Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Italien- Teneriffa 2018/2019

  • mrquality

    Medlem
    12 december, 2018 vid 00:00

    Idag kickade igång igen NE vind “Alissio”, blåste 20 till 26kts. Hade en 6.2 segel men jag kunde köra 5.9 säker. Har testat för första gången JP Magic Ride 119 och det var en “Magic Ride på riktig”. Helt annat shape på bräda och är snabbare än JP130lt som jag har använt ofta.Jag kunde “cruisa” på helt annat sätt , kunde tom på stora vågor köra hela tiden uppwind/downwind nästan som i Wave ahahahah. Tyvärr kan jag inte surfa mer den här vecka men även imorgon och på torsdag vinden är stark!!!!
    https://youtu.be/rBMVluQyy2s

  • mrquality

    Medlem
    27 december, 2018 vid 21:41

    God jul och Gott nytt år alla!!!! Idag kom en annan bomb av vind på Teneriffa! Hoppas ni få ha en väldigt blåsigt 2019
    https://youtu.be/axSyjcQbG04

  • raggarn

    Medlem
    30 december, 2018 vid 13:39

    God jul och Gott nytt år alla!!!! Idag kom en annan bomb av vind på Teneriffa! Hoppas ni få ha en väldigt blåsigt 2019

    <iframe src=”https://www.youtube.com/embed/axSyjcQbG04?feature=oembed&wmode=opaque&showinfo=0″ style=”border: none” allow=”accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen=”” name=”fitvid1″></iframe>

    Ha ha ha…..snyggt jobbat “tomten”….the same to you…
    wishing on a happy new jibing year…

    Svara på: Italien- Teneriffa 2018/2019

  • mrquality

    Medlem
    5 januari, 2019 vid 14:43

    Glömde skriva i min tråd att jag träffade och snackade med Daniel Bruch den 11 december och han visade mig hans nya brädor. Många erfarna vindsurfare testade och tyckte att brädor är schyssta!!! Hoppas det går bra för honom, pga oftast stora lobby gör att folk fastnar på stora märke tillverkarr och ge igne chans till alla de andra små/medel företag som börjar med sådana produkter. Min åsikt är att “är inte bräda att gör en bra eller snabbare vindsurfare”. Ge en skräp bräda till Iachino eller Albeau och de kommer att vinna ändå mot hundratals vindsurfare med värsta 100%kolfiber bräda .

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    5 januari, 2019 vid 14:47

    In a best “Candy store”

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    5 januari, 2019 vid 15:04

    Den här bilden tåg jag efter jag hade kört 50km på vatten i 4 timmar och 10 minuter den 16:e december. Det var ett stort mål för mig att kunna surfa en så långt distans som jag aldrig gjorde tidigare. Min sista dag på vatten var den 28 dec. så jag har inte börjat ännu ett nytt år på vatten pga även på El Medano ibland kan gå en vecka utan att få något vind eller kan finnas vind men inte tillräcklig.

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    5 januari, 2019 vid 18:34

    Efter min sista gång på vatten åkte med familjen till La Gomera som är mitt emot Teneriffa och är en fantastisk Ö. Där kunde jag titta ordentligt på “God Teide over the Ocean” och i den tysta naturen tänka “hur stor och fascinerande stora havet är!”

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    16 januari, 2019 vid 23:24

    Många saker har hänt sista tiden, en av de är att jag fick ben brott i min finger på foten ner jag försökte stoppa in straps foten och missade den. Efter skada använder jag våtdräkt skor men så klart jag fortsätter segla. Det blev svullen och ändrade form finger på kväll ner det hände, men jag har använt is och en bandage så nu verka vara ganska bra igen.

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    16 januari, 2019 vid 23:37

    En annan stor sak är att jag har testat en av bästa segel nånsin!!! Point 7 ACX en slalom segel utan cambers, är en riktig vapen! Riktig bra drag och riktig bra jobb har P7 gjort, jag kunde plana med 7.5 segel i 7m/s helt otroligt!!!!Oftast jag behöver 8.4 minst för att plana i 7m/s. En annan sak är att alla proffs börja komma nu för slalom träning ,träffade igår Andrea Ferin ITA-1111 och kommer att träffa Bruno Martini och Maciek Rutkowski snart. Jag har en strör sympati och håller på Challenger Sails Team om ni inte har förstått ahahah Det är så roligt att se proffsen in action och jag blir taggad ännu mera!!!!

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    16 januari, 2019 vid 23:39

    Med Andrea Ferin ITA-1111

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    16 januari, 2019 vid 23:59

    Men sist och bäst sak är att jag har testat för första gång igår en 112lt. bräda och känsla är att det går snabbare och snabbare med mindre brädor än stora. Så roligt att känna flera meter spin out och fortsätta ändå plana full fart!!!!Har inte tränat så mycket att jippa men ner jag försökte göra det det var nästa lättare, shape av bräda gör att radie på jipp blir snabbare och bättre på någon sätt. Nästan 38 km i vatten igår. Jag fick massa tips från Simone, RRD center ägare, typ att jag ska skota in mera segel med slalom segel och använda i chop mina ben som fjäder på bilar dvs att ner det kom en våg istället att hoppa och förlora fart ska jag dra lita ben mot mig och fortsätta köra. Han körde full fart 4 timmar non stopp, stannade bara 10 minuter pga det gick sönder hängselelina. Han hade samma segel som mig 7.5 ACX men han väger 68 kg och jag väger 92kg. Han var snabbare än några som tränade slalom igår med TWS Slalom program. Jag tror att kanske inte behöver längre min 160lt. bräda ner jag kommer hem
    https://youtu.be/gxsTnYT_RpM

  • martinc

    Medlem
    18 januari, 2019 vid 19:38

    Du lever livet du! Kul att läsa om dina äventyr!

  • mrquality

    Medlem
    18 januari, 2019 vid 23:47

    Du lever livet du! Kul att läsa om dina äventyr!

    Tack Martin! Tyvärr om mindre en månad vi åker hem igen och blir det kanske svårt att hitta vatten istället is, därför att passar jag på nu i den fantastisk paradis att vindsurfa ner jag kan. I den här perioden vinden är stark och blåser nästan varje dag. Idag testade att segla med 7.5 i 23kts. Jag valde ett stort segel pga såg jag moln som långsamt kom från Teide till stranden. Nu vet jag att ner moln kom på kusten vinden går ner, så valde samma storlek som vindsurfare som tränar slalom just nu här på El Medano. Tyvärr min gps klocka visade top fart fel, men jag tror att det blev min speed rekord ahahahahha. It was a Magic Ride!!!!
    https://youtu.be/fk82FUxp24k

    • Detta svar ändrades 5 år, 3 månader sedan av  mrquality.

    Svara på: Italien- Teneriffa 2018/2019

  • cosmosurfer

    Medlem
    19 januari, 2019 vid 18:39

    Tack för fina reportage! Roligt att följa. Vilken fantastisk beslutsamhet och energi du har! Kom ner och öva gipparna i Habo Ljung, stort område som är grunt och platt innanför revet. Ann-Sofi

  • mrquality

    Medlem
    20 januari, 2019 vid 23:53

    Tack för fina reportage! Roligt att följa. Vilken fantastisk beslutsamhet och energi du har! Kom ner och öva gipparna i Habo Ljung, stort område som är grunt och platt innanför revet. Ann-Sofi

    Det kan jag göra någon gång, bruka åka till Kivik ibland som är inte så långt därifrån.

Sida 6 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Italien- Teneriffa 2018/2019

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.