Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kombinerad person och surfbil

  • pete

    Medlem
    3 april, 2017 vid 08:54

    Volvo väljer vindsurf i senaste reklamen – äntligen är vindsurfing hetast igen! Eller oxå är det för att den genomsnittliga vindsurfaren har hunnit fylla typ 52 år och har en hyggligt fet plånbok?

    För övrigt anser språkpolisen i mig att rubriken hela tiden för tankarna till nån sorts surfande Transformers-modell…

  • sailortrash

    Medlem
    4 april, 2017 vid 06:12

    Ha

    Känns som det enda bilmärke som har viss trovärdighet ang. Surf är wolksvagen.. mullren jeep wrangler oclså. Volvo är mer “jag gillas av lantisar men vill va som Audi”

    Ngt i mig får inte ihop surf och flashiga bilar…

    Fast det är ju klart, vindsurf är ju lite närmre regattafolket

  • alltidxx

    Medlem
    12 april, 2017 vid 17:05

    @sailortrash 743431 wrote:

    Ngt i mig får inte ihop surf och flashiga bilar…

    Fast det är ju klart, vindsurf är ju lite närmre regattafolket

    Nej det går inte ihop riktigt. Och kommer inte göra det heller. Även om det är en materialsport så håller flashiga bilar-folket sig borta för det är för stökigt med vindsurfing 🙂

  • hakuna

    Medlem
    29 april, 2017 vid 09:25

    Ett till exempel på vindsurf i bilreklam. e7790e734261a396c4326894a4e37e49.jpg

  • gustav1980

    Medlem
    29 augusti, 2017 vid 10:50

    Har kontaktat Volvo och fått besked att ingen av modellerna i 90 serien har fällbar passagerarstol, samma med xc60 från årsmodell 18.
    Det låter alltså som att Volvo har för avsikt att överge denna suveräna funktion 🙁
    Volvos motivering för att överge funktionen lyder ” I våra nya modeller har vi fokuserat på att att göra det lättare att packa och lasta genom en mer funktionell design”

    Om någon har kontakter i Volvo så hälsa att vi vill ha tillbaka takrails och fällbar passagerarstol, den funktionella designen till trots 🙂

  • bollen

    Medlem
    5 september, 2017 vid 22:07

    Saknar fortfarande den gamla surfbilen pre-kids….
    Praktisk – tja det vet jag inte….

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    6 september, 2017 vid 05:45

    Jag är en VW passat och funkar perfekt. Kan lasta in 127lt bräda och 3-4rigg. Om du vill en större och billig(relativt )bil FIAT freemount. Om man faller ner sitt stolar fram och bak man kan lasta in 2 brädor osv….

  • irieman

    Medlem
    6 september, 2017 vid 10:17

    Har också en Passat Kombi, får in 3 brädor i bilen + 3-4 riggar. Därför har jag inte bytt bil på länge, de nya bilarna känns inte lika rymliga inuti.

  • dkabb

    Medlem
    7 september, 2017 vid 14:56

    Är en nybliven Citroen C4 Grand Picasso-ägare & är toknöjd.
    Fällbart framsäte, alla tre bak enskilt fällbara, 7-sits om det behövs, helt plant golv som är riktigt sovbart även med grejer (2 brädor & 3 riggar) i halva bilen.
    Bästa kombon av familje & surfbil hittills :)!!

  • staffomania

    Medlem
    29 december, 2017 vid 19:00

    Jag har kollat en längre tid och de bilar jag funderat mest på är
    1. Fiat Freemont som är lång och bra på att fälla säten … Dock fick den väldigt dåligt i ett krocktest med 10% överlappning framifrån.
    2. Multivan/Transporter. Grym bil men som är lite dyr för mig och kanske lite kort om man vill ha brädor mm inne hela tiden. Dessutom meckigt att få bort säten mm.
    3. Lancia Voyager. Går fälla ner säten i golvet men tvivelaktig kvalitet och fick likt fiaten dåligt i krocktestet med 10% överlappning.

    MEN nu har det kommit en del nyheter och tänker då framförallt på

    Proace Verso
    https://www.toyota.se/nya-bilar/proace-verso/

    Peugeot Traveller / Citroen SpaceTourer (som ser ut att vara samma bil)

    Tycker båda dom känns perfekta som surfbilar (med reservation för att jag inte noga kollat hur man fäller ner säten mm). Ska i alla fall undersöka dom lite mera.

  • surfing_is_great

    Medlem
    29 december, 2017 vid 20:20

    Körde en Freemont i ett par år, mkt bra bil att köra surfgrejer iom att du fäller sätena platt hela vägen fram till instrumentbrädan.

    Nu har jag en Dodge ram sen nåt år tillbaka, bästa bil jag haft! Surfgrejerna är bara att höfta upp på flacket och så e de klart, om nu familjen måste med så har den gigantiska innerutrymmen. Nackdelen är väll när du ska svänga in på ica för att köpa ett paket mjölk (behöver lite p-yta)

  • staffomania

    Medlem
    2 januari, 2018 vid 13:11

    Här finns en länk (man får översätta med google translate) där dom prövar att trycka in windsurfingutrusning i en Proace Verso. Sådana test borde göras på alla bilar.

    http://sieplywa.pl/sprzet/testy/9506-sietestuje-toyota-proace-verso/

    • Detta svar ändrades 6 år, 3 månader sedan av  staffomania.
  • sailortrash

    Medlem
    2 januari, 2018 vid 15:22

    Körde en Freemont i ett par år, mkt bra bil att köra surfgrejer iom att du fäller sätena platt hela vägen fram till instrumentbrädan.

    Nu har jag en Dodge ram sen nåt år tillbaka, bästa bil jag haft! Surfgrejerna är bara att höfta upp på flacket och så e de klart, om nu familjen måste med så har den gigantiska innerutrymmen. Nackdelen är väll när du ska svänga in på ica för att köpa ett paket mjölk (behöver lite p-yta)

    och att den kostar ohemula summor att skatta, försäkra och köra..

  • gustav1980

    Medlem
    25 mars, 2018 vid 23:23

    Har haft tillgång till en ny Peugeot 5008 senaste dagarna. Kanske inte samma kvalitetskänslan som de tyska motsvarigheterna, men smidig och bekväm för sin storlek. Och suverän flexibilitet med säten och lastning. Omvandlas från 7 sist familjevagn till lättlastad surfbuss på ett ögonblick. Skumt att den inte finns med 4wd och den franska designen är ju speciell, men jag gillar bilen!

  • john1

    Medlem
    26 mars, 2018 vid 13:51

    Skoda Kodiac finns med nerfällbart framsäte, men enbart på billigaste säteversionen (tyg). med läder så finns inte nerfälbart framsäte:
    ++ Fin bil, 4WD
    – – 10 mnd leverans!
    JJ

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kombinerad person och surfbil

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.