Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Italien- Teneriffa 2018/2019

  • mrquality

    Medlem
    19 juli, 2018 vid 21:11

    Marotta (Adriatiska havet) seglade med 135 lt och 5.5 men hade behövt 6.5.

    Attachment Image
    • Detta svar ändrades 5 år, 8 månader sedan av  mrquality.
  • mrquality

    Medlem
    20 juli, 2018 vid 20:47

    Idag blev Senigallia med 8m/s och 6.8 segel. Vind OSO som kallas scirocco. Vi fick “la Termica” en sort av italiensk Sjöbris som kunde leverera konstant vind. Idag tränade där Eugenio Marconi en av italiensk mästare under 20 i freestyle. Bifogar en litet video.

  • sailortrash

    Medlem
    20 juli, 2018 vid 21:00

    kul tråd! påminner lite om “resedagboken.se”, om ngn minns den..ser fram emot uppdateringar

    dig ska man snacka med om surfställen i europa sen förstår jag..

    Enjoy!

  • mrquality

    Medlem
    8 augusti, 2018 vid 18:47

    Efter en fantastisk vecka med familien i Apulien i Ionisk havet åkte jag och min tjej till Torbole en paradis stället för vindsurfare. Det blåste konstant idag och plande som aldrig gjort tidigare. Jag var på Shaka en väldigt bra stället och de har JP brädor och Naish segel. Planade som fan och lyckades 4-5 vattenstart idag, det var på något sätt lättare att surfa, vet inte om det bror på JP brädor(lätta att köra) eller att vinden var så nice konstant. Har kommit idag, har var varit i vatten flera timmar och redan älskar den här stället. Träffade Antoine Albeau till och med och började prata.ahahahah.Det blåser varje dag från S eller N. Nord vindar brukar vara starkare. Idag körde sista timmar ner blåste bara 8 m/s en 8.2 med cambers och kunde hantera väldigt bra! Jag är så glad idag!!!!!!!!

    Attachment Image
    • Detta svar ändrades 5 år, 7 månader sedan av  mrquality.
    • Detta svar ändrades 5 år, 7 månader sedan av  mrquality.
  • mrquality

    Medlem
    8 augusti, 2018 vid 22:14
  • ben_go

    Medlem
    9 augusti, 2018 vid 10:57

    Ser magiskt ut! Föresten, vad använder du för fäste för att fästa kameran i masten?

  • mrquality

    Medlem
    9 augusti, 2018 vid 13:55

    Ser magiskt ut! Föresten, vad använder du för fäste för att fästa kameran i masten?

    Fly Mount använder jag!

  • mrquality

    Medlem
    9 augusti, 2018 vid 15:40

    Idag snackade med Andrea Cucchi, han som grundade Point 7 brand “the Black team”. Han är en så trevligt person att pratar tillsammans om windsurfing.

    Attachment Image
  • sailortrash

    Medlem
    10 augusti, 2018 vid 08:46

    Alltså mannen, du har skills när det gäller att dejta kändisar!

    hänger alla italienska windsurfare i Torbole?

  • sailortrash

    Medlem
    10 augusti, 2018 vid 08:49

    btw, jag har också planat på gardasjön med Jp och naishsegel..2013 tror jag. Kanske hyrde vi på samma ställe?

    jag minns att man fick gå upp och ner för ngn slags plastmatta, det blev dupt direkt

    väldigt nice vatten där i Garda. Förutom vindsurf såg jag massa hydrofoiljollar (Moth), katamaraner och annat kul. Ska definitivt tillbaka ngn dag

    det fanns en camping också, och var rätt billigt (billigare än vad det såg ut att va). Jag åkte dit från Trento, tog ca 1 h med buss.

  • mrquality

    Medlem
    10 augusti, 2018 vid 21:53

    btw, jag har också planat på gardasjön med Jp och naishsegel..2013 tror jag. Kanske hyrde vi på samma ställe?

    jag minns att man fick gå upp och ner för ngn slags plastmatta, det blev dupt direkt

    väldigt nice vatten där i Garda. Förutom vindsurf såg jag massa hydrofoiljollar (Moth), katamaraner och annat kul. Ska definitivt tillbaka ngn dag

    det fanns en camping också, och var rätt billigt (billigare än vad det såg ut att va). Jag åkte dit från Trento, tog ca 1 h med buss.

    Jep! Du hyrde på Shaka samma ställe. Många proffs är på Torbole och tränar där pga som sagt är konstant vind och sannolikhet att det blåser är väldigt hög. Jag träffade 3 dagar i rad till och med Trycktionary gubbe, han som är i video en tysk kille som kan nästan alla tryck som finns det inom vindsurfing. Nästan alla proffs vindsurfare från Italien kommer härifrån. Man börjar redan 5-6 år gammal här på skola och sen om man har talang kan blir upptäckt från nogon. Som sagt Peler vind vid Malcesine och Ora vind vid Toebole blåser från bergen ner till vatten och temperatur skillnad gör en skönt och konstant vind. Första dagen var helt otrolig , aldrig hänt till mig en så kvalitativ dag på vatten.

  • sailortrash

    Medlem
    11 augusti, 2018 vid 09:27

    Konstant vind gör att man blir en nivå bättre. Därför åker jag alltid till öland så ofta det går, jämnare vind har jag inte hittat i Sverige (än). I år var ju öland en flopp under kristi himmel, när vinden ligger på sydväst är det lika stabilt som vid Gardasjön. Hade det inte vart för öland hade jag fortfarande ramlat av i alla gippar..

    I Stockholm åker jag nästan bara till Dalarö eller till Kapellskär på prognoser från 7 i grund. Torö blir allt för ofta bomkörning, och inomskärs (Brevik, österskär, näsa äng mm) är helt hopplöst för freeride. Det brukar bli 1 försök/år ungefär för mig, och den brukar ofta bli rätt kass.

  • mrquality

    Medlem
    14 augusti, 2018 vid 12:03

    Konstant vind gör att man blir en nivå bättre. Därför åker jag alltid till öland så ofta det går, jämnare vind har jag inte hittat i Sverige (än). I år var ju öland en flopp under kristi himmel, när vinden ligger på sydväst är det lika stabilt som vid Gardasjön. Hade det inte vart för öland hade jag fortfarande ramlat av i alla gippar..

    I Stockholm åker jag nästan bara till Dalarö eller till Kapellskär på prognoser från 7 i grund. Torö blir allt för ofta bomkörning, och inomskärs (Brevik, österskär, näsa äng mm) är helt hopplöst för freeride. Det brukar bli 1 försök/år ungefär för mig, och den brukar ofta bli rätt kass.

    Jep jag var på Öland med för första gång och har haft mycket otur, 😔men det blir bättre bästa år hoppas jag😀

  • mrquality

    Medlem
    14 augusti, 2018 vid 12:06

    Den var min sista dag på Torbole och ner det blåste lite testade en 8.8 med cambers som var väldigt lätt att kunna rotera och som jag kunde plana med lätt vind 😀
    https://youtu.be/1zfDJaJCKOo

  • mrquality

    Medlem
    18 augusti, 2018 vid 19:56

    Idag blev lite light wind surf, 6-7 m/s och 6.8 segel. Flera km långt från stranden var det lite starkare byar. Var på AVS segel club i Senigallia.

    Attachment Image
Sida 1 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Italien- Teneriffa 2018/2019

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.