Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing konstig snubbe försöker köpa min kite

  • konstig snubbe försöker köpa min kite

    Publicerad av eijrisch på 20 maj, 2010 vid 08:09

    Fick ett mejl från Carlos Alberto Montes boende i London som ville köpa min kite.. Ville ha fler bilder och undrade vad den skulle kosta i euro. Har svårt att tro att han skulle vara seriös? Men förstår inte riktigt hur han tänkt blåsa mig.. Eller är jag bara paranoid som inte förstår varför någon letar över hela Europa efter en nybörjardrake från Ozone?

    andersp svarade 13 år, 10 månader sedan 22 Medlemmar · 33 Svar
  • 33 Svar
  • haze

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 08:15

    Fått samma mail jag oxå…

  • lima-ko

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 08:29

    Han har kontaktat mig också, angående min North Rhino 12m C-kite från 2004. Och han undrade även om jag hade flera objekt till salu.
    Låter lite lustigt helt klart.

  • georgi

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 08:51

    haha jag med!

    Fast jag håller på att kränga honom en gammal bräda för 1500 euro utöver min annons, vi får la se om han nappar på det sjuka erbjudandet.
    Det första jag gjorde var att googla hans email och det kom upp massor av bedrägeri-varnignar…

    Skicka inte ett piss till honom…

    Så här går bedrägeriet till:

    När han skickar pengarna gör han det genom en checklösning. Du kommer att se pengarna på ditt konto, men efter några dagar när banken upptäckt att det är en förfalskning eller inte tillräckligt med teckning på hans konto, så tar de tillbaka pengarna. Undertiden har du skickat iväg dina kites.
    I slutet står du där med byxorna nere utan vare sig pengar eller kites och skiten som lura dig han han går fri med ett leende på läpparna…

  • milkman

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 08:51

    Detta är en klassisk scam. När ni är överens kommer det sluta med att han vill betala med en check som visar sig sakna teckning efter några veckor. Eller så kommer han skicka en check på ett än större belopp och undra ifall du kan växla in den på banken och skicka pengar tillbaks (sen snor banken tebaks pengarna för att checken saknar tekning).
    Eller så vill han att du ska skicka grejjorna och han betalar sen. Finns många varianter, säkert fler än jag vet om.

    Hur som helst är det scamförsök

  • acemattias

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 09:14

    Jag skall skaffa honnom en prenumeration på nagra 100 newsletters.

  • rydstrom

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 09:29
    acemattias;612712 wrote:
    Jag skall skaffa honnom en prenumeration på nagra 100 newsletters.

    ta med typ GAIS nyhetsbrev eller AIK eller nåt

  • kitemaster

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 09:54

    Såhär skriver han:

    mailadress: montesinvest@yahoo.ie

    Greetings,

    I am Carlos Alberto Montes living in london,Uk. I do want you to know that i am interested in the sale of your item.please do let me know the present conditions,send me fotos and the price in euros.Let me know if you have more items for sale.
    Carlos

  • lima-ko

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 09:57

    Han skrev exakt samma sak till mig.

  • spexz

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 10:01

    o samma till mig:P

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 10:35

    [ame]http://sv.wikipedia.org/wiki/Nigeriabrev[/ame]

  • litease

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 11:16
    kitemaster;612720 wrote:
    Såhär skriver han:

    mailadress: montesinvest@yahoo.ie

    Greetings,

    I am Carlos Alberto Montes living in london,Uk. I do want you to know that i am interested in the sale of your item.please do let me know the present conditions,send me fotos and the price in euros.Let me know if you have more items for sale.
    Carlos

    “I’m interested in the sale of your item”. Ett väldigt tydligt exempel på ett massmail för bedrägeri vilket de andra bekräftar. Jag hade inte ens svarat honom. Måste dock säga att väldigt smart att föra över pengar via en check som saknar täckning. Pengarna kommer in och säljaren skickar över varorna i god tro. Nästan lite impad faktiskt.

  • nicolai

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 13:45

    Jag har varit med om många sånna gennom våran butik.
    Mest dock från singapore. Man var ju inte så smart i början så en snubbe som heter boboy har 10 nixon klockar han försöker sälja på gatan nånstans.. Efter det ville ha att vi skulle handla Turntables “for the birthday of the brother”
    Troligen vill han som andra nämnar betala på nått konstigt sätt.

  • eijrisch

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 14:31

    haha det var ju skönt att jag inte skickade nåt till honom då.. skrev att han var välkommen att komma hit och köpa den på plats men det har han inte svarat på:)

  • rydstrom

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 14:39

    jag signade upp hans mail på massa jobbiga newsletters. tycker sånna förtjänar det

  • macedu

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 15:40
    Rydstrom;612779 wrote:
    jag signade upp hans mail på massa jobbiga newsletters. tycker sånna förtjänar det

    Bra jobbat 🙂

    Tycker att han borde få beach telegraph den kan ju ge honom lite inblick i ditt och datt 🙂

    /mac

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing konstig snubbe försöker köpa min kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.