Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur vet man om man är överriggad?

  • tropic

    Medlem
    2 augusti, 2003 vid 10:38

    Om ni undrar hur det kunde blåsa så mycket igår beror det på att jag är på västkusten i Norge =)

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    29 september, 2016 vid 15:46

    Äckligt överriggad igår med 7,4 då mitt gamla mindre segel pajat då jag lånat ut det. Like, thanks, dude! Brädan gick upp i vind trots att mastfoten var längst fram i skåran sen får man den där konstiga känslan i seglet: vinden passerade seglet så snabbt att det inte går att skota in, men det håller motstånd o sitt konstanta läge tills det minskar något så faller man bakåt i vattnet. Gick inte få fart i grejerna ibland. Efter flera försök fick jag tillslut ge upp o simma in skiten i en hamn för å komma iland en bit från utgångspunkten. Måste skaffa mindre trasor till nästa storm. Jag brukar köra överriggat men någonstans går gränsen. Vilken segelstorlek kör ni i 14m/s?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur vet man om man är överriggad?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.