Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Italien- GardaTorbole/Malcesine/Adri

  • vinden

    Medlem
    31 juli, 2019 vid 18:56

    Behöver man byta ställe/spot/launch mellan förmiddag och eftermiddag, eller kan man hyra utrustning på ett och samma ställe och segla där både förmiddag och eftermidddag? Eller är ett sådant spot sämre?

  • the_novice

    Medlem
    31 juli, 2019 vid 20:53

    Det blåser ifrån norr före lunch och sedan ifrån söder på em och det går bra att hyra och segla på samma ställe. Det är lite mindre vind och plattare vatten på förmiddagen och sedan lite mera vind (oftast) på eftermiddagen.

  • mrquality

    Medlem
    31 juli, 2019 vid 23:33

    Behöver man byta ställe/spot/launch mellan förmiddag och eftermiddag, eller kan man hyra utrustning på ett och samma ställe och segla där både förmiddag och eftermidddag? Eller är ett sådant spot sämre?

    På förmiddag om det kommer Pelèr vind från Nord kommer att vara plattare på Torbole, men jag skulle rekommendera åka till Malcesine på morgonen om det finns vind pga är en helt annat vind styrka och upplevelse , speciellt för dem som har surfat länge kan vara väldigt roligt. Bästa är att ha egna grejer för att vinden kan vara också väldigt lokalt, man märker var det blåser ner man ser kitare/vindsurfare/segel båtar som planar på vatten. Igår e.m.till exempel jag vindsurfade i Torbole men det g gässade mot Riva del Garda sida (vid berget) som heter Ponale för att där blåste mest hela tiden kostant. I alla fall vind finns nästan alltid på Garda Sjön men det bror på om man vill maxa antal timmar eller inte. Finn det också andra spot texmpel Pra de la Fam som fungerar med Nord vind och Pier Hotel de här två spot är ofta “locals” som bruka surfa där pga i Torbole är full med turister.

  • mrquality

    Medlem
    31 juli, 2019 vid 23:34

    Igår vind från syd (Ora) kom kl. 11.30. Garda är magisk
    https://youtu.be/-cBfP-oR3TE

  • callep

    Medlem
    3 augusti, 2019 vid 10:52

    Tjo Bodde vid sjön i 1,5 år (Malcesine)

    Pier hotel är det bästa spotet på sjön. Blåser både fm och em.

    Problemet är parkering eftersom det ligger lite insprängt i berget mitt i ingenstans. Bor du inte på det överprisade och sunkiga hotellet eller känner någon så är det svårt/megadyrt att ställa bilen.

    Blåser dock 2-3 m/s mer på em än i torbole och även vind på morgonen. Ofta enda stället som är surfbart när Ora är svag på varma sommardagar. Blir också platt längs med udden vilket är epic för freestyle.

    Finns även en budgetvariant precis tvärs över sjön där man kan parkera enkelt längs med vägen och promenera ner genom träden. Kallas dock för snake beach pga av alla vattenormar haha

    Behöver man byta ställe/spot/launch mellan förmiddag och eftermiddag, eller kan man hyra utrustning på ett och samma ställe och segla där både förmiddag och eftermidddag? Eller är ett sådant spot sämre?

  • mrquality

    Medlem
    4 augusti, 2019 vid 10:43

    Tjo Bodde vid sjön i 1,5 år (Malcesine)

    Pier hotel är det bästa spotet på sjön. Blåser både fm och em.

    Problemet är parkering eftersom det ligger lite insprängt i berget mitt i ingenstans. Bor du inte på det överprisade och sunkiga hotellet eller känner någon så är det svårt/megadyrt att ställa bilen.

    Blåser dock 2-3 m/s mer på em än i torbole och även vind på morgonen. Ofta enda stället som är surfbart när Ora är svag på varma sommardagar. Blir också platt längs med udden vilket är epic för freestyle.

    Finns även en budgetvariant precis tvärs över sjön där man kan parkera enkelt längs med vägen och promenera ner genom träden. Kallas dock för snake beach pga av alla vattenormar haha

    Behöver man byta ställe/spot/launch mellan förmiddag och eftermiddag, eller kan man hyra utrustning på ett och samma ställe och segla där både förmiddag och eftermidddag? Eller är ett sådant spot sämre?

    Wow! 1,5 år på Malcesine är riktig bra träning, speciellt på sommar ahahahha. Hur mångar dagar i vecka i snitt vindsurfsde du???Angående parkering jag fick veta som du sa att man ska betala parkering på Pier Hotel och kostar typ 17 euro om jag minns det bra, det fungerar om man vill surfa en gång men flera dagar blir dyrt.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Italien- GardaTorbole/Malcesine/Adri

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.