Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Impactväst vs. Flytväst

  • Impactväst vs. Flytväst

    Publicerad av arnfridsson på 6 juni, 2010 vid 07:46

    Hej!

    Jag har googlat hela nätet men inte fått exakt den info jag vill ha.

    Är på väg att köpa ny väst och har alltid åkt wakeboard i “vanlig” flytväst (typ Clas Ohlsson). Den här säsongen ska det bli ändring på det! Är riktigt sugen på en impact-väst, ex den här:

    http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?cPath=28&products_id=1052&osCsid=a8abdd56e28d2078ffee37a7d6c744d2

    Hur är det med flytkraften? Tänker då speciellt vid den tillfällen man inte använder våtdräkten, samt de tillfällen man sitter i båten och skulle råka “trilla i”. Klarar man sig med en impact/wake-väst för att hålla sig flytande eller går de inte att jämföra med en traditionell flytväst? Jag har ingen bekant som har någon impact/wake-väst, så har väldigt dålig koll på det här.

    Tack för hjälpen!

    macbeth svarade 12 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • macbeth

    Medlem
    19 juni, 2011 vid 17:05

    Jag har alltid min impactväst, Tex för Wakeboard, vattenskoter osv.. Och i min e iaf flytkraften bra. Men ingen impactväst ger samma flytkraft som en vanlig väst.. dom är ju gjorda för att rädda liv, impactvästen är ju gjord för att va smidig och skydda mot galna whipeouts lixom..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Impactväst vs. Flytväst

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.