Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Kiteing i Sälen?

  • Kiteing i Sälen?

    Publicerad av martinegon på 11 oktober, 2012 vid 20:13

    Hej alla!
    Är det någon som vet om det finns hyfsade kiteställen i sälenfjällen med omnejd?

    elfuego svarade 11 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • lima-ko

    Medlem
    11 oktober, 2012 vid 20:31
  • martinegon

    Medlem
    13 oktober, 2012 vid 09:22

    Tack Andreas!

  • lima-ko

    Medlem
    13 oktober, 2012 vid 10:29

    Det är lugnt Martin.
    Jag kommer vara i Tandådalen över Jul/Nyår och är det bra med snö kommer jag köra en hel del kite i Högis så vi kanske ses.

  • debkausf

    Medlem
    14 oktober, 2012 vid 09:23

    Ska man snökitea o kan välja så kör haugastol istället. Sälen suger i jämförelse. Men de klart, är man ändå i sälen så…

  • patbor

    Medlem
    5 december, 2012 vid 08:35

    Halloj!

    Jag tänkte glida upp mot sälen imorgon. Är det någon som vet hur det ser ut på toppen? Tillräckligt med vitt för att släpa med kiten? Nån mer som ska dit?

  • brakis

    Medlem
    6 december, 2012 vid 10:10

    Jag åker upp imorgon fredag, siktar på högis. Tar med en 8 och en 10 SLE, hoppas på att det ska funka!

  • kneepad

    Medlem
    22 december, 2012 vid 16:23

    Hej snowfolks!
    Såhär är det; en grupp ubermedelålders män vägrar inse sin försvunna ungdom och utsätter sig regelbundet för forspaddling, klättring m.m.
    Detta halländska gäng har havskajtat i kurs hos Kite-Kalle och vintern 2012 kört snökajt med Anders Rolf i Sälen. Nu är det på tapeten att i slutet av mars 2013 köra en “steg2”-snökajt kurs.
    Jag håller inte på med snökajt normalt, så jag tyckte Högis var lite “knöligt” – asså det kändes lite “trångt” och bökigt. Nu var ju snön “dålig” den helgen iofs.
    Här i tråden pratas om Haugastöl…
    Fattar ju att man jagar turbulensfri och bra vind. Men drömmen vore ju en sån där “platt” och obegränsad yta där man bara kunde LEKA OCH HA SKOJ.
    Vi är alltså en blandad grupp där två av oss har egna grejor och vill avstå från kurs, men merparten (ca 6 pers) bara har skidor/snowboards och vill hyra + köra fortsättningskurs.
    Anders R blev populär sist, men tänkte ändå få höra lite synpunkter….
    *Vart ska vi dra?*
    *Vem ska vi kontakta för steg2-kursen?*:confused2:

    God jul och fair winds!:santa:


    drog över det här på en ny tråd innan jag såg Milkmans svar. Tack Mm!

  • milkman

    Medlem
    22 december, 2012 vid 19:04

    Kika med http://www.arekiteskola.se som är Sveriges största skola. De kör dessutom gärna sina kurser i fjälllandskap, vilket jag gissar att du menar att du vill ha?! Och ni får testa lite olika miljöer om det fins förutsättningar.

    Om det inte är fjäll ni är ute efter så funkar väll Anders bra också? Det är platt och stort på högis.

    Annars kan ni ju också bara boka en resa till tandådalen, storulvån eller vart ni vill åka och hyra in en instruktör med utrustning över helgen. Ni är ju tillräckligt många för att få ihop ekonomin i det. 🙂

  • hattfan

    Medlem
    13 februari, 2013 vid 09:56

    Hur kollar ni vind på högfjället? Tycker det har varit lite problematiskt när jag varit där innan med så förebannat hårt, förståeligt att snön blåser bort. Men är det någon som är där i krokarna nu? Som man kan snacka snö och vind med?

  • smaskens

    Medlem
    21 februari, 2013 vid 15:56

    Ha ha Ola,
    Ska du uppåt till sälen?
    Familjen åker upp v10 och då åker skabbkajtarna med.

    Vind? Jag tror det fanns ett telefonnummer man kunde ringa för vindrapporter.

  • elfuego

    Medlem
    27 februari, 2013 vid 20:38

    Någon som ska ut på Högis i morgon? Tänkte försöka vara på toppen runt 10, ser ju ut som att vinden ska bli hygglig. Lite hjälp med launch vore ju toppen 🙂

    /Micke

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Kiteing i Sälen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.