Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kombinerad person och surfbil

  • dr-masse

    Medlem
    10 februari, 2017 vid 09:15

    ABE

    Always Bring Everything.

    Fast som mest brukar jag ha med mig två vindsurf, en vågsurf samt fem segel. Allt inne i bilen, men gillar också att ha segel i takbox för att få ut en del av det blöta.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    11 februari, 2017 vid 12:11

    Klart man måste få med alla prylar, jobbigt när man kört 17 mil enkel till närmsta vågspotet och lämnat fel segel hemma. Dock brukar det gå att klämma in det mesta även i en liten bil, får tex in 3 brädor, 5 segel, bommar master etc i min Fabia -04 om jag slänger ut sittdynorna bak och fäller framsätet. Dock ett jävla meck. Kan däremot rekommendera Ford galaxy, 3 separata stolar bak som kan fällas enskilt. Så fäller man mittsätet bak får man in en bräda och rigg samt förare+ 3 passagerare. Fast den är ju en relativt stor bil så passar kanske inte alla.

  • gustav1980

    Medlem
    12 februari, 2017 vid 16:57

    För premiumsurfaren torde BMW 2 serie vara ett alternativ, jag har inte testat själv med BMW säger att passagerarstolen går att fälla.

  • mick

    Medlem
    13 februari, 2017 vid 21:22

    VW Touran är grym. Lätt att fälla framsätet helt. Och baksätena kan fällas var för sig. Jag får lätt in 3 brädor och 4 riggar. Polarn kan sitta bakom förarsätet.

  • dr-masse

    Medlem
    14 februari, 2017 vid 07:45

    VW Touran är riktigt bra, bland annat Svenne packade in en hel del i en sådan.

    Även många större kombis av modernare snitt har fått riktigt långa bagageutrymmen. Såpass långa att man faktiskt får in brädorna utan att fälla ned framsätet. Typ Audi A6 (ok, inte billig), VW Passat och Renault Talisman är alla upp mot eller över 2 meter i bagaget.

    Jag hyrde en Peugeot 308 kombi (SW?) i Portugal senast, där behövde jag bara skjuta fram passagerarsätet en bit och fick plats med allt inne i bilen utan problem. Oväntat stort bagage måste jag säga.

    På tal om premiumsurfare… vill man verkligen kombinera surf och familjebil så åkte jag senaste Volvo XC90 för ett par veckor sedan… snacka om utrymme… men den är ju… inte billig…

  • robin

    Medlem
    14 februari, 2017 vid 08:30

    Får faktiskt in en bräda på snedden utan att fälla framsätet i min V70 också. Den sticker fram lite mellan stolarna men det är hanterbart. Klart bra om man vill köra en vuxen ickesurfare (läs sambo eller fru) som kanske inte är så road av att klämmas in i baksätet bredvid en massa prylar som är blöta och luktar illa.

  • hakuna

    Medlem
    19 februari, 2017 vid 16:32

    @Robin 742997 wrote:

    i baksätet bredvid en massa prylar som är blöta och luktar illa.

    Bättre att sitta fram bredvid chaufören som är blöt och luktar … hav!

  • hjortan

    Medlem
    28 februari, 2017 vid 07:01

    VW Sharan.

  • mexi_

    Medlem
    28 februari, 2017 vid 13:03

    Hade en sharan 2011 diesel, grymt bra surfbil och familjebil. Kunde fälla passagerarsätet fram och lasta in 3 kompletta utrustningar. Fick plats en person bakom förarsätet med allt inne i bilen. Drog dessutom under 0.6 så billigt att resa runt. Kostar dock en slant i inköp, skulle gissa på 160′ och uppåt.
    Funkar bra att sova i, hade en madras på 200×140, då fick grejerna vara på taket dock 🙂

  • jmn

    Medlem
    28 februari, 2017 vid 13:52

    Går inte brädorna in utan att fälla framsätet på en Sharan? Tänker mig brädor på ca 225 cm.
    Måste köpa ny bil och har haft funderingar på en Sharan eller rentutav en Caddy maxi.

  • john1

    Medlem
    28 februari, 2017 vid 18:28

    Har haft mätband i dom flesta bilarna.
    MB/Volvo/Audi etc duger inte. en av dom få som har rätt mått för att ha brädor i bilen utan att krångla till det med framsätet är Chrysler voyager. Hur är det med kvaliteten? Måste väl funka.
    JJ

  • dendrite

    Medlem
    28 februari, 2017 vid 23:10

    @john1 743113 wrote:

    Har haft mätband i dom flesta bilarna.
    MB/Volvo/Audi etc duger inte. en av dom få som har rätt mått för att ha brädor i bilen utan att krångla till det med framsätet är Chrysler voyager. Hur är det med kvaliteten? Måste väl funka.
    JJ

    Chrysler voyagers kvalité har inte blivit hyllad direkt i tidigare inlägg i tråden! Har dock inte testat bilen själv.

  • billie

    Medlem
    31 mars, 2017 vid 21:01

    En bild från instagram
    Vet inte om det finns plats att sova

  • john1

    Medlem
    1 april, 2017 vid 08:45

    Det bästa måste väl vara Coopers prolonged vario conversions model med el-motor driven bakaxel utdragning av bakaxeln med flexibel polyuretan kaross som gör lastutrymmet längre upp emot ca 250 cm som längste last längd. Nackdelen är jo så klart att det kostar ca SEK. 3800,00 som tillägg.

    https://www.google.se/search?q=cooper+car+prolonged&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiv0fm27YLTAhXrA8AKHZclBUAQsAQIGQ&biw=1745&bih=991&dpr=1.1#imgrc=VG9XfVX_lS3CwM:&spf=191
    JJ

  • sailortrash

    Medlem
    1 april, 2017 vid 15:34

    jo men det är ju bra att ta med sig hela butiken ifall att

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kombinerad person och surfbil

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.