Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kita INTE vid Haga Parks badplats!

  • Kita INTE vid Haga Parks badplats!

    Publicerad av andersr på 29 juni, 2012 vid 18:42

    Jag vet att detta har varit uppe tidigare, men det kan behövas en påminnelse. Det är INTE tillåtet att kita vid badplatsen på Haga Park. Trots den kalla sommaren är det en del badgäster där nu och det är därför viktigt att vi visar hänsyn till dem.

    / Anders

    walle svarade 11 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • mickemoose

    Medlem
    30 juni, 2012 vid 14:31
    AndersR;692144 wrote:
    Jag vet att detta har varit uppe tidigare, men det kan behövas en påminnelse. Det är INTE tillåtet att kita vid badplatsen på Haga Park. Trots den kalla sommaren är det en del badgäster där nu och det är därför viktigt att vi visar hänsyn till dem.

    / Anders

    vad kan man kita på ölands västkust då? finns det något bra,säkert, långgrunt ställe?
    kan man köra vid haga park i mitten av aug eller är det badgäster där då också?
    /Micke

  • walle

    Medlem
    30 juni, 2012 vid 16:04

    kiteare håller till straxt söder om badplatsen, sandbergen.

    Men enligt min åsikt är sandbergen en av sveriges mest överskattade spots.

    Taskiga riggningsytor och svintråkig chop, det enda är att det e en av sveriges vindsäkraste spots på sommaren, men jag e hellre utan surf än får skitsurf.

  • mickemoose

    Medlem
    1 juli, 2012 vid 09:08

    ok. om man bor nära Oskarshamn och inte åkt så mkt tidigare. var rekommenderar du för spot då?

  • alex-json

    Medlem
    1 juli, 2012 vid 17:32

    Kör på sandbergen så har du en bra bit ner till badarna om du inte kan ta höjd

  • mickemoose

    Medlem
    1 juli, 2012 vid 21:12

    ok finns det någon adress dit? eller är det lätt att hitta?

  • walle

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 09:00

    Kör hit:
    http://www.strandnara.com/

    Och sedan bara 100m rakt ner mot vattnet!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kita INTE vid Haga Parks badplats!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.