Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hyra/köpa begagnad foilkite

  • Hyra/köpa begagnad foilkite

    Publicerad av sjonson på 5 oktober, 2015 vid 09:12

    Hej, är ute efter en foilkite på ca 10kvm helst en med öppna celler. Någon som vet om det finns möjlighet att hyra i närheten av Halmstad eller var man kan hitta begagnade för en billig peng.

    kris svarade 8 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • karl-petter

    Medlem
    11 oktober, 2015 vid 09:11

    Har en riktigt gammal Ozone Frenzy. Från 2006. Den kan du få köpa riktigt billigt men vill i så fall veta både din tidigare kiteerfarenhet och vad du tänker använda den till.

  • sjonson

    Medlem
    18 oktober, 2015 vid 20:21

    Låter intressant, vad är det för storlek och hur mycket vill du ha för den?. Kiten kommer att användas till en prototyp och ingen människa kommer att sitta fast i den.

  • karl-petter

    Medlem
    18 oktober, 2015 vid 20:48

    10 kvm. Har inte kört med den på 2-3 år. Efter senast jag körde med den noterade jag flera små hål i duken, typ 1mm stora. Ingen aning hur de uppstått. Funderar om det kan vara bommen och i kombination med att haft den i incheckad ryggsäck. Hålen är iaf tejpade med spinnacker tejp nu. Linerna skall vara helt ok vad jag kommer ihåg. 1200kr plus frakt ok?

  • sjonson

    Medlem
    21 oktober, 2015 vid 20:03

    Låter intressant, vi håller på att sätta ihop budgeten för prototypen. Kan återkomma när jag vet hur mycket som kan läggas på kiten.

  • pelle-surf

    Medlem
    22 oktober, 2015 vid 09:36

    Man blir ju lite nyfiken, vad går projektet/prototypen ut på. Men du kanske inte kan avslöja det än eller.

  • sjonson

    Medlem
    17 december, 2015 vid 11:10

    Kan tyvärr inte avslöja något än. Då det verkar vara svårt att hitta riktigt stora kites med öppna celler vill vi testa om det är möjligt med en kite med slutna celler på ca 10kvm. Någon som vet var man hittar en sån billigt?

  • kris

    Medlem
    17 december, 2015 vid 14:04

    OM du hamnar i läget att acceptera en större kite så har jag en 12:a foil (slutna celler) billigt. Hör av dig i så fall för mer info.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hyra/köpa begagnad foilkite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.