Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Hur tar ni er till vasiliki?

  • Hur tar ni er till vasiliki?

    Publicerad av gustav1980 på 4 februari, 2016 vid 10:36

    Ja, jag utgår från att att det sker med flygmaskin 🙂 Men det tycks inte direkt finnas ett överflöd av prisvärda och smidiga resor från Sverige. Hur gör ni andra?

    Så sugen att få känna på medelhavets vindsäkraste (!?) freeridesegeling i sommar!

    peli2 svarade 7 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • surfing_is_great

    Medlem
    4 februari, 2016 vid 14:53
  • gustav1980

    Medlem
    7 februari, 2016 vid 13:43

    Ah, att jag missade Norwegian. Tack!

  • surfing_is_great

    Medlem
    27 februari, 2016 vid 17:55

    Om du tar dig ner så skriv gärna några rader om hur det va, har tänk att åka dit men tycker att vindstatistiken som presenteras i lite anorlunda form inte är tillräckligt bra! Jag åker till rhodos (Illalyssos) varje sommar, körde 5,8 och 96l dagligen i 2 veckor förra året!

  • apelbapel

    Medlem
    8 maj, 2016 vid 13:08

    Hejsan, jag var där 3v 2014, då flög vi vanlig charter (flygstolar utan boende) till Preveza, tog taxi till Lefkada, och sen buss till Vassiliki, dock kan man lika gärna ta taxi hela vägen (gör upp om priset innan)! Sen är det inga problem att fixa boende på plats.
    Men jag tyckte iofs inte surfingen var en jättehöjdare, det var normalt ingen vind alls under förmiddagarna, utan den kom framåt em som fallvind från berget, som skärmar av viken mot havet. Vissa dgr var det dålig vind, några dgr 3,7 men generellt blåste det några timmar för att fram mot sen em helt lägga sig! Inga vågor, och helt ärligt inte jättespännande spot, även om det var flera hyrställen med hög standard.
    Jag har varit på “massor” med grek-spots och denna tänker jag inte åka tillbaks till!
    Hälsningar 🙂

  • gustav1980

    Medlem
    14 juni, 2016 vid 13:52

    Siktar på en resa i slutet av juli!
    Några dagar med 3.7? Så små segel har jag inte ens sett irl, än mindre seglat på 🙂 Jag har förhört mig om läget och de flesta pratar om en trevlig plattvattenspot (söker man vågor har man kört fel) med segel runt + 5 kvadrat. Låter lovande, men jag lovar att återkomma med en rapport om resan blir av!

  • parmezzan

    Medlem
    20 juni, 2016 vid 22:29

    @Gustav1980 739630 wrote:

    Siktar på en resa i slutet av juli!
    Några dagar med 3.7? Så små segel har jag inte ens sett irl, än mindre seglat på 🙂 Jag har förhört mig om läget och de flesta pratar om en trevlig plattvattenspot (söker man vågor har man kört fel) med segel runt + 5 kvadrat. Låter lovande, men jag lovar att återkomma med en rapport om resan blir av!

    Har varit där 2 gånger. Så länge det är sol och varmt kan du räkna med att segla med mindre än 6 kvm. Men så fort det kommer in lågtryck så kan det bli osäkert. I Juli ska det nog vara som vindsäkrast. Jag åkte i Juni förut och då var det lite lågtryck i området som gjorde att vi inte fick alla surfdagar riktigt. Om du ska hyra grejer där så är det absolut billigaste hyrstället på norra delen av stranden (längst bort när du åker ner i dalen) fast dessa är inte i lika bra skick som de uthyrningarna har längre ner (som kostar mer).

  • surfing_is_great

    Medlem
    5 augusti, 2016 vid 06:55

    Kom du ner?

  • gustav1980

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 07:13

    Nä, tyvärr inte. Det blev annan prioritering i sommar. Men det står definivit på listan för -17.
    Såg på ett social media att Jacob Lindqvist (teamåkare för surfers, tror jag) var där i sommar. Han kan säkert ge en utvärdering!

  • peli2

    Medlem
    30 januari, 2017 vid 20:45

    Fler som har erfarenhet av Vasiliki? Rhodos är grymt vindsäkert på sommaren men hur är det i Vasiliki? Lite blandade åsikter här hittills . Bara eventuellt vind på eftermiddagen?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Hur tar ni er till vasiliki?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.