Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kitesurf gaddesanda eller nordkroken imorrn?

  • kitesurf gaddesanda eller nordkroken imorrn?

    Publicerad av moonkalle på 9 september, 2014 vid 13:09

    Tjena. Ruggig vindtorka men ser ut som det kan funka runt vänersborg imorrn. Andra tips för NNO?
    Finns någon som vill med å köra? Annars får man köra själv som vanligt.

    //kalle

    moonkalle svarade 9 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • cortex

    Medlem
    15 september, 2014 vid 06:32

    Jag var helt otippat i Vänersborg igår eftermiddag. Det blåste på bra så jag åkte ner och tog en titt vid Skräckland (mitt i Vänersborg typ) och hittade ett helt gäng platser som går att launcha på om man är lite skillad. Speciellt den lilla ön med gångbro till funkar ju klockrent om man har lite koll.
    Mycket grund, sten och skit i vattnet där, men å andra sidan också en massa grymt fint plattvatten.

    Var där lite för sent på kvällen för att hinna rigga och kite’a (var på väg hem till Uppsala) så tyvärr får det bli till nästa gång… men spot’en lär vara helt klart värd ett besök.

    Plattvattnet bakom de stora vågbrytarna en bit ut lär ju vara gaaalet bra.

    /Kaj

  • moonkalle

    Medlem
    20 september, 2014 vid 10:07

    Jo jag har funderat på skräcklan men lite i nybörjarstadiet. Så vill ha lite strand i alla fall. Men gaddesanda funkade. Byigt som bara den antar att det är bergen precis bakom stranden. Bättre att få köra lite än inget alls . Bor annars i grebbestad och i Bohuslän är man inte bortskämd med stränder.
    Kanske åker ner på måndag igen. Ser ut som lite vind.

  • moonkalle

    Medlem
    21 september, 2014 vid 12:14

    NO i uddevalla. Funderar kring uddevallabron. Norr om. Nån som kört där ?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kitesurf gaddesanda eller nordkroken imorrn?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.