Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kallelse – möte inför bildande av Skånes kiteförening!

  • simoneburgess

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 10:35

    Och jag kommer, givetvis! Se till att dyka upp nu och visa vårt stöd

  • vogon-jeltz

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 11:55

    Kan tyvärr inte idag . Men bra jobbat av alla inblandade . Kommer givetvis bli medlem i föreningen när det kommer så långt.

  • theycallmemartin

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 16:56

    Fasen, såg det inte förens nu, men bra att någon fixar en förening. Var anmäler man sig ?

  • flle

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 18:47

    vad bra, jag kommer bli medlem. ju fler desto bättre

  • bizonoxe

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 19:54

    Kan man vara med å slå ut tänder på länsstyrelsen även om man är en liten oskyldig windsurfer?

    OTherwize G l kittekattsurfers

  • sourra

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 20:02

    Kom igen nu, tänk på att det som skrivs här kan läsas av vem som helst och lyftas helt ur sitt sammanhang för att vända folk och myndigheter mot oss. Redigera/radera ditt inlägg pronto.

  • johanw

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 20:14
    sourra;547466 wrote:
    Kom igen nu, tänk på att det som skrivs här kan läsas av vem som helst och lyftas helt ur sitt sammanhang för att vända folk och myndigheter mot oss. Redigera/radera ditt inlägg pronto.

    de gör fågelskådarna redan.. nu va föreningen startade.. kommer komma anmälnings info inom kort..

  • vogon-jeltz

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 21:07
    sourra;547466 wrote:
    Kom igen nu, tänk på att det som skrivs här kan läsas av vem som helst och lyftas helt ur sitt sammanhang för att vända folk och myndigheter mot oss. Redigera/radera ditt inlägg pronto.

    Men mr Gestapo 😉
    Jag förstår att mörka sidan kan läsa inlägg här. Men tryckfriheten råder väl även här.
    Dessutom är ju inte detta ett internt forum för kite föreningar . Så om jag skriver att jag tycker vi ska avskaffa Kungahuset ,då betyder ju inte det att Vsk eller skånes kiteförening tycker så .
    Sen om det är så bra och slå ut tänderna på ng kan ju diskuteras.
    Verbalt våld är det som gäller. Allra helst efter en rutten ägg och sill macka, så man får ner dom lättare på knäna …

  • hugeo

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 21:33

    sorry att ja inte hitta dit, men ni verkade klara allt på egen hand, jag e rätt kass på att organisera annat än djävulstyg anywäj

  • sourra

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 21:42
    Vogon Jeltz;547491 wrote:
    Men mr Gestapo 😉
    Jag förstår att mörka sidan kan läsa inlägg här. Men tryckfriheten råder väl även här.
    Dessutom är ju inte detta ett internt forum för kite föreningar . Så om jag skriver att jag tycker vi ska avskaffa Kungahuset ,då betyder ju inte det att Vsk eller skånes kiteförening tycker så .
    Sen om det är så bra och slå ut tänderna på ng kan ju diskuteras.
    Verbalt våld är det som gäller. Allra helst efter en rutten ägg och sill macka, så man får ner dom lättare på knäna …

    Visst råder tryckfrihet men om det skrivs saker här som tas ur sitt sammanhang för att motverka vår sak, vad är då poängen med att skriva dom? Vi har upplevt detta i Varberg och rekommenderar att man uttrycker sig vettigt när det handlar om organisationer och myndigheter som kan sabba vår strandaccess. Jag tycker det räcker med att folk sabbar för sig själv på stranden, man behöver inte fortsätta här. Men det är ju bara min Gestapo-åsikt…

  • skotten

    Medlem
    19 maj, 2009 vid 00:34

    I dont care what they say.. they still havent proven that I as a kiteboarder effect the nesting birds in the grass more than an old lady with her annoying small dog walking on the beach behind the dunes because its too windy to be on the beach.

    I do however believe that its every kiteboarders responsibility to behave in a way that is courteous and respectful towards other beach users, and as long as we do that, we will be seen in the eyes of everyone that is not a bird watcher (the majority of mankind), and I suspect many of the community that love wildlife as well, with a positive friendly attitude. Show surferlove and manners and it will all be cool – Even in the face of BLATANT irrationality shown by people that these renegade groups consist of.

    *please note that these comments are the express interest of one person and do not reflect the standing of any other persons, organizations or businesses affiliated with the internet, this webpage or people associated/affiliated by any sport pertaining to love of nature, the sea or methods of transport that harness the raw power and beauty of mother nature alone.

  • henric

    Medlem
    19 maj, 2009 vid 07:21

    Hur gick det igår? Hade dåligt samvete att jag inte kunde komma så jag lusläste förbusförslaget inna jag la mig:).
    Vad gäller JP borde det gå att rucka några hundra meter på gränsen och kompromissa.

  • kitemaster

    Medlem
    19 maj, 2009 vid 08:01

    Mötet igår var mycket givande. Protokoll från mötet kommer inom kort.
    Skånes Kitesurfklubb är startad och styrelsen ser ut som följer:

    Ordförande: Erik Gibson
    Sekreterare: Lina Tengblad
    Kassör: Peter Lidde Rosenqvist
    Ledamot: Ilkka Dunder
    Ledamot: Johan Widén
    Ledamot: Martin Hovang
    Suppleant: Jakob Hallquist
    Suppleant: Anki Knutsson

  • dannep

    Medlem
    19 maj, 2009 vid 08:11

    Bra jobb!

    Jag kommer bli medlem!

    Var kommer infon att hittas senare?

    / Daniel

  • skotten

    Medlem
    19 maj, 2009 vid 12:01

    nice to the bellah!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kallelse – möte inför bildande av Skånes kiteförening!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.