Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfingens historia i Sverige

  • cortex

    Medlem
    28 juni, 2010 vid 22:50

    Japp, det var coolt med Robby & CO i Ljunghusen. Ska leta fram det jag filmade därifrån och klippa ihop något en regnig dag. Har bland annat ett fint klipp från “SM-finalen”. He he. 😉

    Å så signade Robby min Naish Aero 12’a. “Rip it apart – Robby Naish” mitt på LE’n. <-- Fett coolt. :-) Sitter just och försöker komma ihåg vilka de två andra åkarna var som han hade med sig… Ahh, just det Chris Gilbert och Julie Prochaska (de gifte väl sig något år senare så hon blev Gilbert hon med?). De rippade rätt hårt de med. Speciellt Chris hade bra power vill jag minnas. 🙂 /Kaj

  • cortex

    Medlem
    21 november, 2012 vid 15:16

    Nuså. Lyckades få tummen ur och klippa ihop lite film-material från Kite SM 2002. Gjorde ett ryck inför filmtävlingen på Stockholm Kiteboards 10-års-jubileum.
    Enjoy!

    http://www.youtube.com/watch?v=VY-Z6uZFrxI&feature=youtu.be

    (Hur många gamlingar kände ni igen? 😀 )

    /Kaj

  • lejonsson

    Medlem
    21 november, 2012 vid 21:04

    Härligt!!

  • stebe

    Medlem
    22 november, 2012 vid 06:24

    Underbart 🙂 Till och med vädret verkar ha varit bättre förr!

  • debkausf

    Medlem
    22 november, 2012 vid 16:09

    He he, fan va rötna… kanske inte ska titta bakåt för mycket.

  • johanw

    Medlem
    23 november, 2012 vid 16:32

    så jävla gött!! många kändisar där 🙂

  • kitedude

    Medlem
    28 november, 2012 vid 18:47

    Har kvar mina kites från den tiden, bl.a. en raritet, Naish AR 3.5, va ska jag göra med den? Kan inte med å slänga..

  • lifesurfer66

    Medlem
    3 december, 2012 vid 15:35

    Hej!

    Våren 1999 såg jag för första gången en kite på Eurosport och blev helt tagen… “Det där vill jag göra!!” Kitesurfing! …hette det visst! 😀
    Hittade en kille i Sthlm efter många eftersökningar som hyrde ut havskajaker och som sålde en kite vid namn Wipika… The big name då! En 2 liners 5 kvadratare. Lekte med den ca 1 år på land. Åkte på fötterna i sanden på Bremmen/Rullsand(Upplands kusten) för att sedan köpa en Naish 2 liners kite, 9 kvm med tillhörande vågsurfbräda från BIC.
    Vintern 2001 fick jag förmånen att vara med i Gladiatorerna och då var TV-teamet här på hösten 2000 och spelade in ett klipp från Hillesjön(Gävle) med mig körande för första gången med hockey rör och Naish drake!  (finns i TV-arkivet) :cool2:
    Tidigare på sommaren stack jag till Frankrike(Montpellier) och fick för första gången känna ”kicken” av att ta sig fram med vindens kraft över vågorna! Häftigt! Jag var såld!!  (Fast det var jag ju redan våren -99) :smirk:
    Sen dess har jag älskat den här sporten. Varit lite runt världen och kört men har haft min huvud spott hör i Gävle området. Kan väl säga att utvecklings kurvan varit ganska så långsam… svårt att få till surf timmar här uppe! …men det finns vissa år som varit kanon! 
    ”Gefle Kiteboarding Association” och en liten skara antusiaster finns fortfarande här uppe! En gång Gefle kitare… alltid Gefle kitare! :smirk: …och jag bor kvar och maler på här i Gävle bukten, Storsjön (Sandviken) och Bremmen/Rullsan med mina kitepolare! 
    Mvh
    Magnus/Gladiatorn :smile:

  • pepa

    Medlem
    3 december, 2012 vid 17:48

    Hahahaha jag älskar Falles uppläsning av bedömningen av trick! Synd du missade mig med kameran Kaj, hade precis lärt mig 720 frontroll one foot, det hade jag velat se så här elva år efteråt haha.

  • cortex

    Medlem
    9 december, 2012 vid 11:30

    Det finns nog lite mer material om man ids gräva…. filmen fick ju bara vara 4 minuter för att få visas på 10-års festen.
    Det blev dock ganska “fläckvis” filmat från eventet eftersom jag ville ut och kite’a själv så mycket som möjligt också.

  • svinet

    Medlem
    9 december, 2012 vid 14:14

    hehe kul att se 🙂 Fina drakar på den tiden 🙂

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfingens historia i Sverige

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.