Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite kurs i närheten av Västervik?

  • Kite kurs i närheten av Västervik?

    Publicerad av willov på 26 juni, 2014 vid 08:30

    Hallå! Jag sitter och försöker hitta någon som ger kurser i närheten av Västervik, men lyckas inte riktigt hitta något bra.
    Är det någon med mer koll som har lite tips att ge?

    eklov svarade 9 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • c4surfare

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 09:00

    Om du inte hittar ;-D Det är två dagar som det bör vara / räcker och du får bäst möjlighet i morrn. <<<<< 8 M/S ska det blåsa !!!
    Med tanke på var bäst vindar finns skulle jag nog …. http://www.kurser.se/utbildning/kitesurfing-pa-oland-61646
    Jag bor i C4 stad och har några mil hit å dit för att få bra lägen…… kämpa på. Ha dä

  • martin

    Medlem
    28 juni, 2014 vid 22:24

    Hej.

    Det är lurigt att vara nybörjare i Västervik. Bästa stället i närheten är Hallmare utanför Loftahammar. Det fungerar bäst på sydostliga vindar, dvs samma riktning som brisen. Du kan kolla vindläget på Vivakartan från Sjöfartsverket på observationspunkten Västerbådan som ligger precis utanför. Det finns mig veterligen ingen lokal kitare i Västervik som håller kurser. Det är helt enkelt för låg sannolikhet att det ska bli bra vind en specifik dag för att det ska gå att boka in några kurser på längre sikt. Jag kan gå igenom lite grunder om du vill, så hör av dig via PM i så fall. Jag är ingen instruktör, men har varit igång med kite sedan 2002, så jag har rätt bra koll på läget. Ett tips annars är att fråga Petter Wallerius från Gamleby om han kan köra någon kurs.

    Bäst chans till vind har du om du åker till Öland. Det är inte så fasligt långt, men förhållandena är enormt mycket bättre för nybörjare där.

  • hagakitesurf-se

    Medlem
    6 juli, 2014 vid 16:41

    Vi kör kurser hela sommaren på Öland, vi utgår från Färjestaden precis över bron sedan kör vi dit som är bäst för dagen.

    Hör av dig ifall du är intresserad av kurs.

    0734-128556
    info@hagakitesurf.se

  • eklov

    Medlem
    8 juli, 2014 vid 21:02

    Skulle rekommendera http://www.olandkitesurfers.se om du är sugen på en kurs på Öland.
    – Certifierade, duktiga och trevliga instruktörer
    – Top of the line utrustning av absolut senaste version

    Lycka till!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite kurs i närheten av Västervik?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.