Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Investorer till Cabel Park, Sverige

  • plattvatten

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 23:22
  • plattvatten

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 23:44

    @toby 493774 wrote:

    Håller med om att 7 år ROI är lite i längsta laget då 5 år är en tummregel, jag har som sagt gjort en snabbkalkyl, problemet är att man inte kan räkna på 12 månader/ utan 8…sen är det givetvis beroende på hur brett konceptet blir då det finns utrymme för mer en bara en kabelpark. Men det är en lång resa, svårast blir miljöbiten….. och då tänker jag inte minst våra vänner ornitologerna 🙂

    Jag tycker att vi som lägger kanske 10-20 papp inte ska stirra oss blinda på ROI, utan att se till att vi investors( kära brädåkare) få gratis tid på kabeln, på tider som inte stör normal verksamhet givetvis. Ett årskort på Copenhagen Cable Park kostar 5 papp. Istället för att köpa en ny kite, så får du livstid av kabel.

  • olandstoken

    Medlem
    26 augusti, 2008 vid 06:36
    Neven;493763 wrote:
    Stabilt jobbat!

    Om ni behöver nån som slänger ett kritiskt öga på affärsplanen så kan jag bistå. Konsulter kan ta bra med betalt för mycket grejjor man ofta kan lösa på egen hand eller med enkel hjälp…

    Konsulter är bra människor! :santa:

  • neven

    Medlem
    26 augusti, 2008 vid 07:07
    ölandstoken;493923 wrote:
    Konsulter är bra människor! :santa:

    Konsulter är djävulens påfund! 🙂 Fakturerar 1100kr/h för att surfa steffo…:smile:

  • toby

    Medlem
    26 augusti, 2008 vid 09:45

    @Neven 493931 wrote:

    Konsulter är djävulens påfund! 🙂 Fakturerar 1100kr/h för att surfa steffo…:smile:

    :)……

  • olandstoken

    Medlem
    26 augusti, 2008 vid 11:28
    Neven;493931 wrote:
    Konsulter är djävulens påfund! 🙂 Fakturerar 1100kr/h för att surfa steffo…:smile:

    1100 ?? det var mig en billig rackare!!!

  • krillan82

    Medlem
    26 augusti, 2008 vid 19:11

    Konsult e najs…Iaf för dom som jobbar som det 😉

  • unhooked

    Medlem
    26 augusti, 2008 vid 19:40

    vet inte hur byrokratiskt det är i sverige men i danmark körde man upp cabelparken på under ett år!

  • sourra

    Medlem
    26 augusti, 2008 vid 22:29

    @Unhooked 494156 wrote:

    vet inte hur byrokratiskt det är i sverige men i danmark körde man upp cabelparken på under ett år!

    Vi svenskar är ju generellt sett inte lika pigga på att köra upp saker som våra gröthalsade vänner i väst är.

  • vogon-jeltz

    Medlem
    27 augusti, 2008 vid 04:49

    nä precis här ska det vändas papper i all evighet .
    Hoppas det går bra för er . Hör av er när ni ska börja bygga jag hjälper gärna till på helger. så kanske man kan få ett årakort eller så 🙂

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Investorer till Cabel Park, Sverige

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.