• kinetic

    Medlem
    27 februari, 2013 vid 08:23

    Radius: Jag är nog på om du kan lördag…

  • radius

    Medlem
    27 februari, 2013 vid 08:32

    Jag har tyvärr fått stallorder om att vara hemma lördag-söndag…

  • marden

    Medlem
    27 februari, 2013 vid 08:49

    var också sugen på tor-fre men nu ser ju lördag hårig ut men risk för att isen börjar bli lite mjuk då ?

  • kinetic

    Medlem
    27 februari, 2013 vid 09:08

    Ja lördagen kan bli rätt bra…Tror inte att isen kommer mjukna såååå mycket, vinden borde väl “torka/kyla” en del???

  • herr-pelegrin

    Medlem
    27 februari, 2013 vid 09:21

    En variant för helgen i Stockholm är ju nu att hoppas på att tempen når + 5-7 grader på onsdag och torsdag och sedan kall natt mot lördag. Det är ju svårt att säga om det räcker för att snön ska försvinna men det är ju inte helt uteslutet. Det ser ju ut att bralla på hyfsat från SV på lördag och från NV på söndag så nu gäller det “bara” att hitta en rekad yta att köra på.

  • radius

    Medlem
    27 februari, 2013 vid 10:02

    Minusgrader i natt fram till 9 i morgon bitti, sedan plusgrader. Men klart och mycket vind bör ju göra att isarna håller sig hyfsat ändå. Var ute tidigare i år och körde när det var molnigt och plusgrader som sedan växlade till klart väder. En från början blöt is torkade upp på en halvtimme, trots plusgrader.

    Jag har bokat boende och frukostbuffe = 370 kr:
    STF Hostel in Åsa. (see location on map)
    Different types of rooms from single room to several beds, call for price
    +46 340 651285 or +46 70 63511285.

  • hagglund741

    Medlem
    28 februari, 2013 vid 07:52

    Är det någon som har någon koll på snödjup på Ekoln, Uppsala? Finns det några issurfare i Uppsala?

  • kinetic

    Medlem
    28 februari, 2013 vid 08:08

    Rapportera gärna från TT… Kan tänkas att jag dyker upp imorgon om israpporterna är hyffsade, dvs inte massa vatten på isen och relativt säkert:)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    28 februari, 2013 vid 09:29

    Hagglund – Gå in på UVK:s hemsida så hittar Du is-info i forumet.

    Uppsala har ett skönt gäng isbrädeåkare som tillhör de bättre i landet. Du kan testa att maila Surfen (i Surfzone) för kontakt.

  • surfen

    Medlem
    28 februari, 2013 vid 11:39

    Om det finns issurfare i Uppsala? Ja det finns det, en bra dag så är vi nog upp mot 10st på isen som leker runt.
    Men för tillfället så är det för mycket snö för 4 medars på Ekoln(10cm), men det är nog rätt fint för Piraten nu med en lite större med i bak. Det är bara att hålla ut och vänta på plus grader och lite regn så skiten stöper ner, det kommer nog att bli flera fina dagar i Mars om vi har tur.
    Är det så att snö och is försvinner samtidigt så får man väl plocka fram surfprylarna i stället…
    Å det har man inget emot:wink:

  • herr-pelegrin

    Medlem
    28 februari, 2013 vid 15:18

    Saxat från Isplanket gällande 130226:

    “Hässelbystrand – kungsä Område: Görväln (Mälaren)
    Åkte o onsdags den 26:e på kvällen. Förvånanasvärt bra vid hässelbystrand sen blev det lite sämre fram till lövsta. (Det var det då men på hemvägen mötte jag plogarna och de försökte skrapa bort det uppåkta slasket som sen frusit och därför bjöd på ojämnheter) Detta plogade de nu bort och lyckades förvånansvärt bra. Det blev betydligt bättre och mer njutbar åkning nu. Detta varar alltså till vattenverket dit hässelby skridskoförening plogar. Hit är det helt okej. Till min förvåning hade de även plogat i Järfälla nu. Men den isen behövs skrapas mycket mer här här var det som att åka på en oregelbunden tvättbräda och man fick bitvis gå med skridskorna på sig dock. Jag åker för närvarande utan stavar nu men stavar rekommenderas här. Först provade jag banan mot kungsängen men här var det jätte dåligt. Sen provade jag slingan mot bruket alltså fram till skidbacken och här var det faktiskt något bättre men sedan började ojämnheterna och det frusna slasket igen. Kul att se att Järfälla försökt ploga till denna sportlovsvecka men synd att de inte hållt efter tidigare jag hoppas de jobbar mer med denna isen så det blir lite mera njutbart. Vi får väl se framöver. Hoppas någon hakar på detta inlägget och uppdaterar oss om läget.
    Tony”

  • lbj

    Medlem
    28 februari, 2013 vid 20:12

    @kinetic 707482 wrote:

    Rapportera gärna från TT… Kan tänkas att jag dyker upp imorgon om israpporterna är hyffsade, dvs inte massa vatten på isen och relativt säkert:)

    idag var det vindstilla och dimma till långt in på eftermidagen , sen sprakt det upp och blåste lite i en timme. isen var fin men ganska mjuk i ytan då .
    hoppas det blåser mer imorrn ,isen hålller nog några dagar till om den inte spricker upp i stora flak…/Mården

  • trimmarn

    Medlem
    1 mars, 2013 vid 06:07

    Om ingen kommer upp med ett lysande förslag på fin is så kör jag Dreviken lö fm med storfenan på piraten.
    peder

  • kinetic

    Medlem
    1 mars, 2013 vid 11:00

    Drevan är väl rätt nerstöpt? Eller? Frågan är snarare om vinden kommer räcka?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 mars, 2013 vid 11:49

    Som sagt – Helgen närmar sig och den STORA FRÅGAN är nu om det stöpt ned tillräckligt någonstans?

    Jag kollade Mälarisen vid Solvik i dag, fredag, och det såg ju rent bedrövligt ut. Under helgen kommer jag att kolla Horsan och Fårfjärden men det kan ju redan nu finnas idéer? Har snön smält ned någonstans?

Sida 41 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.