Kärvande bom

This topic has 6 svar, 5 deltagare, and was last updated 1 year, 11 months sedan by  jlhp.

• Författare
     towel 
    Deltagare

Hej!
    Har haft lite surfuppehåll men imorgon tänkte jag ta premiärbadet i Habo ljung. Kollade över utrustningen och upptäckte att bommen har fastnat stenhårt. Har sviktat och dragit allt vad jag orkar men rubbar den inte en mm. Har ni några husmorsknep för kärvande bommar (förutom att låta bli uppehåll. Dragkedja till boardbag hade ärjat till en enda stor grön/vit klump också..)?

Funkar om det blir till att använda 4.2 men det är nog inte så troligt 🙂

Bilagor:

Bilagor:
     challgren 
    Deltagare

Vettetusan, men spruta riktigt varmt vatten på den och testa!

Vind- och vågsurf är min fix.
    Team Surfzone!

towel 
    Deltagare

Haha, tack för tipset. Hade redan lagt den i ett riktigt varmt bad. Låter den ligga i över natten och ser om det kanske löser upp något. I’ll keep you posted.

towel 
    Deltagare

Märkte ingen skillnad efter badet. Men hängde upp bommen i ett träd, virade en handduk om hammaren och bankade nedåt. Då gav den sig ☺

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Det brukar ju lossna om man bara har fast mothåll; stolpe, dörrhandtag el likn.

aquario 
    Deltagare

Ett bra tips jag själv fick efter timmar av bankande av bommen mot betocng var att vrida och dra samtidigt, jag trädde bommen över en vägskyltstolpe ställde mig i maständan, pressade med foten mot stolpen, vred och drog. Ett helt oumbärligt surfhack.

jlhp 
    Deltagare

Vinäger har hjälpt mig att få igång flera ihopkärvade dragkedjor!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account