Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ianovated våtdräkt

  • hakuna

    Medlem
    13 maj, 2020 vid 10:58

    Innan jag köpte min Simmer med inbyggd huva så byggde jag min egen sån lösning. Funkar väldigt bra!

    Biltema:
    – T-RÖR PAR Art. 58-661
    – Spolarslang Art. 52-530

    Klipp två slangar á 1 meter och en slang 3 dm.
    De långa slangarna tar du med dig i handen in genom armarna på våtdräkten.
    Den korta slangen sticker upp genom halshålet på våtdräkten och in i munnen.
    T-kopplingen har du innanför dräkten just nedanför kragen.

    Andas ut genom slangen så värmer du händerna!
    Vindsurf är nog den enda sporten där detta fungerar, för det gör inget att det kommer fuktig luft in i handskarna. På skidor hade det tex inte varit bra!

  • mrquality

    Medlem
    27 maj, 2020 vid 10:12

    Innan jag köpte min Simmer med inbyggd huva så byggde jag min egen sån lösning. Funkar väldigt bra!

    Biltema:

    – T-RÖR PAR Art. 58-661

    – Spolarslang Art. 52-530

    Klipp två slangar á 1 meter och en slang 3 dm.

    De långa slangarna tar du med dig i handen in genom armarna på våtdräkten.

    Den korta slangen sticker upp genom halshålet på våtdräkten och in i munnen.

    T-kopplingen har du innanför dräkten just nedanför kragen.

    Andas ut genom slangen så värmer du händerna!

    Vindsurf är nog den enda sporten där detta fungerar, för det gör inget att det kommer fuktig luft in i handskarna. På skidor hade det tex inte varit bra!

    Tack för svaret. Jag testade också samma variant som du beskriver för länge sen me nn tycker att är lite svårt varje gång lägga in slangar samt obehaglig känsla, med Ianovated tror att är lättare för slangar sitter fast någonstans. Men jag förstår att prisskillnaden blir mycket 🙂

  • billie

    Medlem
    27 maj, 2020 vid 19:03

    Jag vet att Anders Björkqvist och Lars Nilsson seglare i Kungsbacka fjorden har använt dräkten .Vet ej hur man kommer i kontakt. Men man kan ju pröva Anders Facebook https://www.facebook.com/andersbq

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ianovated våtdräkt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.