• radius

    Medlem
    17 februari, 2012 vid 06:08

    Önskelista:
    Västeråsfjärden?
    Kvicksund?
    Hjälmaren?

    Ser ut att kunna bli vind, plugrader och regn i morgon.

  • kinetic

    Medlem
    17 februari, 2012 vid 08:50

    Verkar bli nån/några plusgrader dagtid kommande vecka följt av kallare väder igen…Kan med en hel del tur bli rikitgt bra före för Pirate-brädan, snö med hård yta…Vi får väl se….

  • vindsokaren

    Medlem
    17 februari, 2012 vid 16:14

    Det var några issurfare som skulle åka till Björkviksbrygga imorrn.
    Åker dit och kollar vid 2 tiden

  • trimmarn

    Medlem
    17 februari, 2012 vid 16:21

    Hur mycket snö ligger det vid björkvik? jag kan tänka mig att vara på plats vid 10

  • grrrr

    Medlem
    17 februari, 2012 vid 16:47
    Quote:
    Hur mycket snö ligger det vid björkvik?

    1dm blötsnö, det sitter inte fast men det verkar besvärligt.
    Jag gick bara ut en liten bit, det är säkert annorlunda längre ut. Det är öppet vatten utanför öarna.

    Lycka till.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 februari, 2012 vid 17:42

    RAPPORT BRUKET – Jag kollade fre kväll 17.30 i halvmörker och jag såg bara en spegel delvis upplyst av solnedgången. Det såg riktigt ok ut men hoppet dog när jag såg några fåglar som simmade i spegeln – ingen is alltså! Vi kan nog glömma Bruket för denna säsong. Förra året vid den här tiden var det fantastiskt men nu passar det bättre för tidiga windsurfare. Sydligt friskt i morgon – bara o rigga 5.0m och kliva på 60-litersbrädan, eller…?

    Jag får återkomma i morgon kring Horsfjärden men det kan mycket väl vara likt läget i Björkvik.

  • trimmarn

    Medlem
    17 februari, 2012 vid 19:30

    Finns det ngn is med mindre än 10cm snö. Eller ska man kita på drevan ist.

  • p-malmkvist

    Medlem
    17 februari, 2012 vid 20:49

    Kommer köra på den minimala sjön norrviken i sollentuna med Kite imorgon.. Provade kiten för första gången idag på årstaviken, vilket drag i 17 kvm gammelkite:shocked:

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 februari, 2012 vid 09:08

    SÖDRA SKÄRGÅRDEN, LÖRDAG – Jämfört med förra helgen har snödjupet ökat med runt 5 cm. Vinden är helt ok och det drar på i talltopparna. Blir nog test med Pirate.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 februari, 2012 vid 13:02

    PIRATE o HIBERNA i BLÖTNSÖ o SÖRJIG IS – Trots ok vind så fungerade ingenting denna dag. Piraten testades med låg med men såväl med som bräda gjorde extremt motstånd i klabbföret. Vid test med den högre meden så gick det än sämre. Motståndet blev således något större med den högre meden som nästan fastnade. Tillsammans med brädans motstånd i snön var det helt kört. Därefter kördes istället Hibernan med korta lite högre snösmedar och det fungerade heller inte. Medarna körde fast i den sörjiga isen och där det var som mest med snö plogade brädan dessutom.

    Till saken bör kanske nämnas att jag inte gav mig ut mitt på Horsfjärden. Den ska i och för sig vara säker men det kändes inte lönt att släpa ut grejerna.

    Expertråd som jag tog del av säger att ända chansen att kunna åka i sådant här före är att hinna ut tidigt på morgonen efter kall natt innan isen hunnit bli mjuk.

    Jag antar att man antingen får köra på plogade banor eller vänta tills isen stöpt och hela rasket fryst på igen. Man vill väl ändå inte tro att säsongen redan är slut…?

  • trimmarn

    Medlem
    18 februari, 2012 vid 15:17

    ungefär samma känsla vid björkvik 🙁

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 februari, 2012 vid 16:53

    Då är det väl så det ser ut på fjärdarna. Om man är lite optimist och kollar prognosen så finns det ändå lite hopp. Nu regnar det. I kväll kan det övergå i snö för att sedan regnaa i natt med plusgrader söndag. Sen var det visst lite snö men minus på måndag. Har vi lite tur kan det fungera, bara det regnar mer än det snöar.

  • jps

    Medlem
    18 februari, 2012 vid 19:08

    Om vinkeln är rätt så kan man nog åka på Vikingarännetbanan. Bra plogat och lååååånga breda raksträckor med bra is. Bäst var det norr om Hässelby upp mot Kalhäll. Det gick fort och enkelt att åka skridskor i medvinden idag 🙂

  • christer-b

    Medlem
    18 februari, 2012 vid 20:19

    Var idag vid Björkvik och Kita och det sög ordentligt under skidorna på eftermiddagen när snön blev blötare. För vindsökarn som kom dit vid 2-tiden gick det dock riktigt bra med när han bytte till de högre skenorna.

  • nyborjarsurfaren

    Medlem
    18 februari, 2012 vid 21:20

    Vindsökarn Hur höga är dem höga medarna?

Sida 14 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.