• herr-pelegrin

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 16:38

    HORSFJÄRDEN SALSGOLV MÅNDAG – Grannen på isjakt o jag på bräda kunde konstatera att bättre is får man leta efter. Hela Horsan håller men det går en ränna över. Okänt om man tar sig över den.

    Man kan kliva på vid Söderby och då hamnar man väster om rännan. Om man kliver på vid Mickrum på Muskö hamnar man öster om rännan och har lite större yta att köra på, dvs rakt över hela fjärden.

  • trimmarn

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 17:22

    I morgon bitti Söderby brygga. Ser lovande ut. Vilka kommer?
    peder

  • marden

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 17:46

    Inte jag ,men gå på södra sidan om bryggan/rännan så ni kommer ut till fjärden…
    Och välj ett större segel än freddan..

  • trimmarn

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 17:49

    Jag får göra det 😉

  • herr-pelegrin

    Medlem
    28 februari, 2012 vid 07:30

    Trimmarn – Mården har tydligen koll på hur rännan går vid Söderby, vilket inte jag har, men jag vet ändå inte om det blev rätt med vädersträcket. Om Du vill nå ut på stora fjärden mot Muskölandet, Adamskären och Vitsgarn så borde Du gå ut nordost eller ost om rännan, i det fall den utgår från Söderby.

    Om Du istället vill köra mot Långgarn väljer Du andra sidan rännan.

    Grannen körde isjakt över hela fjärden och frånsett rännan så var det bara ett par smala sprickor som man kör över. Isen kändes verkligen solid och fin i går så jag tror Du kan lita på den.

  • trimmarn

    Medlem
    28 februari, 2012 vid 11:07

    snön kom och jag blev hemma ist.

  • vindsokaren

    Medlem
    28 februari, 2012 vid 23:01

    Trimmarn: Efter ditt gnäll köpte jag till slut en GPS för att hålla koll på farterna.
    Hmm hoppas proggen håller på fre. Har ju 500m till en liten sjö där isen är tjock,men skulle va bra med lite ytor.

  • trimmarn

    Medlem
    29 februari, 2012 vid 06:36

    Jag hade -3 i vendelsö på morgonen så det ser lovande ut.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    29 februari, 2012 vid 07:39

    Vindsökaren – Varför så rädd för Horsan om Du behöver ytor att träna på inför helgen?

  • radius

    Medlem
    1 mars, 2012 vid 12:07

    Pelegrin, vad tror du om isarna i morgon. Norr om stan har vi haft 6-7 minus i förrgår natt men grym dagsmeja. I natt var det 2-3 minus. Hur har det varit/ser det ut neröver? Mvh Claes

    ____________________________
    Windsurfing at Boardtests

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 mars, 2012 vid 12:11

    Jag tar ledigt i morgon tillsammans med min granne som kör isjakt. Vi kommer att ge oss på Horsfjärden från Muskösidan. Där vi körde i måndags var det gissningvis runt 12-15 cm och inga som helst tendenser någonstans till dålig is, frånsett att det under dagsmejan kan öppna sig i strandkanterna.

    Nätterna norr om stan verkar varit kallare än inne i stan. Hur det varit söder om vet jag inte.

    Jag kan lägga ut en blänkare på denna tråd om isläget när jag kollat!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 mars, 2012 vid 07:24

    Isen På Horsan ser helt ok fredag morgon. Tempen har dessutom under natten hamnat under nollan. Att det blåser småspik ser Ni säkert själva. Det drar på mer än det gjorde förra helgen!

  • classic

    Medlem
    2 mars, 2012 vid 13:44

    I Uppsala har vi kanonis. Hela Ekoln ligger med ca 30 cm kärnis. Ytan har stöpt helt, ingen överis. Idag blev det totalt 54 km körda med en högsta fart av 51 km/t, trots alldeles för mycket vind. DN-jakterna fick ge sig tidigt, klarade inte vinden, framför allt inte byarna på runt 15 m/s.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 mars, 2012 vid 17:15

    Kul att Ni fick en sådan dag på Ekoln! Vi körde två brädor och en isjakt på Horsfjärden. Isen var hård och blank och det brallade rätt bra. Alla tre satte pb under dagen. Isjakten körde med ett gammalt skitigt 80-tals Gaastrasegel och maxade över 100 km/h.

    Eftersom isen var så hård var det lätt att få lite spinn på medarna och det blev en hel del vurpur. P g a att jag inte kunde pressa på fullt utan att riskera spinn så fick jag hålla igen lite men det blev i alla fall 33.94 med “Kurres 4,5-segel”.

    Det tredje pb:t är mycket imponerande!!! Vi får nog anledning att återkomma till det…

  • marden

    Medlem
    2 mars, 2012 vid 17:21

    vad, vem ?

Sida 21 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.