Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport kit att ta med till sydafrika?

  • kit att ta med till sydafrika?

    Publicerad av supasonic på 23 september, 2007 vid 09:56

    Hej!

    Håller på att planera resa till sydafrika ett par veckor i december. Funderar på vad man skall släpa med för grejer… Väger ca 78 kg

    Tänkte ta med min EVO 74 samt segel 4.1, 4,7 och 5,3.

    Funderar främst på om brädan blir för liten…

    tacksam för tips!

    jeppo_f svarade 16 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • lars_k

    Medlem
    23 september, 2007 vid 14:25

    Tror det blir perfekt! Du behöver en allround-bräda som kan guppa ut hyfsat ståsäkert i Sunset med 5.3, och när doktorn kommit igång bränna omkring med 4.1 i lite stökiga Melkbos eller BigBay.
    Personligen hade jag hellre tagit en klassisk bräda för dowtheline och side-off i snabba vågor, men det är ju lite en fråga om smak…

  • ove226

    Medlem
    25 september, 2007 vid 15:04

    låter som ett sjyst kit. men jag håller även med Lars_k om att ta en klassisk vågis. från person till person men det skulle även vara mitt val.

  • pelle_o

    Medlem
    25 september, 2007 vid 17:26

    Har aldrig provat EVOn men vågorna på Sunset är oftast lite choppiga så det måste den klara om du ska trivas. Segelvalet blir bra.

  • supasonic

    Medlem
    25 september, 2007 vid 18:56

    Vad bra! Jag undrar om ni har koll på det här med att hyra bil. Vi fick nåt tips på 500kr/dag men det låter rätt dyrt. Vad brukar det kosta? Var hyr man helst?

    .s

  • lars_k

    Medlem
    25 september, 2007 vid 20:00

    Vi har hyrt av valuecarhire ett par år. En Tazz med monterat takräcke för R149 per dag.
    De möter dej på flygplatsen och leverar och hämtar sen när du åker hem (för en lite avgift…).
    http://www.valuerentalcar.com/

  • kamaaina

    Medlem
    26 september, 2007 vid 08:06

    Shit, skall du till SA ponken, men det e klart du har ju blivit “skunked” hela sommaren 🙂
    Var ju själv lite inne på samma sak att dra dit, men det lutar mer åt att hälsa på polarna i Vancouver, åka lite lagg i Whistler o sedan dra någon vecka med surf i Baha…vi får se.

  • styret

    Medlem
    26 september, 2007 vid 18:05

    vi hyr av kennings car hire. kommer inte ihåg priset nu men ganska biligt. sen att bilarna är sjukt snygga gör ju sitt till… ska lätt ha en sån i år igen.

  • pennywise

    Medlem
    26 september, 2007 vid 19:57

    tänkte ta med: F2 Guerilla 68l, Fanatic Goya 80l, samt 3.5, 4.1, 4.7, 5.3 (+ 3master+bom)… Är detta lite väl overkill?

  • lars_k

    Medlem
    27 september, 2007 vid 10:16

    Med 68l och 3.5 kan du köra Sunset hela dan. Blir dock grymt choppigt och sönderblåst. De flesta sticker norrut till mindre vind och renare vågor i BigBay, Melkbos eller Yzerfontain beroende på hur långt norrut vinden når för dan.
    Jag skulle skippa 68 litarn och 3.5. Ta med en freestyle istället om du vill ha 2st plankor. Då kan du öka antal surfdagar med surf på sjön, när det blåser för lite för vågsegling.

  • svenne

    Medlem
    27 september, 2007 vid 12:54
    styret;418173 wrote:
    vi hyr av kennings car hire. kommer inte ihåg priset nu men ganska biligt. sen att bilarna är sjukt snygga gör ju sitt till… ska lätt ha en sån i år igen.

    Jävlar vad ful, en så vill jag ha!

  • styret

    Medlem
    30 september, 2007 vid 15:35

    @Svenne 418321 wrote:

    Jävlar vad ful, en så vill jag ha!

    dom är hur grymma som helst.
    http://www.chana-sa.co.za/

  • jeppo_f

    Medlem
    8 oktober, 2007 vid 16:03

    Sweet! Men det är bara två sittplatser i en sån va?

    /jeppo

  • styret

    Medlem
    8 oktober, 2007 vid 18:11

    japp, knappt det om man är lite längre. själv kallar jag mitt format för behändigt så jag sitter som gjuten.

  • jeppo_f

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 07:38

    Ok. Nä, då får det bli en räjser-Tazz i år igen.

    /jeppo

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport kit att ta med till sydafrika?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.