Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing I akut (idag!) behov av actionbildserie – du får 1000:- för den rätta!

  • I akut (idag!) behov av actionbildserie – du får 1000:- för den rätta!

    Publicerad av simonm på 5 februari, 2010 vid 12:52

    Tjenare alla,

    På företaget jag jobbar är vi i behov av lite demo-material. Exakt vad det ska användas till kan jag tyvärr inte berätta, men ni förlorar inte på något sätt rättigheterna till bilderna.

    Tyvärr är tiden tajt som alltid när man ska göra sånt här, så jag behöver bilderna idag, helst i eftermiddag. Ju snabbare, desto större chans att just du får 1000:- för dina bilder. Notera att du själv är ansvarig för att redovisa pengarna i din deklaration eller så…

    Kriterier:

    * Bildserie på minst 5 bilder (gärna fler)

    * Så hög FPS som möjligt, gärna 5 frames per second eller snabbare!!! (dock inte avgörande om det inte är för mycket rörelse mellan varje frame)

    * Motiv: Något kul, gärna action (t.ex. kite, skateboard, snowboard, bmx, osv ). De som kommer att se det kommer inte att ha så bra koll, så det gör inget om kiten står högt ;).

    * Motivet ska helst vara “lagom” litet på bilderna, dvs det ska inte vara närbilder. Lägger upp ett par bildserier som exempel där Henke har lagom storlek och Martin är i största laget i jämförelse med bildens storlek.

    * Minst 5Mpixel, helst minst 8Mpix.

    * Motivet ska helst vara på ungefär samma ställe i bilden i hela serien. Bakgrunden kan röra sig, det är inget problem. Detta går ju att fixa i PhotoShop ganska bra om motivet är litet och upplösningen bra dock.

    Jag bifogar några exempel på bildserier som jag tagit som skulle kunna funka, men vi vill ha ännu bättre. Det störska problemet med dessa bilderna är att de är tagna med för mycket tid imellan, dvs för låg FPS, så har ni liknande med högre FPS, eller mindre skillnad mellan bilderna så har ni sådana så är det bra.

    Lägg upp bilder (lågupplösta går bra medans vi väljer) i denna tråden, så kan vi titta där.

    Eller om ni vill (t.ex. inte har konto på Steffo) så maila bilderna till simon.ola.magnusson(snabel-a)gmail.com

    Mvh
    Simon

    simonm svarade 14 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • simonm

    Medlem
    5 februari, 2010 vid 13:01

    Här är exempelserierna.
    Får vi inga tillräckligt bra bilder så bränner såklart pengarna inne, vi delar inte ut dem bara för att :).

  • simonm

    Medlem
    5 februari, 2010 vid 13:05

    Och här är bilderna på Henke…

  • simonm

    Medlem
    5 februari, 2010 vid 13:07

    Ring förresten mig på 0706945331 om det är något.

  • aronh

    Medlem
    5 februari, 2010 vid 13:31

    Flickr Photo Download: Vulcan serie Här är en serie som min syrra tagit på mig. Jag har större orginal. Inte så jätte snabbt 2.5 fps men det går långsamt när jag surfar så det mesta kom med.

  • mjersen

    Medlem
    5 februari, 2010 vid 13:40

    johanW slutar jobb kl 4a i dag, han har nog en del du kan välja på

  • tim-eriksson

    Medlem
    5 februari, 2010 vid 13:45

    Du har PM…

  • simonm

    Medlem
    5 februari, 2010 vid 14:16

    Tjenare!

    Aronh: Motivet är för stort i förhållande till bilden. Bilderna måste vara separata, dvs inte mergade till en bild, men det antar jag inte skulle vara några problem att fixa fram ändå.

    Martin: Jepp, tänkte att JohanW nog skulle ha ett gäng. Om han orkar får han gärna lägga upp ett par förslag när han kommer hem. Helst innan kl 5, annars blir det tajt.

    Tim: Samma som för Aronh, motivet är för stort, och bilden får inte vara mergad. Men det kanske finns annat att tillgå?

  • aronh

    Medlem
    5 februari, 2010 vid 14:22

    Nej det är inga problem. Jag har separata bilder i den serien. Har några andra serier men motivet är ganska stort i dem också.

  • anhede

    Medlem
    5 februari, 2010 vid 15:25

    jag har ett äng oliak bildeserier som kan fås i råformat, mkt högupplösta. Fotade Canon Eos 7D. Exempel ligger på

    http://www.facebook.com/photo.php?pid=4609760&l=41b9ed68b9&id=752469368

    http://www.facebook.com/photo.php?pid=4609626&l=4df7d8068d&id=752469368

    ring om intressant. 0706665866

  • tim-eriksson

    Medlem
    5 februari, 2010 vid 15:26

    Well.. Inte jag som är fotografen men sms’ade han nu så förhoppningsvis så har du något förslag på mailen/pm snart, om han inte jobbar…

  • tim-eriksson

    Medlem
    5 februari, 2010 vid 15:28
    anhede;597466 wrote:
    jag har ett äng oliak bildeserier som kan fås i råformat, mkt högupplösta. Fotade Canon Eos 7D. Exempel ligger på

    http://www.facebook.com/photo.php?pid=4609760&l=41b9ed68b9&id=752469368

    http://www.facebook.com/photo.php?pid=4609626&l=4df7d8068d&id=752469368

    ring om intressant. 0706665866

    Fina bilder (!)…

  • henkeman70

    Medlem
    5 februari, 2010 vid 15:29

    Matt på NSM borde väl ha ett antal serier av hög kvalitét? Deadline närmar sig ser jag. Tick tock… 😉

  • simonm

    Medlem
    5 februari, 2010 vid 15:51

    Anhede: Fina bilder, tyvärr är motivet inte på samma plats i bilden, vilket tyvärr gör att de inte funkar.

  • simonm

    Medlem
    5 februari, 2010 vid 17:24

    Tjena alla,

    JohanW skickade mig ett grymt set med bilder som vi bestämt oss för, så vi kör på det.

    Tack alla som kom med förslag!!!

    Mvh
    Simon

  • mjersen

    Medlem
    5 februari, 2010 vid 17:35

    HL4life

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing I akut (idag!) behov av actionbildserie – du får 1000:- för den rätta!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.