Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Importera från EU-land

  • mankan

    Medlem
    2 november, 2014 vid 13:34

    Om vi alla handlar större delen av prylarna i Sverige blir det ju både bättre priser och större utbud. Dessutom är priserna här helt klart konkurrenskraftiga. Räknar man sen med garantier och service är det ett lätt val. Det jag inte får ihop är hur frakten kan vara dyrare inom Sverige än ifrån t ex USA. Sist jag beställde en liten pryl ifrån USA kostade frakten 20kr…..?! I Sverige är ju typ 95kr minimum.

  • svenne

    Medlem
    2 november, 2014 vid 21:11

    @Mankan 728804 wrote:

    Om vi alla handlar större delen av prylarna i Sverige blir det ju både bättre priser och större utbud. Dessutom är priserna här helt klart konkurrenskraftiga. Räknar man sen med garantier och service är det ett lätt val. Det jag inte får ihop är hur frakten kan vara dyrare inom Sverige än ifrån t ex USA. Sist jag beställde en liten pryl ifrån USA kostade frakten 20kr…..?! I Sverige är ju typ 95kr minimum.

    Kanske för att det bor fler i Los Angeles än i hela Sverige? Fraktvolym, moms, bränslekostnad, driftskostnader på fordonsflottan och våra avstånd på en sån liten mängd paket blir kostsamt.
    Bränslet är tre gånger dyrare i Sverige än i US. Momsen 4-6 gånger så hög.

  • styret

    Medlem
    2 november, 2014 vid 22:45

    Vart tankar du?

  • svenne

    Medlem
    3 november, 2014 vid 06:46

    @styret 728812 wrote:

    Vart tankar du?

    Oftast nere vid centrum.

  • sailortrash

    Medlem
    3 november, 2014 vid 09:28

    @Mankan 728804 wrote:

    Om vi alla handlar större delen av prylarna i Sverige blir det ju både bättre priser och större utbud. Dessutom är priserna här helt klart konkurrenskraftiga. Räknar man sen med garantier och service är det ett lätt val. Det jag inte får ihop är hur frakten kan vara dyrare inom Sverige än ifrån t ex USA. Sist jag beställde en liten pryl ifrån USA kostade frakten 20kr…..?! I Sverige är ju typ 95kr minimum.

    jag håller helt med om att priserna är konkurrenskraftiga. USA från affär lönar sig aldrig, trots att reapriserna där är riktigt billiga blir det så mkt påslag med moms, tull och frakt. OBS att man betalar även 25% moms på frakten..om man köper via e-bay privat kanske det funkar.

    tyska och engelska affärer är ju notoriskt dyrare än Sverige. Våtdräkter är det enda jag hittat betydligt billigare och då vid reatillfällen på de största siterna..utbudet är större, menså länge inte pundet och euron rasar till hälften så har jag inte lyckats räkna ihop ett enda köp av vind/kitesurfinggrejer utanför Sverige. + att man får det jävligt meckigt om ngt behöver reklameras/skickas tillbaka, och ju fler grejer man köper desto större risk är det att ngt inte håller måttet..

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    4 november, 2014 vid 19:18

    @sailortrash 728818 wrote:

    jag håller helt med om att priserna är konkurrenskraftiga. USA från affär lönar sig aldrig, trots att reapriserna där är riktigt billiga blir det så mkt påslag med moms, tull och frakt. OBS att man betalar även 25% moms på frakten..om man köper via e-bay privat kanske det funkar.

    tyska och engelska affärer är ju notoriskt dyrare än Sverige. Våtdräkter är det enda jag hittat betydligt billigare och då vid reatillfällen på de största siterna..utbudet är större, menså länge inte pundet och euron rasar till hälften så har jag inte lyckats räkna ihop ett enda köp av vind/kitesurfinggrejer utanför Sverige. + att man får det jävligt meckigt om ngt behöver reklameras/skickas tillbaka, och ju fler grejer man köper desto större risk är det att ngt inte håller måttet..

    Håller med, surfprylar verkar inte inte löna sig att importera – köper allt sådant lokalt. Har köpt hemelektronik via ebay från olika håll, skrämar från sydkorea till hifiprodukter från Japan utan problem. Men nu, första gången man går utanför ebay och beställer från australien, endast via Paypal, blir det problem. Ingen orderbekräftelse, leveransinformation överhuvudtaget. Får väl kontakta firman ifråga. Finns det någon som beställt enbart via Paypal, hur har det fungerat för er?

  • sailortrash

    Medlem
    4 november, 2014 vid 21:49

    Jag har betalt konferensavgifter via PP en gång, det blev en beställning rent formellt. Hade också svårt att spåra köpet och få tillgång till kvitto. Uppgifterna fanns ju ngnstans, men det tog några dagar innan de dök upp på kontot.

    Har inte använt paypal jättemycket, men säkert är det nog. Ett av världens mest använda system.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Importera från EU-land

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.