Inte för att skryta men…

This topic has 11 svar, 12 deltagare, and was last updated 5 years, 5 months sedan by  Kapten K.

• Författare
     Ola H. 
    Deltagare

Jag har ju egentligen bara intresserat mig för vågbrädor i min shapingkarriär, men för ett tag sedan så gjorde jag mina första försök på en mer “åka-snabbt-bräda” av typen freemove. Det är ju lite en annan sak, men jag hoppades ändå att mina teoretiska ideer och sätt att arbeta för att få ihop rocker, v, konkaver mm skulle gå att överföra även till freeridesegmentet. Jag har ju i princip aldrig ens kört några sådana brädor så jag fick förlita mig helt på andra testseglares yttranden vilket även det var en ny erfarenhet. Även på vågsidan är förstås ett brett register av testseglare viktigt, men där kan jag alltid också koppla deras åsikter till mina egna erfarenheter. Den första proton var lite väl lik en vågbräda, men sedan gick jag all in och jobbade fram en rätt extrem sak med supertunna men skarpa rails och extremt platt däck. Å så en extrasnabb rocker baserat på en viss typ av “rocker flow” som jag kört på några vågbrädor.

Så med tanke på den blygsamma erfarenheten inom freeridesegmentet är jag rätt nöjd med testresultaten

“In winds up to 35 knots – and with virtually any sail the Simmer was paired with – this board was night and day faster and easier to control than any other in the selection”.

http://www.riwmag.com/magazine/wp-content/gallery/test-simmer-style-freemove-120-2014/mail-attachment.png”

Så nu är jag nästan lite sugen på att designa ett par slalombrädor…

creative 
    Medlem

Ola prova göra en snabb typ firemove! Kan bli jäkligt kul även din slalom satsning kan bli något. Eller en speed som Anders eller Björn skulle brassa på i luderitz!

Robin 
    Deltagare

Grymt kul! Jag blev riktigt sugen på en stor freemove som lättvindsbräda. Kollade simmervideon, och den går ju uppenbarligen att göra en cutback med också, imponerande!

challgren 
    Deltagare

Coolt! Grattis!

Vind- och vågsurf är min fix.
    Team Surfzone!

svennebanan 
    Deltagare

@Ola H. 722229 wrote:

Så nu är jag nästan lite sugen på att designa ett par slalombrädor…

Och med Örebro kommuns nyvaknade intresse för Hjälmarens potential så kan du säkert söka utvecklingsbidrag. Åsså blir Norra Ässundet givetvis Simmers R&D center för byigt insjöplattvatten (det går ju inte att bli mer trovärdig om man får lättvindsprylar att funka i de förhållandena) ;-.

Calle 
    Deltagare

Kul, grattis!

Oscar 
    Deltagare

Riktigt grym recension Ola, kul!!

orry 
    Deltagare

Vad tror ni om att utveckla en bräda likt skidan Extremes opinion http://extrem.com/sv/skis/opinion/ ?
    Dvs att utvecklingen är en social aktivitet…. När man läser detta forum och andra inser man att det finns grymt mycket kunskap, intresse och åsikter om vad som funkar för olika förhållanden. Vore grymt coolt att följa en sådan aktivitet samt finns ju Olas grymma kunskap och kanske tillgång i att vara moderator i ett sådant forum….?

Nachoman 
    Deltagare

Samma killar som ligger bakom Project Opinion är ju faktiskt också med här på forumet. Kan bli intressant med så många surfteoretiker som figurerar här på konfen.

tws 
    Deltagare

Bra jobba.

surfgus 
    Medlem

Grattis !

Gillar bäst kommentaren : ” Like a limousine with a F1 engine ! “

Kapten K 
    Deltagare

Grattis! när börjar du göra proto-slalom, för test? viktigaste storleken är väl runt 70cm bred för 7.0-8.6 segel

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account