Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kallare väder på G?

  • trimmarn

    Medlem
    21 november, 2010 vid 18:32

    Nästa helg får det bli ispremier. Håller prognosen så kanske det blir något alternativ söder om sth. Men åka ska jag om det blåser. Ni med koll på isläget kan väl komma med ett förslag på var man ska köra.

    Surfspot varför inte ordna en demo 🙂

  • alarenset

    Medlem
    21 november, 2010 vid 18:40

    var ligger tämnaren? storsjön i lindholmen har den is som bär?

  • isis

    Medlem
    21 november, 2010 vid 18:54

    Is-surfing verkar grymt roligt, men gör det inte fruktansvärt ont när man ramlar? eller sysslar ni inte med sånt? ett kastfall e tillräckligt brutalt på vatten tycker jag..

  • surfen

    Medlem
    21 november, 2010 vid 19:04

    Ja, vi var ute och körde i fyra timmar på Storsjön, visst bär den. Men reka först innan du tar en tur, isen kan ändra sig snabbt.

    Tämnaren ligger 4,5 mil NNV Uppsala väg 272.

    Kastfall på vattnet är som att landa i en säck med bomull! Visst känns det! Men lite smällar får man ta om vill ha lite skoj..

  • oaxen

    Medlem
    21 november, 2010 vid 19:27
    isis;640229 wrote:
    Is-surfing verkar grymt roligt, men gör det inte fruktansvärt ont när man ramlar? eller sysslar ni inte med sånt? ett kastfall e tillräckligt brutalt på vatten tycker jag..

    Nope, sånt sysslar vi inte med.

    I alla fall inte särskilt ofta. På slät is händer det väldigt sällan. Däremot kan man få kastfall när man ska köra igenom snövallar om man inte har rutin.

    Hjälm, isdubbar och kastlina är obligatoriskt. Knä- armbågsskydd och ryggskydd kan vara skönt i början.

    Om man ramlar glider man en bit innan man stannar, ganska odramatiskt.

  • isis

    Medlem
    21 november, 2010 vid 19:51

    ja men då kanske man skulle försöka sig på issegling. Får se om det blir någon tid över i vinter till att bygga en bräda.

  • oaxen

    Medlem
    21 november, 2010 vid 20:07

    Ska du bygga så gör det NU!. Det enda som kräver lite jobb är fastsättningen av medarna. Enklast är att köpa upp sig på två par begagnade långfärdsskridskor och ett par skateboardtruckar*. Finns otaliga lösningar…

    * Jaga rätt på extra hårda bussningar om du vill köra snabbt. Det kommer du vilja göra. Att toppa med 40 knop och vågsegel är ingen omöjlighet – tyvärr känns det inte lika snabbt som det kanske låter. I alla fall inte på slät och fin is.

  • isis

    Medlem
    21 november, 2010 vid 20:47

    jag har ju faktiskt inget alls för mig nu, blev klar med studierna i fredags, så varför inte? Får söka lite på forumet om hur man bygger. men att utgå från medar, truckar, playwood och glasfiberväv borde väl bli bra? Ungerfär lika lång som från mastfoten till aktern på brädan. Ju styvare ju bättre, eller vill man ha lite svikt?

    Brukar det bli några bra isar nere runt göteborg och kungsbacka?

  • kinetic

    Medlem
    21 november, 2010 vid 20:48

    Isis: Lyd Oåxens råd! Det tar alltid längre tid att bygga än man tror…

  • jesse

    Medlem
    21 november, 2010 vid 21:25

    Dogge! Säg bara inte att du har gått och köpt en sån där gubb-bräda, Habanero eller vad den heter… ; )
    ..och sen gäller det ju att gipparna sitter! Haha..

  • jesse

    Medlem
    21 november, 2010 vid 21:31

    Dogge! Säg bara inte att du har gått och köpt en sån där gubb-bräda, Habanero eller vad den heter… ; )
    ..och sen gäller det ju att gipparna sitter! Haha..

  • jesse

    Medlem
    21 november, 2010 vid 21:37

    Jaja Dogge! Säg bara inte att du har gått och köpt en sån där gubb-bräda, Habanero eller vad den heter… ; )

    ..och sen gäller det ju att gipparna sitter! haha..

  • oaxen

    Medlem
    22 november, 2010 vid 10:00

    Lite inspiration: http://www.linsurf.com/forum/showthread.php?t=176&highlight=isbr%E4da

    Det är inte så komplicerat men tar ungefär en helg att fixa.

  • douglas-l

    Medlem
    22 november, 2010 vid 10:03
    Oåxen;640275 wrote:
    Lite inspiration: http://www.linsurf.com/forum/showthread.php?t=176&highlight=isbr%E4da

    Det är inte så komplicerat men tar ungefär en helg att fixa.

    Tog mig en halv vinter men shit va bra det blev! 🙂

  • bicless

    Medlem
    22 november, 2010 vid 12:13

    Vi kommer köra demodagar med piratbrädan när det finns en stabil is i Sth området. Sen tar vi säkert en sväng väster/söderut (norrköping/linköping?) och norrut (uppsala, falun?) senare i vinter för fler demodagar. Är nån sugen på att arrangera ett rejs är vi gärna med som medarrangör och kan ställa upp med lite priser och annat.

    Min första demotur blir nu på onsdag men då med snökite i Kvicksund. Har varit grymt intresse i år, vi har aldrig sålt så mycket issurfbrädor och snowkites på försäsongen förut.

    Mvh

    Mattias

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kallare väder på G?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.