Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla in Emmas surfblogg!!!!!!!!

  • flikka

    Medlem
    13 december, 2008 vid 20:33

    Dear Tato!
    I preferred to write my apologize to Vicky in my blog as I found it more official then a not always very serious forum. It was published already Thursday evening, find it here:
    http://www.barometern.se/blogg/surfbloggen/det-gick-for-langt-det-har(1030050).gm
    Here I explain how my purpose never was to hurt Vicky and how I think she is a great windsurfer and a sweet person. I do regret that I wrote the text like I did it, I could have choose other words while writing it to not offend any persons.
    Anyhow, I hope at least something good came out from this and I look forward to see Vicky ripping in the video. That’s all we want in the end, more girls rippin in media to inspire the upcoming ones.
    Love from Emma

  • fabio_nobre

    Medlem
    13 december, 2008 vid 22:18

    Hello Everyone,

    My name is Fabio Nobre and I am the owner and founder of ClubVentos.

    First of all I would like to apologize for writing in English on a Swedish forum. But since I can’t write in Swedish, I prefer to use my own communication skills and be sure that my exact message is getting across, rather than using a translator that might distort some of my message. I hope everyone here can understand me.

    The reason I am posting on this forum is a response to the recent posts by Emma Johansson on http://www.barometern.se/blogg/surfbloggen/ , where our company’s name is mentioned, and where Emma makes her own conclusions about the reasoning behind the management decisions taken inside our company’s marketing department. Since the points brought by Emma came solely from her own conclusions and not from a position from our company, I feel it is my obligation now to clarify those points, in order to protect the high reputation ClubVentos has earned both in quality of services as well as in innovative marketing strategies.

    Point #1
    In the post where Emma writes about the fact that men get more opportunities in windsurfing than women ( http://www.barometern.se/blogg/surfbloggen/jag-tror-jag-gar-i-kloster(1024595).gm ), and that we have discriminated women on the “ClubVentos Beach Search” trailer by mentioning their names in the smaller text instead of in the bold characters we used for the seven first riders. On this point we would like to clarify that:

    The reason we used different ways to list different names on the trailer was not based on their gender, but because a trailer is supposed to be short, and the list of names was long. It would be a boring trailer if we had a long part of the trailer just showing names on the screen. This is a normal procedure in a trailer of any movie, and in most “Hollywood” movie trailers, only the most important actors are listed, and the least are totally omitted. It is normal to highlight important actors in any movie trailer as a way to add importance and interest to the production. In the beginning and end of the full “Beach Search” movie, all rider names are listed in an equal way.


    That the choice of highlighted names on the trailer, and the order we listed them in the movie, was not based on their gender, but on their marketing value to the project, based on our own judgment. The factors influencing our decision were not only ranking position, but also if their nationality was of an important market for watersports vacations, or if their board/sail sponsor was one of the brands we use in our centers(JP/StarBoard/Neilpryde), and their charisma. The list of riders with smaller text on the trailer was not only girls, as there were also 2 men sailors there. If we had for example Sarah-Quita in the movie (she was the backup Starboard rider for Kevin Pritchard, if he could not come), we would surely have listed her name in the bold text, since she is in the top of this list: http://www.pwaworldtour.com/index.php?id=748



    Point #2
    In another post (http://www.barometern.se/blogg/surfbloggen/matte-djavulen-ta-alla-vindsurfande-katbockar(1022436).gm
    ) Emma suggests that a certain ongoing media production has chosen a certain Spanish girl rider to appear in this production based on this girl’s bikini size. On this point I would like to say that:


    Since Emma has neither directly mentioned our company’s name or Vicky Sanchez name in this post, I cannot affirm 100% sure that she refers to “ClubVentos/Vicky” in her post. BUT, since I don’t know of any other ongoing production other than our 2009 marketing campaign, and since we have chosen Vicky to be in our upcoming movie, I assume that she indeed means “ClubVentos/Vicky” in her post. If she did not mean this, it would be good if she could clarify which ongoing production and Spanish girl in bikini she means.


    Our choice of participants for the 2009 campaign was based on our own judgment of the best fit for the campaign goals. ClubVentos is an independent business which will collect profit or loss as consequence of right or wrong management decisions. We are a complex business in a competitive business field, and replacing “technical aspects” by “bikini sizes” as the reasoning for our decisions is not an option if we wish to continue to succeed.


    ClubVentos does not have a background of strong “sex-appeal” campaigns. Therefore, bikini size is completely irrelevant for us as a factor to influence our marketing decisions.


    I hope the above helps to clear any of Emma’s misinterpretations of our actions.

    That said, we would also like to say that we have many times developed great promotional actions together with Emma Johansson, which helped both ClubVentos’ promotion as well as her own image, and we look forward to continue to do so in the future, whenever we have the opportunity.

    Best Regards to all,

    Fabio.

