Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur fräscha till gammal museiföremål?

  • gogeli

    Medlem
    6 augusti, 2015 vid 18:30

    För att göra ren den gamla plasten. Skulle nog jag prova med rubbing å där efter vax.
    Det finns ett kökrengöringsmedel tror det heter vim eller nått sånt. Det kör vi på jobbet ibland, riktigt bra kan jag säga.

  • bollen

    Medlem
    9 augusti, 2015 vid 20:16

    Tjena!

    Det är en sådan här du skall ha… Jag använde den på min tornado 39:a när jag körde med arrows tomahawk segel på det glada 90 :cool2: Har för mig att jag bara skruvade gummi jointen rakt i? och du kunde använda en “modern” mastfot.
    Min bräda har gått till renova så jag har ingen nytta av denna, hade också ett centerbord i lackat ädelträ – orginal med tornado logga- men det gick samma bistra öde som brädan till mötes- det skulle varit ngt he he

    Intresserad?

  • mes

    Medlem
    10 augusti, 2015 vid 06:07

    @Bollen 735001 wrote:

    Tjena!

    Det är en sådan här du skall ha… Jag använde den på min tornado 39:a när jag körde med arrows tomahawk segel på det glada 90 :cool2: Har för mig att jag bara skruvade gummi jointen rakt i? och du kunde använda en “modern” mastfot.
    Min bräda har gått till renova så jag har ingen nytta av denna, hade också ett centerbord i lackat ädelträ – orginal med tornado logga- men det gick samma bistra öde som brädan till mötes- det skulle varit ngt he he

    Intresserad?

    Japp. Kan vara värt att testa. Jag PMar. 🙂

  • doffe

    Medlem
    10 augusti, 2015 vid 12:06

    Norsk hängsele 🙂 Fan man kan ju få bilen under istället för hundringen 🙂@Jester 734895 wrote:

    Kroken är monterad upp-och-ner?!!

  • hjn

    Medlem
    12 augusti, 2015 vid 11:10

    @mes 734880 wrote:

    Txh
    Det är hård plast. Brädan är i princip en kanot…det finns ett stort jädra lock som man kan skruva av för att komma åt!?… ja vaddå???

    Detta är ju dåtidens tävlingsprylar av yppersta klass. Ingen hinkplast här inte så svaret blir Gelcoat antar jag för att laga skador. Som vanligt mao.
    Locket: Ja brädan är inte tät och var aldrig meant to be, så här tappar du ut det vatten som läckt in under racet. 🙂

  • mes

    Medlem
    12 augusti, 2015 vid 11:14

    @HJN 735058 wrote:

    Detta är ju dåtidens tävlingsprylar av yppersta klass. Ingen hinkplast här inte så svaret blir Gelcoat antar jag för att laga skador. Som vanligt mao.
    Locket: Ja brädan är inte tät och var aldrig meant to be, så här tappar du ut det vatten som läckt in under racet. 🙂

    Galet! Jag har konsulterat Svenne och beställt epoxi och microballonger. Jag har glas och kol hemma och som topping vit färg. Jag kommer att renovera den men fuskar med mastfoten och plastar in en insert istället så att jag kan använda mina.

    Det är sååå colt att det sitter en dyvikka i rompen på brädan…

  • hjn

    Medlem
    12 augusti, 2015 vid 11:18

    Antar att det är nu det vänder.
    Nu har vindsurfing funnits tillräckligt länge för att vi äldre, å då är ja bara 48, ska börja känna att vi vill tillbaka. Tillbaka till tiden då allt var mera rosaskimmrande 😉
    Tror att blocket superstars, där man skrattar åt tokiga priser på prylar från förr som man anser inte funkar, kommer att bytas ut mot en ny tråd där vi jagar just dessa prylar till fullständigt vrickade priser 😀
    Äh, jag har inte hängt här på ett tag så det här har redan troligen hänt

  • electric

    Medlem
    12 augusti, 2015 vid 11:42

    @HJN 735060 wrote:

    Antar att det är nu det vänder. … Tror att blocket superstars, där man skrattar åt tokiga priser på prylar från förr som man anser inte funkar, kommer att bytas ut mot en ny tråd där vi jagar just dessa prylar till fullständigt vrickade priser 😀

    Tur att man sparat några gamla riggar då!
    /Lars
    (PS: Nej, ingen idé att någon hör av sig för att bjuda redan nu. Dem använder jag till issurfing! Förutom ett segel med tidstypiska bilder på palmer som funkar som miljöskapande “prydnad” i vardagsrumstaket. Men om tio år kanske …) DS)

  • tsss

    Medlem
    12 augusti, 2015 vid 12:21

    Vill ni göra nostalgifynd så kolla in detta segel som TWC säljer här. 200 pix bara men värdet lär ju bara stiga i takt med tiden som går…

  • mes

    Medlem
    12 augusti, 2015 vid 13:16

    Jag vill ha ett sånt där tonat Mistralsegel på väggen…så snyggt!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur fräscha till gammal museiföremål?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.