Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Hur många besökare har Is & Snösurf?

  • Hur många besökare har Is & Snösurf?

    Publicerad av herr-pelegrin på 16 oktober, 2016 vid 08:55

    Skribenterna i detta forum är få och de bli färre för varje år, trots att fler skaffat sig isbräda. Vi är ändå några som fortfarande skriver notiser i forumet men det är svårt att ha en uppfattning om det är värt mödan när responsen är så svag. Att skriva för “döva öron” kan ju kännas rätt onödigt och därför var min idé att ha denna tråd som mätare av antalet besökare i forumet från och med 161016 till 161231.

    För att detta “test” ska fungera så vore det tacknämligt om Ni endast går in på denna denna tråd en enda gång och inte skriver någon kommentar. Vid årets slut går det då att se hur många som läst denna tråd och man får därmed en ungefärlig uppfattning om hur många som finns i detta forum.

    herr-pelegrin svarade 7 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • vindsokaren

    Medlem
    16 oktober, 2016 vid 21:26

    Bara en liten kommentar:satte ut två beggade isbrädor till försäljning och fick nästan 1000 visningar på 3 dar,så intresset finns där även om ingen slog till.

  • marden

    Medlem
    10 november, 2016 vid 09:08

    Sorry djävligt dålig karaktär på mig idag.
    nyfikenheten tog tillslut över och jag var “tvungen” att gå in och se vad det stod i svaret ovanför .
    Nu får TS räkna bort en visning från mig i sammanställningen. men det är ju iofs lätt gjort.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 november, 2016 vid 13:03

    Jag kan nog konstatera följande:

    1. Vi kan redan nu fastställa att det kan vara runt 100 eller drygt 100 som läser inlägg. Man behöver inte vänta året ut för att konstatera det.

    2. Det är väldigt få som skriver inlägg i jämförelse med tidigare år.

    3. I förhållande till antalet läsare så är det bara några procent som lägger in egna kommentarer.

    4. Jag gissar att det betyder att forumet snart kan ha spelat ut sin roll MEN jag hoppas självfallet att detta inte blir verklighet. Ett levande forum kräver dock inlägg…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 december, 2016 vid 10:12

    Det krävs nog inte mer tid för att konstatera att detta forum är TVÄRDÖTT. Det är nu Facebook som gäller och där finns flera aktiva grupper…

  • electric

    Medlem
    15 december, 2016 vid 19:53

    @Herr Pelegrin 742402 wrote:

    Det krävs nog inte mer tid för att konstatera att detta forum är TVÄRDÖTT. Det är nu Facebook som gäller och där finns flera aktiva grupper…

    Man ska nog ge sig till tåls lite. Det är faktiskt inte så många som tagit fram grejorna ännu. (Det är du som är extremt tidigt ute. Själv blir det premiär för mig i morgon, och jag tillhör om inte de verkliga isentusiasterna så iaf de hyfsat intresserade). Vad gäller en jämförelse med vindsurfing så uppskattar jag att is- och snösegling har högst 5 % så många utövare. Bara det innebär att det självklart blir avsevärt färre inlägg här.

    Detta forum blir vad vi (du, jag, andra) gör det till. FB är inget alternativ för ALLA is- och snöseglingsintresserade. Du får aldrig ihop alla intressenter på EN plats där; det är alldeles för splittrat eftersom “folk” dels startar, dels ansluter sig till, en massa olika grupper. Anarki, helt enkelt. (Även om det teoretiskt skulle gå att ha EN grupp för allt. Men så är det inte nu). F ö är Surfzones struktur bättre anpassad är FBs för att på en och samma plats samtidigt uppmärksammas om och följa, flera (samtidiga!) diskussioner. Att göra det på FB kräver ett vilt “hoppande” mellan olika grupper.

    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 december, 2016 vid 21:44

    Jag kan bara stryka under på det Du säger, Lars, särskilt vad gäller strukturen hur Surfzone är upplagt vs FB. Här kan man mycket lättare hitta det man söker eftersom det ligger sorterat under rubriker. Som framgått av hel hel del tidigare inlägg har väl Vindsökarn och jag hållit igång en och annan tråd i på Surfzone och bollat lite frågor publikt trots att vi iofs lika gärna kunde tagit det när vi träffas, per telefon eller på FB. Tanken är självfallet enbart att skapa intresse! MEN det krävs att fler än två skriver inlägg nu när säsongen är i full gång på fina isar! KOTI drar ju dessutom igång om två veckor och hel del hemmabyggen och nya köpebrädor ska ut på premiär!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Hur många besökare har Is & Snösurf?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.