Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kolla era Bommar

  • Kolla era Bommar

    Publicerad av roggan på 22 september, 2012 vid 10:05

    Nu har jag fixat min Naish bom med nya rostfria skruvar och deepwer lina. Ena skruven var av och saknade mutter så därför bytet. När jag skulle lossa den andra skruven som håller deepower linan märkte jag att den var av också. Muttern satt kvar på andra sidan så gick inte att se att även den var av. :shocked:

    Så ett tips om eran Naish bom blivit några år är att kolla skruven till chickenloopen och skruven som håller smartloop linan.

    sourra svarade 11 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • pelle-surf

    Medlem
    22 september, 2012 vid 22:09

    Förutsätter att din bom har hängt med några år och kanske är flitigt använd. Låter ju illa när vitala delar i bommen börjar trilla isär. Det är nödvändigt att som du skriver, kolla utrustningen ibland. “Kände” på skruvarna som håller kroken i selen och dom satt bara på yttersta gängorna, på en sele, använd två säsonger, fick dra dom åtskilliga varv.

  • ilikekitesurfing

    Medlem
    23 september, 2012 vid 13:41

    Min polares naishbom gick av på mitten. En styrlina per hand 🙂

  • sourra

    Medlem
    23 september, 2012 vid 15:07

    Det är/var ett fenomen som uppstod i de tidigaste smartloop-systemen. Jag har för mig att Naish skickade ut utbytesskruvar av en annan legering som var bättre anpassad efter materialet i quickrelease-klumpen. Kontakta Fahléns och hör om de har några utbytesskruvar. Och har man en bom som inte håller måttet är det bara att kontakta Naish genom Fahlens så löser de det hela snabbt och lätt).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kolla era Bommar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.