Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Is Kite

  • Is Kite

    Publicerad av hernano på 28 januari, 2011 vid 16:35

    Nu när snön har försvunnit från yttre västkusten så funderar jag att dra ut på blankisen och lägga snowboarden på hyllan, o dra på mig mina gamla hockeypjux. Nån som har några erfarenheter av kite me skridskor, E de möjligt?

    paddelnisse svarade 7 år, 3 månader sedan 16 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • pripps

    Medlem
    28 januari, 2011 vid 17:58

    funkar bra,lite mindre m2 bara !

  • 10ms-anders

    Medlem
    28 januari, 2011 vid 18:25

    Körde med det i helgen. http://www.dead-sailor.blogspot.com Funkar fint men tär på knän när isen är lite gropig. Hoppas man kan köra i morgon. Mindre m2?

  • sl0k

    Medlem
    28 januari, 2011 vid 20:30

    Några tips på bra isar? Funderar på att testa på is med skridskor imorgon om jag inte hittar tillräckligt med snö först.

  • smaskens

    Medlem
    29 januari, 2011 vid 11:05

    Glöm inte knäskydd och hjälm. Isen är hård.
    Sen är kombinationen nyslipade skridskor och kanande linor på isen lite vansklig.

  • bokhylla

    Medlem
    29 januari, 2011 vid 21:36

    Vi körde lite skridskokite i Sthlm idag. Föredrar nog hockeyskridskor framför långfärdskridskor med lös häl. Vi körde på 2,5m och 3,5m IMP:ar, räcker när det brallar på.
    [ame=”http://vimeo.com/19333280″]Skridskokite vid Pampas Marina 29/1-11 on Vimeo[/ame]

  • macbeth

    Medlem
    30 januari, 2011 vid 21:25

    bOkhylla: Jag åkte förbi när ni höll på.. såg så jävla härligt ut!!
    Blev fett stoked på att testa med grickorna, speciellt nu när snön är stenhård!!
    Kommer nog förbi och införskaffar mig en 3,5a eller nånting i veckan!

  • bokhylla

    Medlem
    30 januari, 2011 vid 23:03
    MacBeth;645541 wrote:
    bOkhylla: Jag åkte förbi när ni höll på.. såg så jävla härligt ut!!
    Blev fett stoked på att testa med grickorna, speciellt nu när snön är stenhård!!
    Kommer nog förbi och införskaffar mig en 3,5a eller nånting i veckan!

    Du är välkommen förbi, men i morgon är det stängt, då tänkte jag och Fernando köra lite vid Görveln. 😉

  • patbor

    Medlem
    2 februari, 2011 vid 20:19

    Jag kör med min Cabrinha Switchblade 10m å långfärdsskrillor, tycker det har funkat hur bra som hellst.. Gäller att säkra kiten ordentligt när man riggar bara… Slalompjäxor på långfärdsskrillorna funkar fint, blir bättre stadga då.

    Lycka till!

  • nissar

    Medlem
    3 februari, 2011 vid 08:24

    Hur mycket måste man kanta grillorna när man åker? Går man i med pjäxan om man åker på långfärdsskridskor?
    ska man införskaffa följande:
    http://www.sail365.se/concept110.php

  • hernano

    Medlem
    3 februari, 2011 vid 12:17

    Körde i helgen med en 9m2, o de va absolut i överkant när de drog i by vindarna. Slog mig rejält i armbågen oxå, så nästa gång skall jag fixa armbågsskydd. Men när det drog på så gick det nåt så in i ….. fort. Var nästintill omöjligt att häva länsen åt babord bara, kanske måste slipa till pjuxen bara? Var annars förvånad att det gick såpas bra som det gjorde.
    En länk till första försöket.
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=EztckZku4C4″]YouTube – icekite[/ame]

  • patbor

    Medlem
    5 februari, 2011 vid 09:14
    Nissar;645857 wrote:
    Hur mycket måste man kanta grillorna när man åker? Går man i med pjäxan om man åker på långfärdsskridskor?
    ska man införskaffa följande:
    http://www.sail365.se/concept110.php

    Man kantar ganska mycket. Det går bra att åka med “vanliga” långfärdsskridskor, men en stadigare pjäxa är att rekomendera. Självklart är dom du länkar till Bättre än vanliga, men till det priset vetefan om de är värt det.

  • Kjello

    Gäst
    5 februari, 2011 vid 09:58

    Dom grillorna liknar vad folk med “Vad heter det nu ?” många år sen jag såg.
    (dom står/hänger burkar mot vinden “inne i” en vingprofil, som ett dubbelt surfsegel).
    Sen maxar dom farten på en grilla, hörde/läste att dom kan nå farter över 100.
    Undrar va som hänt med den sporten, kanske bannad/för farlig.

  • vindman

    Medlem
    6 februari, 2011 vid 19:40

    Medar funkar jättebra med kite. Jag var på Stora Värtan idag:

    2011-02-06_stora_vartan.jpg

    Det är kul att köra ikapp isjakter med buggyn 🙂

  • kinetic

    Medlem
    6 februari, 2011 vid 22:03

    Vindman: Är bilden från idag?? Härligt snöfri is, på Drevviken var det ett tunt snötäcke (3cm)…

  • vindman

    Medlem
    7 februari, 2011 vid 10:21

    Ja, det var igår söndag. Det var bra förhållanden för isbuggy på Stora Värtan.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Is Kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.