• Kapa nosen?

    Publicerad av garage på 1 juli, 2005 vid 19:22

    Hej!

    Jag är nöjd ägare av en Mistral Custom Flow 99’a, den blå. Brädan är super men har en störig detalj, nosen är så spetsig att den lätt gör bulor i seglet och för all del i skallen med kanske. Min undran är om man kan kapa den litegrann på nåt riskfritt sätt? Det behöver inte bli snyggt men den skall ju inte läcka efteråt såklart.

    Min plan var att bara såga av nåra cm och sen lägga på epoxy på “skummet” och sen vanligt PP100 eller nåt och fila till då det blir jämt. Är det korrekt?

    Tacksam för tips!

    Mvh Andreas

    anders_hoffman svarade 18 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • lars_k

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 19:44

    Tejpa på en bit neopren eller nåt runt nosen så slipper du paja brädan. Jag har det på mina brädor… tongue.gif

  • garage

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 20:58

    Hej! Bra tips, jag är dock rädd att brädan redan är lite sprucken i nosen så jag är nog lika mycket ute efter en reparations som en “ombyggnad”. Det satt nån gummimassa på den när jag köpte den, förmodligen i samma syfte, kanske skulle vart lite bättre på underhållet men men…

    Mer tips!

    Mvh Andreas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 juli, 2005 vid 09:33

    Borde nog inte vara några problem. Håller själv på att laga nosen. Fick ett hål in i skummet som jag fyllde med PU-skom som vi annars har att isolera runt fönstrerna hemma (håller på att renovera). Finns att köpa på byggvaruhus. Bygg en liten form av epoxy och fyll sen med skummet, den limmar öven så det fastnar i det gamla skumet sen är det väl bara att sätta fart med slip och måla.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 juli, 2005 vid 11:23

    hej. såga själv av min spetsiga mistralnos ca 10 cm och rundade av till en mer modern form när den hade sprukit det blev kanon men du måste nog förstärka sågytan med några lager glasfiberväv.

  • anders_hoffman

    Medlem
    2 juli, 2005 vid 13:09

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.