Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing King of the sound 8/9

  • swe117

    Medlem
    7 september, 2010 vid 21:08
    tobhed;630123 wrote:
    När ska du iväg glenn?

    Jaha, först Skanör o sedan Klagshamn? Ska nog byta jobb jag med:wink:

  • tobhed

    Medlem
    7 september, 2010 vid 21:23

    Får man segla där det är platt är ju nästa fråga

  • s19

    Medlem
    7 september, 2010 vid 21:32

    Tjena!
    Mitt tips om ni ska köra i skanör på ostligt är att köra på södra sidan.. Har inte så mycket erfarenhet av norra på den riktningen mer än att det är byigt, får köra ända ut mot svanrevet/västra haken isåfall för bästa jämnhet på vinden! Annars är sydsidan om hamnen ypperligt! Börja med en kryss söderut mot fyren och sen har man låååååååång fet slör tillbaka längs med stranden… Mest kört där på sommaren på ostligt. Blir platt en bra bit ut och vinder går relativt nära land.
    Själv kommer jag köra Kämpinge imorgon igen!! 🙂
    Linus

  • kinetic

    Medlem
    7 september, 2010 vid 21:44

    Knösen o “Sand revlarna” är väl där ni tänkt segla typ…Skall vara beträdnads förbud mellan 1 april – 15 juli. Ser bäst ut att gå ut allra längs i norr, ser ut att vara grunt (platt??) vatten ca 1 km ut från udden, vinden har fri väg en bra bit så den borde bli jämn o stark…Sedan slörar man på väg mot stranden kanske hela vägen in i viken, kan bli slörar på uppåt 2km? Ser bra ut på kartan iaf, frågan är bara hur mycket sten det finns samt hur djupt det är, kan kanske vara för grunt?

  • thomas-althin

    Medlem
    8 september, 2010 vid 06:01

    Tror nog fortfarande att ost nord ost är the shit för Skanör hamnen! Men då blir det nice. Sand stenlöst mums..
    Verkar som det blir gott med vind i morgon torsdag !! Tobbe jag är på efter kl 12!

  • kapten-k

    Medlem
    8 september, 2010 vid 06:51

    Efter 12 kan jag…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing King of the sound 8/9

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.