Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jobb och surf

  • Jobb och surf

    Publicerad av malmorama på 10 september, 2015 vid 14:01

    Finns säkert någon gammal tråd på detta men jag hittar inte. Jag har funderat på vad folk här som surfar har för jobb. Tycker det verkar vara fullt med flex på massa arbetsplatser (utom min då) där man kan ta ledig förmiddag, eftermiddag eller helgdag om prognos för vind är bra. Jag har ganska flexibelt och kan dra 1500 ibland men inte på samma sätt som andra. Vad jobbar folk med? Eller ska man lägga upp det här på ett annorlunda sätt till nästa utvecklingssamtal med chefen?

    styret svarade 8 år, 7 månader sedan 18 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • hakuna

    Medlem
    10 september, 2015 vid 14:04

    Sitter på teknisk support på ett globalt automationsföretag, så chefen är nog bara glad ju mer jag flexar. Kunderna är ju igång 24/7.

  • robin

    Medlem
    10 september, 2015 vid 14:13

    Jobbar som ingenjör. Man får se till att planera in mötesfri tid dagar när prognoserna ser bra ut (rekommenderas att boka in skuggmöten i systemet så att man ser upptagen ut). Flexen bygger sedan på att man ändå klarar sitt arbete och att man verkligen jobbar igen det. Jag brukar fråga/ berätta för min chef att jag planerar att vara borta efter lunch och att det inte drabbar några projekt och då brukar det vara lugnt. Det underlättar helt klart om det inte är i slutfasen av ett projekt när alla är sönderstressade.

  • sailortrash

    Medlem
    10 september, 2015 vid 14:43

    jag har haft 100% flex som forskare/doktorand med väldigt lite bunden tid…har vart helt great men nu är det snart över…då blir det svårare att sticka en mån-ons ner till öland bara för att det blåser..

  • sailortrash

    Medlem
    10 september, 2015 vid 14:43

    man får väl öppna kite/v-surfskola eller ngt..

  • ludde_l

    Medlem
    10 september, 2015 vid 14:47