Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Karlskronas surfspots

  • Karlskronas surfspots

    Publicerad av borje på 16 juli, 2003 vid 17:07

    Jag ska ner till Karlskrona på måndag och jag har aldrig surfat där.
    Är därför tacksam om någon kunde tala om var ni seglar och hur förhållandena är.

    anonym-anvandare svarade 20 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 juli, 2003 vid 17:23

    Hej
    Här kommer några tips kompassen runt!

    NV-N => Tjurkösund eller Herrgårdsviken på Tjurkö. Hasslö funkar oxå men vet inget bra ställe där. Saltö badplats är bra på NNV och NV. Du kan kliva i från badplatsen eller vid Kamm´s.

    NNO-SSV => Torhamns Udde. Går att köra plattavtten precis innanför revet. Längre ut blir det riktigt bra vågor vid rätt förhållanden (NO-SSO och 12 m/s)

    SV-NV => Torhamns Hamn (pettersviks badplats)Slalom eller B&J. Sjöbris som ligger helt i klass med Hagapark. Kan rekommenderas!

    Verkö Generellt sett alltid lite sämre sjöbris än Torhamn, dock betydligt närmare. Funkar inte riktigt lika bra när vinden drar vrider över på VNV, byigt.

    Lindö Udde (mellan Karlskrona och Ronneby) Bra vågställe jag aldrig seglat själv. Skall vara lite stenigt att att ta sig i där.

    Sandviken i Sölvesborg skall enligt uppgift vara riktigt bra vid SV vind.

    MVH

    /Christian

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 juli, 2003 vid 19:10

    Hallå!
    Sjöbrisen vid petersvik, vid vilka förhållanden kan man vänta den? Är det lönt att flänga dit en kväll efter jobbet? kan det bli vind där när det är kasst i stan?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 juli, 2003 vid 18:58

    ingen som vet??

  • christian

    Medlem
    18 juli, 2003 vid 10:11

    Hej

    Sjöbrisen i pettersvik är som överallt annars beroende av solen. Min uppfattninng är att den peakar vid 15-16 och sedan avtar lånsamt för att sedan vara i stort sett borta vid 18-19. Om det är lönt att dra ut efter jopbbet beror lite på hur mycket grundvind det blåser och hur temperaturskillnad det är mellan hav och land. För egen del, med Xray 170 och en 8,8, är det inga problem att få lite kvällssegling.
    Det beror som så ofta på 🙂
    Däremot kan du alltid räkna med att sjöbrisen i Torhamn är lite starkare än i Karlskrona.

    Inte mycket till svar va?

    MVH

    /christian

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 juli, 2003 vid 13:02

    jodå! tack ska du ha, man kanske ska dit o leta vind i helgen..

  • christian

    Medlem
    19 juli, 2003 vid 19:31

    Hej

    Som referens gick det idag att köra 120l bräda och 6,5 för en seglare på 90 kg. Det var visserligen på gränsen, men det planade fint. Vinden höll i sig till strax efter 18.

    Själv drog jag runt med 8,8 bland öarna 🙂
    MVH

    /Christian

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 juli, 2003 vid 09:48

    japp själv körde jag 125 l 77kg o 6,5. Härlig sommarsegling i badbyxor o t-tröja!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 juli, 2003 vid 03:54

    Jag körde 7,0 och 103 liters bräda. Det kunde ha blåst lite mer, men det gick trots allt att köra ett par timmar.

  • mr-oizo

    Medlem
    21 juli, 2003 vid 04:25

    Fan….
    var det bara jag som hade missat att det skulle blåsa????
    De där jävla ölen på fredagen hade jag kunnat vara utan 😉
    //Andreas

  • boman

    Medlem
    21 juli, 2003 vid 12:06

    Det blev en fin ökande bris på på Saltö mellan kl17-19 igår. Blåser ganska bra idag med.. perfekt för lättvindsprylar.

    Christian sätt på kaffet och baka gärna lite färska bullar för snart kommer vi…;-)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 juli, 2003 vid 16:32

    Jag trodde heller inte det skulle va nån vind i lördags, ren tur att jag kom ut.
    Hmm, kan man alltså hoppas på bris vid Saltö? Så att det kan funka med 7.0 o 125l?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Karlskronas surfspots

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.