Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kärvande bom

  • Kärvande bom

    Publicerad av towel på 12 juli, 2017 vid 21:38

    Hej!
    Har haft lite surfuppehåll men imorgon tänkte jag ta premiärbadet i Habo ljung. Kollade över utrustningen och upptäckte att bommen har fastnat stenhårt. Har sviktat och dragit allt vad jag orkar men rubbar den inte en mm. Har ni några husmorsknep för kärvande bommar (förutom att låta bli uppehåll. Dragkedja till boardbag hade ärjat till en enda stor grön/vit klump också..)?

    Funkar om det blir till att använda 4.2 men det är nog inte så troligt 🙂

    Attachment Image
    jlhp svarade 6 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • challgren

    Medlem
    12 juli, 2017 vid 22:39

    Vettetusan, men spruta riktigt varmt vatten på den och testa!

  • towel

    Medlem
    12 juli, 2017 vid 22:43

    Haha, tack för tipset. Hade redan lagt den i ett riktigt varmt bad. Låter den ligga i över natten och ser om det kanske löser upp något. I’ll keep you posted.

  • towel

    Medlem
    13 juli, 2017 vid 08:12

    Märkte ingen skillnad efter badet. Men hängde upp bommen i ett träd, virade en handduk om hammaren och bankade nedåt. Då gav den sig ☺

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 juli, 2017 vid 14:18

    Det brukar ju lossna om man bara har fast mothåll; stolpe, dörrhandtag el likn.

  • Aquario

    Medlem
    18 juli, 2017 vid 00:43

    Ett bra tips jag själv fick efter timmar av bankande av bommen mot betocng var att vrida och dra samtidigt, jag trädde bommen över en vägskyltstolpe ställde mig i maständan, pressade med foten mot stolpen, vred och drog. Ett helt oumbärligt surfhack.

  • jlhp

    Medlem
    30 juli, 2017 vid 22:35

    Vinäger har hjälpt mig att få igång flera ihopkärvade dragkedjor!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kärvande bom

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.