Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Imorrn Måndag borde det bli surf i STHLM !

  • tdk

    Medlem
    19 september, 2004 vid 19:37

    På westcoast med.:
    Måndag förmiddag: Syd, 11-15 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar.
    Sannolikhet 10 m/s*: 99%
    Måndag eftermiddag: Mellan syd och sydväst, 12-16 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar.
    Sannolikhet 10 m/s*: 99%
    Förlåt.. Offtopic, men kunde inte hålla mig.. Är ju så nöjd.. grin.gif

  • wiberg

    Medlem
    19 september, 2004 vid 19:50

    Nån med plats i bilen som ska söder om stan kan ju plocka upp mig(haninge) om ni har lust att släpa på en till =).
    Bare å ring 0737788725

  • diil

    Medlem
    19 september, 2004 vid 21:55

    Vad tror ni om Fituna imorrn eftermiddag då? Borde bli kalas. Jag åker dit vid fjorton och skickar ett sms på surfnet. /D

  • silversurfarn

    Medlem
    20 september, 2004 vid 06:51

    Tjena Wiberg!
    Är det fortfarande VVV som gäller?
    smile.gif

    /Anders som inte kan åka idag frown.gif

  • wiberg

    Medlem
    20 september, 2004 vid 07:56

    Tjena! Jovisst själklart..ee, föresten vad betyder det egentligen? VVV? crazy.gif laugh.gif

  • wiberg

    Medlem
    20 september, 2004 vid 08:10

    haha jag kom på det, måste vara Våga Vägra Våtdräkt va?
    isånnafall självklart! laugh.gif man var ju knappt blå när man gick upp. Och blåisen har ju inte ens börjat lägga sig! grin.gif
    Rock on!
    Wiberg

  • silversurfarn

    Medlem
    20 september, 2004 vid 13:53

    Precis!
    Hehe, helt rätt attityd!
    Hoppas du hittat någon att åka med, verkar blåsa svetten idag..

  • atnek

    Medlem
    21 september, 2004 vid 07:17

    Tack DIIL, för ditt sms på Surfnet, utan det hade jag inte vågat chansat och åkt till Fituna igår. (Vid jobbet kändes det inte som om det blåste det minsta, men vid Fituna blåste det ju kanon). Tänk om vi alla kunde bli lite bättre på att meddela förhållandena till Surfnet. Jag ska iaf försöka bättra mig.

    /Kenneth

  • fatpat

    Medlem
    21 september, 2004 vid 10:23

    Helt klart. Bra rapporterat.
    Tänk om folk kunde sluta skicka dumma frågor oxå.
    /Pat

  • steffo

    Medlem
    21 september, 2004 vid 12:07

    Hur var Torö. Hade ni lika mycket vind?

  • big_jeppe

    Medlem
    21 september, 2004 vid 15:31

    Vet inte hur det var på Torö, men björkvik var bra igår. Jag messade till surfnet att 6,0 m2 borde vara lagom (ca kl.16). Sedan fegade jag lite och gick ut med 5,2. Då planade jag bara i byarna, men efter kanske 20-30 minuter var 5,2 det perfekta valet. Sista timmen innan det blev mörkt var jag ganska överriggad med 5,2. Jag har seglat mycket i björkvik och tycker att det brukar vara “choppens hemvist nr 1”. Igår tyckte jag dock att det fanns några ställen där vågorna blev lite renare. Jag var förvånad att jag inte varit med om detta förut. Det blev dock en hel del okontrollerat studsande ändå. smirk.gif

  • philippos

    Medlem
    21 september, 2004 vid 16:12

    Vi var 6-7 seglare i kärringviken. Seglade 6,0 kl 15.00-17.30 och därefter 5,3 fram tills det blev ordentligt mörkt (ca 20.15). Hade riktigt bra tryck i 5,3 och det kom stundtals in små set på södra delen av “ön längst bort i viken”.

  • robin

    Medlem
    21 september, 2004 vid 19:27

    Var i Björkvik hittade du de renare vågorna? Bort mot öarna där de brukar växa till sig? Någon gång har jag varit med om relativt rena vågor 100 meter utanför stranden där man kliver i, men jag har bara varit där 4-5 gånger.

  • fjant

    Medlem
    21 september, 2004 vid 19:45

    Själv har jag nästan slutat åka till björkvik, då jag inte har råd att köpa njurbälte! wink.gif

  • big_jeppe

    Medlem
    21 september, 2004 vid 20:01

    Formuleringen “rena” skall nog ses med björkviksmått mätt smirk.gif. Vinden igår var kom lite snett från höger när man tittade ut över vattnet, men ändå ganska rakt in mot stranden. Om man startar vid stranden och kör åt vänster så passerar man först en pyttevik med lite båtar och björkviks brygga. Sedan kommer massa klippor som går ut som en kil i vattnet och fortsätter man ytteligare så ligger det lite sandstrand och hus bakom kilen. Precis utanför den här klippkilen tyckte jag att det var fina bryt. Det fanns på några andra ställen också men det är svårt att förklara, det var vissa stråk mitt ute i vattnet som man bara upptäckte när man bränt av ett antal repor på ungefär samma kurs. Om det blåser tillräckligt hårt kanske vågorna går mer i vindriktiningen istället för att det bara blir allmännt gropigt, vad vet jag? (snillen spekulerar).
    Hoppas att jag kan få fler dagar som den igår.Prognosen sa SV, men när jag tittade på SMHIs observationer när jag kom hem sa de att det hade blåst rak syd. Bromma skidsports spotguide säger visserligen att björkvik är bäst på SV, men de säger inte varför (för renare vågor? eller bara för att man slipper kryssa ut från stranden?)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Imorrn Måndag borde det bli surf i STHLM !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.