Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Inte för att skryta men…

  • Inte för att skryta men…

    Publicerad av ola-h på 5 april, 2014 vid 16:09

    Jag har ju egentligen bara intresserat mig för vågbrädor i min shapingkarriär, men för ett tag sedan så gjorde jag mina första försök på en mer “åka-snabbt-bräda” av typen freemove. Det är ju lite en annan sak, men jag hoppades ändå att mina teoretiska ideer och sätt att arbeta för att få ihop rocker, v, konkaver mm skulle gå att överföra även till freeridesegmentet. Jag har ju i princip aldrig ens kört några sådana brädor så jag fick förlita mig helt på andra testseglares yttranden vilket även det var en ny erfarenhet. Även på vågsidan är förstås ett brett register av testseglare viktigt, men där kan jag alltid också koppla deras åsikter till mina egna erfarenheter. Den första proton var lite väl lik en vågbräda, men sedan gick jag all in och jobbade fram en rätt extrem sak med supertunna men skarpa rails och extremt platt däck. Å så en extrasnabb rocker baserat på en viss typ av “rocker flow” som jag kört på några vågbrädor.

    Så med tanke på den blygsamma erfarenheten inom freeridesegmentet är jag rätt nöjd med testresultaten

    “In winds up to 35 knots – and with virtually any sail the Simmer was paired with – this board was night and day faster and easier to control than any other in the selection”.

    http://www.riwmag.com/magazine/wp-content/gallery/test-simmer-style-freemove-120-2014/mail-attachment.png

    Så nu är jag nästan lite sugen på att designa ett par slalombrädor…

    kapten-k svarade 10 år sedan 12 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • creative

    Medlem
    5 april, 2014 vid 19:32

    Ola prova göra en snabb typ firemove! Kan bli jäkligt kul även din slalom satsning kan bli något. Eller en speed som Anders eller Björn skulle brassa på i luderitz!

  • robin

    Medlem
    5 april, 2014 vid 20:35

    Grymt kul! Jag blev riktigt sugen på en stor freemove som lättvindsbräda. Kollade simmervideon, och den går ju uppenbarligen att göra en cutback med också, imponerande!

  • challgren

    Medlem
    6 april, 2014 vid 04:39

    Coolt! Grattis!

  • svennebanan

    Medlem
    6 april, 2014 vid 10:12

    @Ola H. 722229 wrote:

    Så nu är jag nästan lite sugen på att designa ett par slalombrädor…

    Och med Örebro kommuns nyvaknade intresse för Hjälmarens potential så kan du säkert söka utvecklingsbidrag. Åsså blir Norra Ässundet givetvis Simmers R&D center för byigt insjöplattvatten (det går ju inte att bli mer trovärdig om man får lättvindsprylar att funka i de förhållandena) ;-.

  • calle

    Medlem
    7 april, 2014 vid 08:13

    Kul, grattis!

  • oscar

    Medlem
    7 april, 2014 vid 10:29

    Riktigt grym recension Ola, kul!!

  • orry

    Medlem
    7 april, 2014 vid 10:36

    Vad tror ni om att utveckla en bräda likt skidan Extremes opinion http://extrem.com/sv/skis/opinion/ ?
    Dvs att utvecklingen är en social aktivitet…. När man läser detta forum och andra inser man att det finns grymt mycket kunskap, intresse och åsikter om vad som funkar för olika förhållanden. Vore grymt coolt att följa en sådan aktivitet samt finns ju Olas grymma kunskap och kanske tillgång i att vara moderator i ett sådant forum….?

  • nachoman

    Medlem
    7 april, 2014 vid 10:50

    Samma killar som ligger bakom Project Opinion är ju faktiskt också med här på forumet. Kan bli intressant med så många surfteoretiker som figurerar här på konfen.

  • tws

    Medlem
    7 april, 2014 vid 14:17

    Bra jobba.

  • surfgus

    Medlem
    9 april, 2014 vid 08:38

    Grattis !

    Gillar bäst kommentaren : ” Like a limousine with a F1 engine ! “

  • kapten-k

    Medlem
    11 april, 2014 vid 13:59

    Grattis! när börjar du göra proto-slalom, för test? viktigaste storleken är väl runt 70cm bred för 7.0-8.6 segel

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Inte för att skryta men…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.