Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfing i 3-4 m/2

  • sourra

    Medlem
    31 mars, 2010 vid 22:40

    Är det inte snudd på omöjligt att kroka ur när man hänger med full tyngd i chickenloopen och bara har en hand på bommen?

  • cortex

    Medlem
    1 april, 2010 vid 09:51

    Varför skulle det var det? Om du lyckats få CL’en att hamna på sniskan innan du hoppade så är det ju inte helt osannolikt att den vrickar loss mitt i hoppet.

    Tycker det händer lite då och då att CL’en vrider ur sig när man kör utan DD’n (ibland med) och framförallt när man kör toeside i byiga förhållanden… oberoende av vilket märke det är på bommen.

    Tror att det var precis samma grej som hände när Gibson lekte gråsten uppe i Sälen från typ 10-15 meters höjd efter att hans CL vridit sig ur kroken. (Han kör ett annat rätt känt tubmärke)

    /Kaj

  • sj0gren

    Medlem
    1 april, 2010 vid 09:58

    fail helt enkelt

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=ohcDPgd1V5Y”]YouTube- Frog Fail! (Dragonfly escapes frog attack)[/ame]

  • sourra

    Medlem
    1 april, 2010 vid 10:27

    Ålrajt! Då lärde jag mig nåt idag också.

  • acemattias

    Medlem
    1 april, 2010 vid 10:50
    Ric;604130 wrote:
    Kaj ja fasen det är ju du! köpte en Speed 10 av dig för några år sedan. innan där surfade vi i “kohagen” – Varekil några ggr. svänger du fortfarande förbi Uddevalla trakten ibland? hör av dig nästa gång så sticker vi ut och skrämmer kossor!!

    Finns det kossor att skrämma så är jag på (också Ua bo)

  • pjoter

    Medlem
    1 april, 2010 vid 12:15

    Ska se om jag hittar en fin sekvens från brasil då jag råkar kroka ur i luften. Det händer lite då och då, därför det är gött å ha kvar donkeydicken om man ska göra tuffa tyskehopp å tweaka grabbar eller ikrokade loopar.

    Om inte jag minns fel så gör LF mattias en exakt likadan grej som mig i den gamla goa rullen från tippen -05 eller nåt.

    Lite kul iaf sourra att du får “accidently unhook” till att bli lösa ut safetyn. 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfing i 3-4 m/2

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.