Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Italien- Teneriffa 2018/2019

  • mrquality

    Medlem
    19 augusti, 2018 vid 16:20

    Idag blåste bra här!Att vara på stranden med familjen och stycka iväg ett par timmar utan att packa bilen utan att rigga segel osv. är fantastisk! Vi var 10 till 15 vindsurfare och 20 st.kitare lite längre ner på stranden. Havet var vågigt, minst en meter höga vågor från 500mt. ifrån stranden. Blev planing med en BIC NOVA.
    https://youtu.be/XYrliQbF_ZI

    • Detta svar ändrades 5 år, 7 månader sedan av  mrquality.
  • mrquality

    Medlem
    20 augusti, 2018 vid 14:43

    Idag “la Termica” sjöbris levererade. Skulle inte blåsa idag enligt proggen men från kl 10 till 12 ungefär kickade igång Sjöbrisen. Tur att jag var där med familjen på stranden och kunde kasta mig på en gång i vatten.
    https://youtu.be/11SZRmTHIpg

    • Detta svar ändrades 5 år, 7 månader sedan av  mrquality.

  • mrquality

    Medlem
    22 augusti, 2018 vid 15:53

    Jag var på besök till Challenger Sails i Senigallia där jag bodde i 14 år innan jag flyttade till Sverige. Träffade ägare Claudio Badiali som var väldigt snäll och pratvänlig och som berättade hela historia runt Challenger Sails och att de har ritat och tillverkat i början t.o.m Point 7 Segel med Andrea Cucchi som var här för några år sen och be de tillverka hans förtsa prototyper. Challenger har köpt Technolimits “bom tillverkare” men de har inte ännu byt namn. Claudio visade mig den nya koncept av 3-4 delar mast och värsta kolfiber slalom bom och mast. Nyheter för 2019 är 2 cambers segel även med stora storlek typ 9.2 som är väldigt lätta att rotera. Deras koncept är 7 lattor segel pga de tycker att stora paneler av monofilm(dvs segel med mindre lattor)deformera de, så bättre att lägga till en latta till som vägar bara 125gr och ge inte så stor skillnad i vikt net man åker. De har haft bra resultat i test med 7.8 segel upp till 39knt om jag minns det bra.Vi pratar om freeride och slalom segel. Säker och freestyle har så klart 4-5lattor. Han berättade att om du skulle ge till en Iachino eller Albeau en “kass” segel dvs en segel som ignen känner de skulle ändå ha bra resultat. Summa summarum “surfare gör skillnad”! Det finns stora lobby som hänger ihop i vindsurfing världen men det betyder inte att de är bästa för att tillverkning process av segel är ungefär samma. Nogra byter grafiken och flyttar lattor några cm uppe eller ner varje år men inget stor skillnad. I framtiden kanske kommer jag att köpa några Challenger Sails pga kommer att få ett bra pris och för att är en “made in italy” design och jag gillar den här säker. Vindsurfing världen är i te så stor tycker jag och är väldigt glad att kunna vara och prata med Challenger. Marknad trenden just nu är koncentrerat på freeride slalom och freestyle pga man kan köra året runt med lätt vind och ge idag 60% av försäljning.

    Attachment Image
    • Detta svar ändrades 5 år, 7 månader sedan av  mrquality.
  • mrquality

    Medlem
    22 augusti, 2018 vid 16:01

    Den här vacum maskin brukar används för att producera segel

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    22 augusti, 2018 vid 16:03

    Challengers prototyp tillverkning “hjärtat av företag”

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    22 augusti, 2018 vid 16:05

    syr maskiner här

    Attachment Image
  • hakuna

    Medlem
    22 augusti, 2018 vid 16:09

    Challengers prototyp tillverkning “hjärtat av företag”

    Inte årets modell av segel som hängde i taket! 😀

  • mrquality

    Medlem
    22 augusti, 2018 vid 23:55

    Challengers prototyp tillverkning “hjärtat av företag”

    Inte årets modell av segel som hängde i taket! 😀

    Nej! Det var hans gammal segel den där tror jag, en av första modell kanske, jag ska fråga nästa gång. Kanske var någon som vann pwa många år sen med den där segel.

  • mrquality

    Medlem
    23 augusti, 2018 vid 18:20

    Challengers prototyp tillverkning “hjärtat av företag”

    Inte årets modell av segel som hängde i taket! 😀

    Nej! Det var hans gammal segel den där tror jag, en av första modell kanske, jag ska fråga nästa gång. Kanske var någon som vann pwa många år sen med den där segel.

    Segel var Paolo Neirottis segel och han var en stor italiensk vindsurfare som dog under en tävling. Han hade hjärt problem och den där segel hade han under sista tävling när han dog. Varje år finns det en tävling i Torbole(Garda Sjön) som minnes till Paolo Neirotti 😉

    • Detta svar ändrades 5 år, 7 månader sedan av  mrquality.
  • ben_go

    Medlem
    24 augusti, 2018 vid 08:22

    Kul att du delar med dig! 🙂

  • sailortrash

    Medlem
    24 augusti, 2018 vid 11:12

    Häftigt!

    Challenger är ovanligt i Sverige, men jag har sett ett par in action både stora och små. Ser väldigt schyssta ut.
    3/4 delad mast låter inte dumt, lättare att transportera.

  • mrquality

    Medlem
    28 augusti, 2018 vid 20:58

    Det var oväder i lördags och har gjort att det har blåst men framförallt havet har blivit väldigt vågigt. I förrgår det var tiotal surfare och några Wave vindsurfare. Det var roligt att promera med familjen och kollar i vatten. Fuktighet har sänkta ner 35% dvs att är väldigt skönt. Idag skulle i te blåsa men det kommer nordliga vindar som brukar inte finnas så ofta enligt gamla vindsurfare som tränar här. Det blåste upp till 10m/s och det var roligt att plana på chop vatten. Fick tom hoppa ganska högt en gång.
    https://youtu.be/oCGxVcGqKyk

    • Detta svar ändrades 5 år, 7 månader sedan av  mrquality.
    • Detta svar ändrades 5 år, 7 månader sedan av  mrquality.
  • mrquality

    Medlem
    29 augusti, 2018 vid 12:06

    Tre bilder från söndags. Hade en video med alla surfare men råkade radera pga hade ej plats i Sd kort 🙁

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    29 augusti, 2018 vid 12:08

    2.

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    29 augusti, 2018 vid 12:09

    3.

    Attachment Image
Sida 2 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Italien- Teneriffa 2018/2019

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.