Hur få bort railtaperester?

This topic has 5 svar, 4 deltagare, and was last updated 9 months, 3 weeks sedan by  Erik AG.

• Författare
     mes 
    Deltagare

Jag har testat Jif/Cif som är milt polerande rengöring men hände inget…har nu våtslipat en del och ska måla om kanten till vit (brädan är blå men det bli enklare med vitt..

johanvm 
    Deltagare

Bäraren eller häftämnet?
    Jag hade ganska sönderskavd tejp på min SUP och har för mig att småbitarna gick ganska bra att få bort när man pillade upp under tejpkanten försiktigt med brytbladskniv. Är det häftämnet så skulle jag försöka så milt som möjligt, typ gnugga hårt med lacknaftindränkt trasa.

En nackdel med slipmedel är att det brukar bita fint på det som är hårdast och det är ju gelcoaten.
    /J

Mag 
    Deltagare

1. Rakblad.
    2. T-Röd
    3. Slipa

Borde funka.

• Det här svaret redigerades 1 year, 2 months sedan av  Mag.
     mes 
    Deltagare

Thx för tipsen! Jag har fixat ena railen. Det är mest kosmetiskt men jag slipade iaf bort häftämnet och sprutlackade kanten vit (den var blå innan men det är ju opraktiskt). Blev snyggt:)

Ska testa nafta/t-röd på andra kanten.

/M

Mag 
    Deltagare

Inte lacknafta, det ska vara T Röd, för det kan förstöra plasten.

Erik AG 
    Deltagare

Hej! Är det en Uppblåsbar eller hård? På uppblåsbara kan du använda kemiskt ren bensin utan problem, det reagerar inte med pvcplasten. Är det en hård brukar samma sak funka. Jag har använt bensin på surfbrädor också för att få bort häftmassa från Gopro fästen och det funkar utan problem. Testa försiktigt på någon undanskymd yta på brädan om du r osäker. Kemiskt ren bensin finns på vilken mataffär som helst och brukar tillverkas av Gripen, vit flaska där det står bensin.
    Mvh/ Erik

Surf n turf

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2018 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account