  • surfdrullen

    Medlem
    13 december, 2008 vid 22:20

    Som någon redan har varit inne på så är nog risken med denna typ av polemiska nätdiskussioner att de ytterligare cementerar åsiktspositioner. Lite raljant uttryckt: Riktiga grabbar som läser Slitz, dricker bärs, rapar och runkar tycker förmodligen att feministdravlarna är fjompiga PK-tomtar med obegripliga argument och de senare, a.k.a. vi-som-är-upplysta-intellektuella-med-viss-slagsida-åt-vänster, förstärker sin egen samhällssyn. Möjligen är detta oundvikligt.

    Jag tror på att det finns skillnader mellan gruppen män och gruppen kvinnor men att social könsneutralisering inte är en lösning på de problem som uppfattas. Som jag ser det handlar det mycket om hur vi värderar olika egenskaper och hur dessa sätts i ett sammanhang. String kan vara väldigt foxy, men det är kanske inte alls rimligt att string får stor betydelse i marknadsföringssammanhang där marknadsföringen avser ett segel, en bräda eller en hel individ för den delen. Flera av RRD’s reklambilder får mig att tänka på affischer för tysk traktor-pulling från -87 där 3000 hästkrafter blandas med avklippta jeansshorts och inoljade boobs… Jag har ju min fördom om villka karaktärer som besökte sådana tillställningar.

    Vad jag inte riktigt begriper i denna intressanta tråd (Jag sitter här en lördagskväll och engagerar mig…..skyller på gårdagens aktiviteter) är att flera personer tycks vara upprörda och vill ”lägga ner”, ”låsa” eller ”stänga” tråden. Jag är mest nyfiken, hur tänker man då? Kan man inte bara strunta i att läsa den?

  • safetygirl

    Medlem
    14 december, 2008 vid 17:14

    Innan denna tråd dör ut, alternativt, det börjar blåsa igen vill jag bara säga att det var väldigt roligt att läsa en diskussion om sexism och objektifiering på detta forum, förd av i huvudsak män. Vi är ett fritt land och man får tycka vad man vill om ”lättklädda” surfare, om ”tutt-skidor” eller reklam med halvnakna kvinnor. Det viktiga är att det finns en villighet att diskutera och argumentera och att det därmed skapas en medvetenhet och opinion kring dessa fenomen. Man kan i vissa inlägg ana en viss uppgivenhet. Var inte uppgivna; ibland är processen lika viktig som målet, dvs. det är viktigt att ni tyckte till, tog ställning och skrev. Det är tyst acceptans och likgiltighet som är farligt. Som kvinna är det betryggande att läsa på ett surfforum att dessa fenomen inte tyst accepteras och att Emmas ilska (berättigad eller ej) inte ignoreras. Inget är perfekt, men generellt sett är svenska män (även om man ibland kan tvivla när man läser detta forum :smirk: ), framförallt i jämförelse med män i de flesta andra länder, jämlika, respektfulla, stöttande pojkvänner/män och engagerade fäder. Man kan bara vara tacksam för att ni är som ni är, för att ni är öppna för att diskutera det ni diskuterar. För att ni i rollen som distributörer eller kunder väljer bort produkter med kvinnoförnedrande reklam men framförallt, för att ni inte är likgiltiga.

  • safetygirl

    Medlem
    19 april, 2014 vid 21:23

    Vet inte om det är dags att blåsa liv i denna gamla tråd igen, jag trodde vi hade kommit längre än såhär: Eftersom det är helg så hade jag tid att titta igenom Surfers News, Surfers Paradise reklamtidning. På sidan 38 får jag se något konstigt under rubriken ”Gorilla pads”. Kan det verkligen vara??? Neeej, det kan det väl inte vara???, Jag googlar produkten. Jag byter dator för att vara riktigt säker och jo jag såg faktiskt rätt: Gorilla Phat Two. På nätet finner jag att produkten heter Booobs. Den har tre (???) nakna bröst som dekoration, bisarrt tagna ur sitt sammanhang. Vad besviken jag blir, Surfers där jag handlat i flera år. Köpte min första bräda där och jag glömmer aldrig hur Markus tog sig tid för att förklara för mig var stropparna skulle sitta fast butiken var full av folk. Hur tänkte du nu Markus? För jämviktens skull kunde ni ju kunna presentera en ny pad i nästa nummer av Surfers News: BALLS, så att vi kvinnor har något att kliva på.

  • svenne

    Medlem
    19 april, 2014 vid 21:44

    Jag målar mina brädor i flaggor från länder som har annekterats. Det finns inga tuttar på mina pads. Jag har fadderbarn via Plan. Du får gärna handla från mig!

    Jag föredrar också Goya-segel för att de är stilrena och färgade med miljövänlig färg. Dessutom är Frasse Goya en skön snubbe. Ohana har nog inte heller några tuttpads och de säljer Goya-segel.

    Så, minst två alternativ som mer än gärna hjälper dig utan tuttar och balle!

  • rasmus_w

    Medlem
    19 april, 2014 vid 22:02

    Ja jisses. Sen klagar folk över att så få kvinnor vindsurfar…

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

Sida 15 av 15

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla in Emmas surfblogg!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.