt, de ser så hala ut de rackarna. Bara att börja nöta! /D

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.