Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Knasigaste designen 2012

  • Knasigaste designen 2012

    Publicerad av bicless på 12 januari, 2012 vid 13:38

    Fick just en bild på AHD,s nya wave planka Dionys. Den kvalar kanske in i knasigaste designen 2012. Den lär i alla fall synas på vattnet.

    nachoman svarade 12 år, 2 månader sedan 13 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • svenne

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 14:02

    Haha! Den var ju skitfrän. Äntligen något som sticker ut från mainstream tyskdesignen!

  • drx

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 16:42

    Håller med fullständigt! Har inte gjorts många snygga brädor sen början på 90-talet 🙂

  • badjanne

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 18:28

    Skitsnygg. Därför seglar jag AHD. Dom har lyckats kombinera både fräsighet på design och på vattnet.
    Wow….. Snart får ni se mina nya……

  • rrd

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 19:23

    Känns den inte lite…

  • vigla

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 20:27

    Va e de för fel på helvita plankor ?

    Jag tycker fortfarande att vågsurfingbrädornas rena och mer diskreta design är ett föredöme vad gäller attityd och stil.

    Tycker även att seglenas färgsättning numera kan bli lite för mycket av allt. Hade inte någon segelmakare en helvit linje för ett par säsonger sedan?

    Ska det vara färg kan det väl i vart fall begränsas till färre kulörer istället för att dränka hela duken eller plankan med Beckers hela färgkarta.

    Framtiden får utvisa hur våra leksaker kommer att se ut, det kan knappast bli ännu mer färg i vart fall !

  • svenne

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 21:05

    Håller med om att helvitt är snyggast!
    Håller dessutom med att rena segel också är snyggast.

    6686194865_66dbcb1d4c.jpg

    Till skillnad från alla andra skitfula prodbrädor: Den här AHD:n sticker i alla fall ut. 🙂

  • s66

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 22:03

    Det va nog absolut den fulaste bräda jag har sett!

  • svenne

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 23:20
    S66;679486 wrote:
    Det va nog absolut den fulaste bräda jag har sett!

    Äh, du e ba avundsjuk.

  • s66

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 23:25
    Svenne;679493 wrote:
    Äh, du e ba avundsjuk.

    Ja…visst fan…de är jag nu när du säger det

  • jesper-b

    Medlem
    13 januari, 2012 vid 01:56

    Smaken är som baken, men kul att det finns variation. Snyggt är ju inte enbart hur det faktiskt ser ut utan vad det uttrycker. Tycker AHDn påminner inte så lite om amerikansk action-painting mitten 1960-tal. Det var skitviktigt då men kanske inte nu. Jo, kanske bland vindsurifngrafik…

    Helvita segel: Jodå jag har sålt fler än en handfull sista åren i form av Superfreak. Det är i och för sig custombeställt, men numera är helvitt en av Superfreak Maui Edition std-färger:

    http://www.hotsailsmaui.se/segel_superfreak_me.php

    Dessutom finns nya Firelight i en nästan helvit variant:

    http://www.hotsailsmaui.se/segel_firelight.php

    Grejen är att den mer sparsmakade smaken inte säljer så bra på tyska och italienska vindsurfingmarknaden (och kanske inte på fler marknader än så). Det är en allmänt accepterad “inom-branschen-sanning” att print för 5 dollar på ett segel gör att man kan sälja det för 50 dollar mer. Därav alla skitfula konstiga prints. Rutor, linjer, små konstiga svarta pilar med siffror och förkortningar. Min smak skriker: Skitfult (och helt onödigt)!!!!! Men försäljningssiffror säger något annat.

    /JB

  • rasmus_w

    Medlem
    13 januari, 2012 vid 08:13

    Och som vanligt, färgglatt gör livet enklare för ytbärgarna. Om man nu tror att man sticker ut till havs nån gång.

  • manno

    Medlem
    13 januari, 2012 vid 08:53

    vet du nåt mer om brädan förutom att den ser ut som knark?

  • r_k

    Medlem
    13 januari, 2012 vid 08:59
  • jesper-b

    Medlem
    13 januari, 2012 vid 09:24

    Hm, gillar ju Diony sjukt mycket – plötsligt blev brädan lite snyggare! /JB

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    13 januari, 2012 vid 10:09

    När jag tänker helvitt så går mina tankar till Northwind Surfsails Manouverline från mitten av 80-talet, hur många äger en sådan raritet förutom kanske segelmakar´n själv? (JB, har du något kvar?) Själv har jag ett kvar tror att det är en fyrnolla ca, bommen är i alla fall extremt kort, 1.35 ca. /JW

    .

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Knasigaste designen 2012

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.