Ianovated våtdräkt

This topic has 3 svar, 3 deltagare, and was last updated 1 week, 2 days sedan by  Billie.

• Författare
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Hej!
    Undrar om någon av er har testat Ianovated våtdräkt med gummi slangar. Även deras handskar. Vad tycker ni?

hakuna 
    Deltagare

Innan jag köpte min Simmer med inbyggd huva så byggde jag min egen sån lösning. Funkar väldigt bra!

Biltema:
    – T-RÖR PAR Art. 58-661
    – Spolarslang Art. 52-530

Klipp två slangar á 1 meter och en slang 3 dm.
    De långa slangarna tar du med dig i handen in genom armarna på våtdräkten.
    Den korta slangen sticker upp genom halshålet på våtdräkten och in i munnen.
    T-kopplingen har du innanför dräkten just nedanför kragen.

Andas ut genom slangen så värmer du händerna!
    Vindsurf är nog den enda sporten där detta fungerar, för det gör inget att det kommer fuktig luft in i handskarna. På skidor hade det tex inte varit bra!

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Innan jag köpte min Simmer med inbyggd huva så byggde jag min egen sån lösning. Funkar väldigt bra!

Biltema:

– T-RÖR PAR Art. 58-661

– Spolarslang Art. 52-530

Klipp två slangar á 1 meter och en slang 3 dm.

De långa slangarna tar du med dig i handen in genom armarna på våtdräkten.

Den korta slangen sticker upp genom halshålet på våtdräkten och in i munnen.

T-kopplingen har du innanför dräkten just nedanför kragen.

Andas ut genom slangen så värmer du händerna!

Vindsurf är nog den enda sporten där detta fungerar, för det gör inget att det kommer fuktig luft in i handskarna. På skidor hade det tex inte varit bra!

Tack för svaret. Jag testade också samma variant som du beskriver för länge sen me nn tycker att är lite svårt varje gång lägga in slangar samt obehaglig känsla, med Ianovated tror att är lättare för slangar sitter fast någonstans. Men jag förstår att prisskillnaden blir mycket 🙂

Billie 
    Deltagare

Jag vet att Anders Björkqvist och Lars Nilsson seglare i Kungsbacka fjorden har använt dräkten .Vet ej hur man kommer i kontakt. Men man kan ju pröva Anders Facebook https://www.facebook.com/andersbq

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account