Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing i väntan på vind:

  • i väntan på vind:

    Publicerad av walle på 23 juni, 2007 vid 10:56

    Lär tåla några år, både vinter och sommar!
    ram i rostfritt syrafast stål, själva glidrören av “pem” slang och allt skruvat med syrafasta skruvar.
    kommer tåla lång tid i salta vatten 🙂 :

    3.jpg

    2.jpg

    1.jpg

    walle svarade 16 år sedan 8 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • fesen

    Medlem
    23 juni, 2007 vid 11:07

    Vad sa morsan när du skruvade isär hammocken? 🙂

  • konstantin

    Medlem
    23 juni, 2007 vid 17:58

    grymt! kul projekt:smile:
    blir nog grymt när den är klar.

  • walle

    Medlem
    23 juni, 2007 vid 18:28

    om det inte vore för skitvädret just nu så vore den nästan klar… jevla skruvande och gängande e det, 68 rostfria m5 som ska loctiteas och dras…

    4.jpg

  • zo0

    Medlem
    23 juni, 2007 vid 20:29

    Oooh inte för jag kört på nått sånt men den kommer mörda

  • walle

    Medlem
    25 juni, 2007 vid 09:50

    sakta frammåt:
    5.jpg

    Funderar på att ta med den ner till Öland helgen efter Båstad…, vad tror ni om det?

  • eylon

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 16:13

    Hur gör du sen för att den ska flyta?

  • walle

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 17:45

    den ska stå på botten, med ställbara ben då, max vattendjup blir väl ca 1,5m.

    alternativt på en färdig flotte.

    Funkar inte att göra så små kickers flytande! de blir för instabila.

  • hengo

    Medlem
    27 mars, 2008 vid 23:19

    Hur gick det? 🙂

  • pihlblad

    Medlem
    28 mars, 2008 vid 17:46

    Ett råd använd självborrande skruv !

  • walle

    Medlem
    28 mars, 2008 vid 19:56

    Har bara testats en enda gång eftersom den blev klar lite sent…

    Råkade ut för en segdragen kiteskada i ryggen förra året, trodde jag skulle få lägga av med surfet för gott ett tag… men jag e på väg tillbaka så jag kan ta lite actionbilder nu när det ska blåsa sydligt!

    Ser ut så här nu, ungefär…

    http://picasaweb.google.se/petter.wallerius/Kitesurf/photo#5178395840904117698

    http://picasaweb.google.se/petter.wallerius/Kitesurf/photo#5178395879558823394

    …och självborrande skruv skulle jag vilja se dig dra ner i rostfritt stål, och få det att hålla.

  • stebe

    Medlem
    28 mars, 2008 vid 21:28

    @walle 454573 wrote:

    Har bara testats en enda gång eftersom den blev klar lite sent…

    Råkade ut för en segdragen kiteskada i ryggen förra året, trodde jag skulle få lägga av med surfet för gott ett tag… men jag e på väg tillbaka så jag kan ta lite actionbilder nu när det ska blåsa sydligt!

    Ser ut så här nu, ungefär…

    http://picasaweb.google.se/petter.wallerius/Kitesurf/photo#5178395840904117698

    http://picasaweb.google.se/petter.wallerius/Kitesurf/photo#5178395879558823394

    …och självborrande skruv skulle jag vilja se dig dra ner i rostfritt stål, och få det att hålla.

    Gött att ha dig tillbaka..

  • hengo

    Medlem
    28 mars, 2008 vid 23:02

    Ser ju rätt nice ut faktiskt. Hur har du löst det med själva “benen” som den ska stå på? ser inga på bilderna.. Är rören så pass styva att man inte behöver lägga mer grejor under, utan ett halvmeters glapp går bra utan att de börjar flexa?

    bra byggt!

  • walle

    Medlem
    29 mars, 2008 vid 08:17

    benen e styva, har ett par rostfria trådstegar som fötter, de gör att den inte sjunker ner och fastnar i botten, den står stadigt + att man kan lägga vikter(stenar) så den står som ett berg på botten.

    Den här kickern är nog inget jag skulle vilja betala själv… har endast köpt PEM-slangen + skyddsskivorna på sidan allt annat e “löneförmån”

    Skulle gissa på att kickern kostar över 6000:- om man skulle betala allt + arbetet.

    Men den håller i alla fall i ur och skur, det enda du behöver byta e väl ev PEM-slangen om3-4år kanske..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing i väntan på vind:

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.