Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitekurs. Att tänka på och var skall man gå?

  • Kitekurs. Att tänka på och var skall man gå?

    Publicerad av kiteknight på 26 juni, 2017 vid 20:52

    Tjena!

    Sprillans ny på forumet och har ett par frågor.
    Jag har funderat på att böra kita i flera år, och tänkte ta tag i det nu.
    Först och främst en fråga jag tror jag redan vet svaret på; Är det nödvändigt att gå kurs?
    JA! kommer förmodligen de flesta säga, så då kör jag på det.

    Nästa fråga är då;
    Var skall jag gå kursen?
    Vilken skola är bäst? (Mest för pengarna.)
    Är det något jag skall tänka på när jag väljer kurs? En dag, två dagar eller tre dagar? Certifierade skolor? mm, mm.
    Vill säga att jag är helt nybörjare på detta. Har aldrig ens hållt i en kite, men är otroligt sugen på att testa!

    Jag bor i skåne utanför Kristianstad, men kan tänka mig att gå en kurs på västkusten upp mot Halmstad/Falkenberg/Varberg med om det skulle vara bättre där.
    Men givetvis är “himma” att föredra med tanke på körning mm. Körde förbi Habo Ljung med hojen förra veckan o såg att det var en hel del som kitesurfade där.

    Det finns ju en hel del olika kurser har jag sett. Jag vill givetvis inte bli blåst av någon lycksökare som tar mina pengar och kastar till mig en kite och ber mig testa själv, utan jag vill lära mig grunderna bra så jag kan fortsätta själv sedan.

    Kanske finns det någon som ger mig några bra tips?
    Tack!

    kiteknight svarade 6 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • kowal

    Medlem
    27 juni, 2017 vid 06:52

    Kolla med Yassine på ksurf.se. Han är duktig. Tidigare världscupsåkare i freestyle 🙂

  • pelle-surf

    Medlem
    1 juli, 2017 vid 08:34