Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Hur få bort railtaperester?

  • Hur få bort railtaperester?

    Publicerad av mes på 28 juli, 2017 vid 23:14

    Jag har testat Jif/Cif som är milt polerande rengöring men hände inget…har nu våtslipat en del och ska måla om kanten till vit (brädan är blå men det bli enklare med vitt..

    erikag svarade 6 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • johanvm

    Medlem
    9 augusti, 2017 vid 20:55

    Bäraren eller häftämnet?
    Jag hade ganska sönderskavd tejp på min SUP och har för mig att småbitarna gick ganska bra att få bort när man pillade upp under tejpkanten försiktigt med brytbladskniv. Är det häftämnet så skulle jag försöka så milt som möjligt, typ gnugga hårt med lacknaftindränkt trasa.

    En nackdel med slipmedel är att det brukar bita fint på det som är hårdast och det är ju gelcoaten.
    /J

  • mag

    Medlem
    9 augusti, 2017 vid 21:26

    1. Rakblad.
    2. T-Röd
    3. Slipa

    Borde funka.

    • Detta svar ändrades 6 år, 8 månader sedan av  mag.
  • mes

    Medlem
    9 augusti, 2017 vid 21:58

    Thx för tipsen! Jag har fixat ena railen. Det är mest kosmetiskt men jag slipade iaf bort häftämnet och sprutlackade kanten vit (den var blå innan men det är ju opraktiskt). Blev snyggt:)

    Ska testa nafta/t-röd på andra kanten.

    /M

  • mag

    Medlem
    10 augusti, 2017 vid 06:36

    Inte lacknafta, det ska vara T Röd, för det kan förstöra plasten.

  • erikag

    Medlem
    2 januari, 2018 vid 14:37

    Hej! Är det en Uppblåsbar eller hård? På uppblåsbara kan du använda kemiskt ren bensin utan problem, det reagerar inte med pvcplasten. Är det en hård brukar samma sak funka. Jag har använt bensin på surfbrädor också för att få bort häftmassa från Gopro fästen och det funkar utan problem. Testa försiktigt på någon undanskymd yta på brädan om du r osäker. Kemiskt ren bensin finns på vilken mataffär som helst och brukar tillverkas av Gripen, vit flaska där det står bensin.
    Mvh/ Erik

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Hur få bort railtaperester?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.