Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jimmy Gotland Runt brutit

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 17:52

    Tror att radoistockholm sände en intervju, och Jimmpa sa att TV filmade den också samt att Stene filmade endel från ribben som TV var intresserade av, ( fast det säger dom ju alltid när dom kan få gratismaterial som de kan slänga utan att Jutta blir arg ) Sen tror jag de plåtades ganska mycket stillbilder också, men det får Jimmy berätta om själv.

    Sugen på ett “team” nästa år?…. då får du byta grejer smile.gif

    Johan

  • calle

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 18:50

    Säger som alla andra.
    Respekt, vilken tokide 😀
    / Calle

  • imported_macts

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 19:06

    Johan: Kan inte du lägga dig i hårdträning och hänga på Jimpa nästa år:-)
    ps. Kommer förbi affär´n på ons morgon: Jobbar du? I så fall, sätt på kaffe

  • garage

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 19:18

    Massa respekt!

    /Andreas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 21:14

    Har redan börjat träna… Honken och jag bar in min havererade motor i garaget, satans tungt var det så nu tar jag mig en återställande bira mot träningsvärken:)

    jo, jag jobbar hela veckan.

    Johan

  • stang

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 21:51

    Attans vilka dåliga förhållanden han fick, tok kryss helatiden!!!

    Jag sällar mig till kören med ovationer med ~*VåGeN*~
    (Hmm kanske inte var så smart föresten han blev ju sjösjuk)

    113 distans på tio timmar… …kan det månne bli en måttsock för “formula endurance” segling tongue.gif

  • memnoch

    Medlem
    6 juli, 2004 vid 05:33

    Imponerande

  • essfortiofemm

    Medlem
    6 juli, 2004 vid 05:47

    Å jag som inte ens orkade fullfölja Båstad… blush.gif
    RESPEKT JIMMY!!!

    /SWE-45 Staffan… grin.gif

  • swe-1

    Medlem
    6 juli, 2004 vid 09:22

    Tack för ovationerna! smile.gif

    Synd bara att det roliga tog slut så fort! frown.gif Jag visste att händerna skulle bli det största problemet och jag visste att med sydliga vindar skulle det bli otroligt tufft att fullfölja då det blir extremt mycket kryss vilket drar ut på tiden. Vad jag dock inte hade räknat med var den otroligt krabba och höga sjön, det blåste nämligen inte speciellt mycket och när jag hörde vindrapporten så lät den helt perfekt, 6-9m/s vid startfartyget!
    Vad jag inte hade tänkt på som är ganska självklart är att om det blåser hårda vindar i flera dagar i samma riktning så blir det gaska grov sjö och all den sjön var kvar och jag hade den rakt i mot mig…
    Men det var ju inte så mycket att göra åt, nu var det ju bara att köra så länge det gick.
    När jag seglade ut till starten från Sandhamn så var det kaos med både båtar och vågor som det alltid är. I min mycket lilla men positiva hjärna så tänkte jag att detta blir bättre efter par distans… crazy.gif
    Det blev det inte, sjön höll i sig och bara malde och malde och jag kunde inte alls slappna av och låta selen ta upp kraften så som jag hade tänkt mig. I stället fick jag klamra mig fast vid bommen för allt vad jag var värd! Och händerna kastade inte helt oväntat in handduken först med blåsor både här och där, fick till och med en på läppen men den ansvarade nog solen för, eller hade jag helt enkelt bitit för hårt i karbonet? smirk.gif
    En tröst var ju i alla fall att jag hade seglat om de flesta enskrovsbåtarna(kunde inte hålla räkningen) wink.gif trots att jag startade över en timme efter de första och att en V.O.60 och en Trimaran bröt före mig, dock har jag svårt att tro att de bröt pga blåsor i händerna… grin.gif

    Jag tror fortfarande att det är möjligt att klara ett helt Gotland Runt, nonstop om vindarna är perfekta, tyvärr är de sällan det, iaf inte på ett utsatt datum.
    Så om det blir en nästa gång så måste jag nog tyvärr krypa till korset och hålla med om att man nog bör vara minst tre som seglar och byter av varandra (som så många har påpekat).

    Hur som helst så var det grymt skoj! smile.gif
    Stene håller på att klippa i hop lite av de som filmats, lägger upp det snart.

    Stort tack till Magnus och Mattias på Skärgårdskonsulten, Johan Gelander på Skidsport, Stene Göransson, Anders Pers, Tre Tandläkare och Atea som alla hjälpte till att göra detta möjligt!

    //JIMMY

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 juli, 2004 vid 10:36

    Sm sagt var, imponerande att du tog dig så långt i alla fall!
    Vad körde du för bräda och vad hade du för segel?

    Irie Man

  • philippos

    Medlem
    6 juli, 2004 vid 12:48

    Vad heter den gymnastikgrenen där de hänger/gungar i en stång? Nu när jag tänker efter så är det två stänger som gymnasterna hoppar/voltar mellan.

    Där har jag sett att gymnasterna använder någon slags plastskena som man fäster runt handlederna för att slippa blåsor i händerna. Detta är kanske något man kan använda till Gotland runt seglatser!

  • swe-1

    Medlem
    6 juli, 2004 vid 16:02

    Tack Irie Man! smile.gif
    Jag körde på Fanatic Formula TT och NeilPryde RS4 10.7

    //JIMMY

  • swe-1

    Medlem
    13 juli, 2004 vid 09:54

    Har en kort film om äventyret men jag verkar inte ha rättigheter att lägga upp den på FTP:n, någon som vet hur man gör?

    //JIMMY

  • bajsmellantarna

    Medlem
    13 juli, 2004 vid 11:15

    Erkänn att den verkliga orsaken till varför du bröt var att du inte ville skita i våtdräkten.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jimmy Gotland Runt brutit

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.